پرویز شاهین خو بازیگر ۱۰۱ ساله سینما درگذشت

0 575

مجله اینترنتی دلخوشی: امروز صبح ۱۶ مرداد ۹۵، پرویز شاهین خو مسن ترین بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گذشت. مینا شاهین خو دختر هنرمند پیشکسوت پرویز شاهین خو گفت: صبح امروز ۱۶ مرداد ماه، پدرم که یک ماه در بستر بیماری بود به رحمت خدا رفت.

علت فوت پرویز شاهین خو ، عکس پرویز شاهین خو

پرویز شاهین خو پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در سن ۱۰۱ سالگی در گذشت.

وی همچنین گفت: پیکر پرویز شاهین خو به بهشت زهرا (س) منتقل شده و فردا ۱۷ مرداد ماه ساعت ۸ صبح مراسم تشییع و خاکسپاری از همان بهشت زهرا (س) به سمت قطعه ۷۳ ردیف ۷۲ انجام می شود.

دختر این هنرمند به شرایط نامساعد جسمی پدر اشاره کرد و گفت: مدتی بعد از جشن خانه سینما که آخرین حضورش نزد هنرمندان و مردم بود ایشان به دلیل مشکلات قلبی عمل آنژیو انجام داد و بعد از آن هم دچار ناراحتی ریه شد تا جایی که یک ماه آخر را به طور کامل بستری بود.

شاهین خو در پایان اشاره کرد: پدرم برخلاف سن و سال شان تا سال گذشته اوضاع مساعدی داشت تا جایی که به دعوت رضا عطاران قرار بود در یکی از فیلم های او بازی کند اما ناراحتی جمسی او مانع این کار شد.

پرویز شاهین خو متولد ۱۲۹۴ بود. وی در سال ۱۳۱۲ در گروه تئاتر خیرخواه مشغول بازی در تئاتر شد و در سال ۱۳۱۴ در کلاس سینمایی اوگانیاس شرکت کرد که موجب شد در دو فیلم به نام های «آبی رابی» و «حاج آقا آکتور سینما» همکاری کند. وی در سال ۱۳۱۷ وارد هنرستان هنرپیشگی شد و بعد از گرفتن دیپلم از سال ۱۳۱۸ در تئاتر «نصر و دهقان» به اجرای نقش‌های مختلف پرداخت.

از آخرین کارهای شاهین خو نیز می توان به فیلم سینمایی «بابا عزیز» به کارگردانی ناصر خمیر محصول مشترک ایران و فرانسه اشاره کرد که به زندگی ابراهیم ادهم می پرداخت.

بازی در «سربداران» و «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر»، «امام علی»، «ولایت عشق»، «میرزاکوچک خان» و برخی مجموعه‌های تاریخی دیگر از کارهای اوست.

مبنع: سینما پرس

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.