فواید روابط جنسی برای زوج ها

0 237

مجله اینترنتی دلخوشی: برقراری رابطه جنسی با همسر اثرات بسیار مفیدی را دارد و جسم و روح را تحت تأثیر قرا می دهد. دیوید سون روانگر جنسی می گوید : روابط جنسی در بهبود زندگی و سلامت بدن تأثیر زیادی دارد و این گفته ها بر اساس حدس و گمان نیست و تحقیقات فراوانی بر روی آن ها صورت گرفته است. در اینجا اثرات مثبت روابط جنسی بر سلامت روح و جسم را برایتان شرح می دهیم.

آمیزش جنسی، سرطان پروستات

تاثیر روابط جنسی زوجین در سلامت روح و جسم

۱) کمک به سلامت قلب : برخی از افراد مسن فکر می کنند که روابط جنسی  باعث بروز سکته مغزی در آن ها می شود ولی این تصور اشتباه است زیرا محققان انگلیسی با انجام تحقیقاتی روی ۹۱۴ مرد درطی ۲۰ سال دریافتند که روابط جنسی نه تنها باعث بروز سکته مغزی در افراد مسن نمی شود بلکه کسانی که تجربه های جنسی سالم بیشتری داشته اند کمتر به سکته مغزی دچار می شوند. همچنین این تحقیقات نشان داد که کسانی که در هفته دوبار رابطه جنسی سالم داشته اند احتمال سکته قلبی در آن ها به نصف کاهش یافته است و این روابط  برای سلامت قلب آن ها بسیار مفید بوده است، رابطه جنسی سالم باعث کاهش کلسترول خون نیز می شود. روابط جنسی، سیستم ایمنی بدن را قوی تر کرده و مانع از ابتلا به بیماری های زیادی می شود.

۲) افزایش اعتماد به نفس : محققان دانشگاه تگزاس دریافته اند که روابط جنسی  تاثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد و باعث رضایت افراد از خود می شود. این به این معنی نیست که روابط جنسی داشته باشید تا صرفا اعتماد به نفس تان بالا برود بلکه رابطه جنسی به افرادی که از نظر اعتماد به نفس مشکلی ندارند کمک می کند که سطح اعتماد به نفس شان افزون گردد.

۳) کمک به افزایش طول عمر : تحقیقات نشان داده است کسانی که در هفته دوبار به ارگاسم می رسند نسبت به کسانی که در ماه یکبار به ارگاسم می رسند طول عمر بیشتری دارند و احتمال مرگ و میر آن ها به نصف کاهش می یابد.

۴) کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات : تحقیقات نشان داده است که در مردانی که بیش از ۲۱ بار ارگاسم در ماه داشته اند نسبت به مردانی که ۸_۴ بار انزال در ماه داشته اند، احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. انزال های مکرر می تواند مانع از تجمع عوامل سرطان زا در غده پروستات شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که برقراری رابطه جنسی با چندین شریک جنسی به دلیل امکان انتقال بیماری های جنسی احتمال ابتلا به سرطان پروستات را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.

۵)  کاهش استرس و فشار خون : تحقیقات نشان داده است که روابط جنسی استرس را کاهش می دهد، در این تحقیقات ۲۴ زن و ۲۲ مرد مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد زمانی که زنان همسران خود را در آغوش می گیرند استرس شان کم شده و فشار خون شان نیز کاهش پیدا می کند.

۶) افزایش سوخت و ساز بدن : روابط جنسی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به لاغر شدن تان کمک می کند به طوری که با ۲۰ دقیقه رابطه جنسی حدود ۹۰ کالری خواهید سوزاند.

۷) خواب آسوده : پس از رابطه جنسی در بدن اکسی توسین ترشح می شود که باعث می شود خوابتان بگیرد و خوابی آسوده و راحت  بر سلامت بدنتان تأثیر به سزایی خواهد داشت.

۸) سلامت پوست و کمک به جوان ماندن : رابطه جنسی سالم، باعث افزایش گردش خون در بدن و اکسیژن رسانی به سلول های پوست می شود که این فرآیند باعث درخشان شدن پوست می شود. همچنین رابطه جنسی عمل کلاژن سازی را افزایش می دهد که باعث کاهش لکه و افتادگی پوست می شود.

۹) کمک به تقویت عضلات لگن : رابطه جنسی باعث انقباض عضلات لگن می شود که این امر رضایت بیشتری را حین رابطه برای خانم ها در بر دارد و این انقباض ها باعث تقویت عضلات لگن می شود و همچنین از ابتلا به بی اختیاری ادرار نیز جلوگیری می کند.

۱۰) افزایش محبت و صمیمیت : تحقیقات نشان داده است که رابطه جنسی باعث افزایش صمیمیت و محبت میان زن و شوهر می شود و سطح هورمون اکسی توسین در بدن آن ها به هنگام در آغوش گرفتن شان افزایش پیدا می کند که این امر رضایت و اعتماد را در میان زن و شوهر فراهم می سازد.

۱۱) کاهش درد : تحقیقات نشان داده است که اگر پس از ایجاد رابطه جنسی دچار دردی شوید به دلیل ترشح اکسی توسین درد شما تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

گردآوری شده از: سلامت نیوز، ممتاز نیوز، تنظیم خانواده

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.