راز هایی طلایی برای بیمار نشدن

0 118

مجله اینترنتی دلخوشی: امروزه با افزایش بیماری های مختلف باید با تغییر شیوه زندگی خود و اصلاح آن، روند ابتلا به بیماری ها را کند کنیم. در اینجا راهکارهایی را معرفی می کنیم که با رعایت آن ها به بیماری دچار نخواهید شد.

سیستم ایمنی بدن ، پیشگیری از بیماری

راهکارهایی مفید برای پیشگیری از بیماری:

۱) غلبه کردن بر استرس : استرس روی قسمت های مختلف بدن فشار می آورد سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. باید سعی کنید با روش های مختلفی همچون عبادت، همنشینی با دوستان، ورزش و … استرس را کنترل کنید تا زمینه بیماری های مختلف را در شما به وجود نیاورد.

۲) داشتن خواب کافی : تحقیقات نشان داده است در کسانی که شش ساعت خواب شبانه دارند احتمال ابتلا به سرماخوردگی تا ۳۰ درصد افزایش می یابد و در کسانیکه هفت یا هشت ساعت خواب شبانه دارند احتمال ابتلا به سرماخوردگی حدود ۱۷ درصد کاهش پیدا می کند.

۳) ورزش کردن : ورزش موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می سازد. ورزش روزانه برای بدن بسیار مفید است اما اگر نمی توانید هر روز ورزش کنید حداقل ۳ روز در هفته ورزش کنید.

۴) مصرف ویتامین “ث” : تحقیقات نشان داده است که مصرف مواد غذایی و مکمل های ویتامین “ث” سیستم ایمنی بدن را قوی تر می سازد و مانع از ابتلا به بیماری ها می شود. اغلب کسانیکه بیمار نمی شوند روزانه ۴ بار از مواد غذایی حاوی ویتامین “ث” مصرف می کنند، پس هرگاه احساس کردید که می خواهید مریض شوید ویتامین “ث” مصرف کنید.

۵) اهمیت به تمیزی : همیشه به تمیزی خود اهمیت دهید و زمانی که دستتان با چیزهای آلوده تماس پیدا می کند سریع آن را با صابون شستشو دهید. مثلا زمانیکه در مکان های عمومی همچون مترو حضور پیدا می کنید در اولین فرصت دست هایتان را با آب و صابون بشویید و یا زمانی که دستتان زخمی شده است مواظب باشید محل زخم آلوده نشود زیرا در غیر این صورت میکروب ها به راحتی وارد بدنتان خواهند شد.

۶) از راه دور ارتباط برقرار کردن : سعی کنید در مکان های عمومی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی کمتر حضور داشته باشید زیرا این مکان ها دارای میکروب های فراوانی هستند و افراد زیادی که برخی از آن ها نیز بیمار هستند در آنجا در رفت و آمدند.به طور کلی حضور زیاد در مکان های عمومی در ابتلا به بیماری ها بسیار مؤثر می باشد.

۷) طرز فکر صحیح و مثبت اندیشی : محققان معتقدند طرز فکر افراد نیز بر بیمار شدن آن ها تأثیر می گذارد. در واقع تلقین های منفی کردن می تواند موجب ابتلا به بیماری های مختلف شود پس منفی نگر نباشید و همیشه مثبت فکر کنید.

منبع: عصرایران

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.