دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی حذف می شوند!

0 273

مجله اینترنتی دلخوشی: مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که از مرداد ماه در تمام کشور دفترچه های کاغذی بیمه سازمان تأمین اجتماعی حذف خواهد شد و از مرداد بیمه شدگان در مراکز ملکی تأمین اجتماعی نیازی به ارائه دفترچه بیمه تأمین اجتماعی ندارند.

حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی ، دفترچه بیمه

حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی از مرداد ماه:

سیدتقی نوربخش در همایش بررسی کارنامه تأمین اجتماعی در دولت یازدهم ضمن گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» در دوره‌های قبل با چالش‌های بسیاری مواجه بود اما امروز شهادت می‌دهم که شستا حیات‌خلوت هیچ گروه سیاسی نیست و دولت دخالتی خارج از قوانین و سلسله‌ مراتب در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های تأمین اجتماعی نداشته است. این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی دوره‌های پر فراز و نشیبی را گذارند و در هشت ساله‌ دولت نهم و دهم هشت مدیرعامل را به خود دید. بنابراین می‌توان دریافت که کار بزرگی در این دولت انجام شده است و باید شاکر خداوند باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه این مراسم با بیان این که ۴۰ مرکز درمانی با هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان در هفته تأمین اجتماعی رونمایی می‌شود، اظهار کرد: این مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور اعم از مناطق مرزی، آبادان، پلدختر، نورآباد لرستان، تبریز و … است.

وی در ادامه از واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهت مستمری‌بگیران در مردادماه خبر داد و درباره‌ حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی اظهار کرد: پرونده‌ الکترونیک بیمه‌شدگان و حذف دفترچه‌های بیمه در استان یزد به صورت پایلوت در حال اجرا بود و نتایج خوبی داشت. در استان یزد که به صورت آزمایشی طرح حذف دفترچه‌ها اجرا می‌شد، بیمه‌شدگان می‌توانستند تنها با ارائه شماره کارت ملی تحت درمان در مراکز ملکی ما قرار بگیرند و داروهایشان را نیز از همین طریق دریافت کنند. این برنامه به صورت سراسری در مراکز ملکی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور از مردادماه به اجرا درخواهد آمد.

نوربخش با بیان این که امروز طرح جلد دفترچه بیمه سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم رونمایی شد، گفت: پیام‌های بهداشتی در دفترچه گنجانده شده است و برخی فرمت‌های دفترچه تغییر کرده است. یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده این است که نوع بیماری‌ای که از سوی پزشک تشخیص داده می‌شود دیگر در دفترچه‌های بیمه نوشته نخواهد شد. البته دو ماه پیش نیز بخشنامه کرده بودیم که به علت حفظ اسرار بیمار نیازی به نوشتن تشخیص بیماری در دفترچه‌های بیمه نیست.

وی در ادامه درباره‌ هزینه‌های طرح حذف دفترچه‌های بیمه گفت: این اقدام از سوی شرکت خدمات ماشینی تأمین اجتماعی و شرکت رایتل که متعلق به تأمین اجتماعی است، انجام شده و تا این مرحله بدون هزینه بوده است. البته در مراحل بعدی طرح هزینه‌هایی دربرخواهد داشت. همچنین کارت هوشمند درمان نیز در مراحل بعدی مد نظر خواهد بود و قرار است مزایای دیگری اعم از کارت شناسایی به آن اضافه شود. این کارت برای سهولت بیمه‌شدگان به خصوص برای استفاده از خدمات بخش درمان غیرمستقیم طراحی شده و به صورت سیمکارت هوشمند خواهد بود.

منبع: ایسنا

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.