روش های پاک کردن خالکوبی و تتو

0 422

مجله اینترنتی دلخوشی: خالکوبی به این شکل انجام می شود که جوهرهای مخصوصی را که اغلب غیراستاندارد هستند به وسیله سوزن وارد پوست می کنند. تحقیقات نشان داده است که حدود ۷۰ درصد از افراد پس از انجام خالکوبی از این که این کار را انجام داده اند پشیمان می شوند. دکتر مریم یوسفی متخصص پوست وعضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی معتقد هستند خانم ها به دلایلی اقدام به پاک کردن خالکوبیشان می کنند که عبارتند از: پشیمان شدن از انجام خالکوبی یا تتو، عوض کردن طرح آن ها، اشتباه کار آرایشگاه و عدم قرینه سازی تتو ابروها و ایجاد آلرژی در پوست توسط مواد تتو به خصوص وقتی در مواد جوهر تتو سولفید جیوه استفاده شده باشد. همچنین آقایان نیز به دلایلی چون پشیمانی از انجام خالکوبی و یا به دلیل قوانین استخدامی سازمان های نظامی و … اقدام به پاک کردن خاکوبی می کنند.

لیزر کردن تتو، خالکوبی

چگونه می توان تتو را پاک کرد :

پاک کردن خالکوبی به وسیله لیزر، سرما درمانی ( جراحی با سرما)، میكرودرم ابریژن(با پاشیدن پودرهای كریستال اكسید آلومینیوم)، سل ابریژن(از نمک برای تراشیدن پوست استفاده میکنند)، خارج كردن شیمیایی رنگ توسط یك خمیر خاص و کرم های پاک کننده تتو که روند کندی را در پاک کردن تتو دارند انجام می شود. در حال حاظر بیشتر از لیزر کیو سوئیچ مختلف استفاده می شود، پس از ایجاد بی حسی و بر اساس رنگ خالکوبی لیزر کیو سوئیچ انتخاب می شود و شلیک اشعه آغاز می گردد. گذشت یکسال از انجام خالکوبی و تیره و تک رنگ بودن خالکوبی از عواملی هستند که روند پاک کردن و بهبودی خالکوبی را تسریع می کنند. به وسیله روش هایی که به آن ها اشاره شد می توان خالکوبی یا تتو را پاکسازی نمود ولی اینکه هیچ ردی از تتو باقی نماند به طورعملی امکان پذیر نیست.

چه نوع خالکوبی هایی سریع تر پاک می شوند :

خالکوبی هایی با رنگ های آبی، سیاه و قهوه ای دارند، بهتر پاک می شوند و خالکوبی هایی با رنگ قرمز برای پاکسازی به زمان بیشتری نیاز دارند، همچنین هرچقدر مدت زمانی بیشتری از انجام خالکوبی گذشته باشد سریع تر پاک خواهد شد. اگر در انجام خالکوبی از رنگ های حرفه ای استفاده شده باشد یا عمق خالکوبی زیاد باشد برای پاک کردن آن نیاز به چند جلسه پاکسازی است.

درد و عوارض انجام لیزر برای پاک کردن خالکوبی :

روش استفاده از لیزر برای پاک کردن خالکوبی معمولا زیاد دردناک نیست ولی اگر فرد دچار سوزش شدید شود به پوستش کرم بی حسی موضعی میزنند تا دردش کاهش یابد.

از عوارض لیزرکردن خالکوبی می توان به این موارد اشاره کرد: التهاب و قرمز شدن محل لیزر شده تا ۲۴-۴۸ ساعت پس از انجام آن، ایجاد واکنش آلرژیک، ایجاد پوسته ریزی و دلمه پوستی، در خالکوبی هایی که در آن ها از المنت های آهن و تیتانیوم اکسید بکار رفته، بعد از لیزر ممکن است رنگ آن ها تغییر کند و همچنین ممکن است پوست در معرض عفونت قرار گیرد.

پس از پاک کردن خالکوبی به وسیله لیزر جای زخم آن از بین می رود :

پس از انجام لیزر درمانی و پاک شدن خالکوبی هیچ نشانه ای از جای زخم بر روی پوست نخواهد ماند ولی پس از انجام لیزر، جای سوزن هایی که به وسیله آن ها خالکوبی انجام شده است نمایان تر می شود.

تکرار جلسات لیزر خالکوبی چگونه است و هر جلسه چقدر زمان می برد:

جلسات لیزر درمانی هر ۴-۶ هفته است و زمان هر جلسه بستگی وسعت و نوع خالکوبی دارد. اگر وسعت خالکوبی کم باشد تنها چند دقیقه زمان می برد ولی اگر وسعت آن زیاد باشد ۱-۳ ساعت برای پاک کردن آن زمان نیاز است.

نکاتی که پس از لیزر کردن خالکوبی باید رعایت کنید:

– از شستن محل لیزر شده با آب گرم به مدت ۲ هفته خودداری نمایید.

– دست کم دو هفته باید از کرم های ضد آفتاب با اس پی اف حداقل ۵۰ استفاده کنید.

– تا ۶ هفته از کشیدن کیسه و پیلینگ در قسمت لیزر شده خودداری نمایید.

گردآوری شده از: ایران ناز،  مجله سیب سبز، arminmustak

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.