ترفند های پاک کردن لکه چربی از لباس

0 204

مجله اینترنتی دلخوشی: لکه های روغن و چیز های چرب معمولا به سختی از روی لباس پاک می شوند ولی به این معنی نیست که اصلا پاک نشوند و مجبور شوید لباس خود را بیرون بیندازید! شما می توانید با فراگیری روش های زیر از شر لکه چربی ایجاد شده بر روی لباستان خلاص شوید.

پاک کردن لکه چربی، تتراكلروكربن


حتما بخوانید:

تمیز کردن لکه از روی استیل

تمیز کردن لکه آب روی میز چوبی


روش های از بین بردن لکه چربی از لباس

۱) اولین کاری که برای از بین بردن لکه های چربی روی لباستان باید انجام دهید این است که مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و با کمک دست یا فرچه مسواک، مایع ظرفشویی را خوب به خورد لکه دهید و ۵ دقیقه صبر کنید سپس آن را در ماشین لباسشویی بگذارید، داخل ماشین لباسشویی پودر بریزید و بگذارید با آب گرم لباستان را شستشو دهد.

۲) برای از بین بردن لکه های چربی می توانید از محلول الکل استفاده نمایید و آن را روی لکه مورد نظر بریزید سپس شستشو دهید. همچنین می توانید از پاک کننده هایی که مواد اصلی شان الکل است نیز استفاده نمایید.

۳) مقداری پودر ذرت یا پودر بچه را روی لکه چربی لباستان بریزید و بگذارید ۱۲ ساعت روی لکه بماند، سپس با دستمال خشک پودر را از روی لباستان پاکسازی نمایید.

۴) می توانید برای پاکسازی لکه چربی روی لباس از صابون چوب که از آن برای تمیز کردن کابینت استفاده می شود نیز کمک بگیرید. آن قسمت از لباس که لکه چربی گرفته است را درون مواد تمیز کننده چوب فرو ببرید و پس از ۱۰ دقیقه آن را شستشو دهید.

۵) اگر پس از شستشو و خشک کردن لباستان لکه چربی هنوز از بین نرفته بود مقداری از مایع رختشویی قوی را روی لکه چربی بریزید و با دست محل لکه را ماساژ دهید تا مایع تمیز کننده خوب به خورد پارچه برود و بعد آن را شستشو دهید.

۶) محل لکه چربی را با اسفنج و تتراكلروكربن بشویید، سپس با آب ولرم و صابون آن را شستشو دهید. اگر لکه چربی کهنه بود آن را با آب اکسیژنه بی رنگ  و سپس با آب شستشو دهید تا لکه کاملا از بین برود.

نکته : اگر استفاده از یک روش، لکه های چربی را پاک نکرد می توانید از روش های دیگر که در بالا ذکر شده است استفاده نمایید.

گردآوری شده از: نشریه بانو شماره ۳۲، آلامتو

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.