راهکارهایی برای تقویت اعتماد بنفس

0 202

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب راههایی موثر برای تقویت و افزایش اعتماد به نفس را به شما آموزش خواهیم داد.

تقویت اعتماد بنفس، دورکردن افکار منفی

روش های تقویت و افزایش اعتماد به نفس:

۱) بیان جمله قدرت بخش : یک جمله قدرت بخش مانند “من شکست ناپذیرم” را انتخاب کنید و آن را در طول روز پیش خود تکرار نمایید و یا آن را بنویسید و به دیوار بزنید تا جلوی چشمتان باشد.

۲) گوش دادن به موسیقی آرام : اگر می خواهید به جای مهمی همچون مهمانی یا جلسه امتحان بروید پیش از رفتن، به موسیقی ملایم گوش دهید، زیرا این روش به شما کمک می کند که اعتماد بنفستان بالاتر رود.

۳) وانمود کنید که اعتماد بنفس دارید : این روش به گونه ای است که باید به خودتان دروغ بگویید و وانمود کنید که اعتماد بنفس دارید و به کارهای خود مطمئن هستید. به این صورت می توانید کم کم اعتماد بنفس واقعی را نیز بدست آورید.

۴) لباس هایتان را اتو بزنید : برای داشتن اعتماد بنفس بیشتر همیشه لباس هایتان را اتو بزنید و با لباس های چروک وارد اجتماع نشوید، این کار به شما کمک می کند که احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

۵) محکم و راست بایستید : شانه هایتان را عقب داده و راست بایستید، به این شکل اعتماد بنفستان تقویت می شود و همچون افرادی به نظر می رسید که دارای اعتماد بنفس بالایی هستند.

۶) تماس چشمی داشته باشید : به هنگام صحبت کردن با کسی، به چشمانش نگاه کنید زیرا این عمل را کسانی انجام می دهند که دارای اعتماد بنفس هستند و این روش را تبدیل به عادتی برای خود کنید تا دیگر داشتن تماس چشمی با دیگران برایتان سخت به نظر نیاید.

۷) روابط اجتماعی تان را تقویت کنید : داشتن روابط اجتماعی یکی از مهمترین قسمت زندگی هر فردی می باشد. سعی کنید در این روابط مثبت بیندیشید و خود را با خودتان مقایسه کنید نه با دیگران. خود را دوست داشته باشید زیرا اگر شما خودتان را دوست بدارید باعث می شود دیگران نیز شما را دوست داشته باشند.

۸) افکار منفی را دور کنید : با دور کردن افکار منفی از خود می توانید اعتماد بنفس خود را تقویت کنید، یوگا و مدیتیشن می توانند در این راه به شما کمک زیادی کنند.

۹) به طور منظم ورزش کنید : ورزش منظم باعث می شود سطح انرژی شما بالا رود و در بدنتان مواد شیمیایی چون تستسترون و اندورفین تولید شود که موجب می شوند احساس بهتری داشته باشید. ورزش کردن به بالا رفتن اعتماد بنفس و داشتن احساس شادابی و سرزندگی کمک می کند پس روزانه نیم ساعت را حتما به آن اختصاص دهید.

۱۰) به ظاهرتان تنوع بدهید : با تغییر نوع لباس، رنگ مو، ادکلن، سبک آرایش و … می توانید احساس جدید تری داشته باشید که این امر می تواند در بالا رفتن اعتماد بنفستان نقش مهمی داشته باشد.

گردآوری شده از: جام جم آنلاین، افکار نیوز، مردمان

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.