آموزش سیاست های مهم شوهر داری

0 7,262

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب بیست نکته طلایی آئین شوهرداری را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش شوهرداری، روابط زناشویی

رمز و راز روش صحیح رفتار با شوهر:

۱) به صورت پیاپی از همسرتان انتقاد نکنید زیرا این کار باعث ایجاد فاصله میان شما و همسرتان می شود.

۲) همسرتان را به عدم داشتن احساسات، صمیمی نبودن و درک نکردن متهم نکنید زیرا شوهرتان این خصوصیات را به شیوه مردانه بروز می دهد.

۳) بخش هایی از شخصیت همسرتان را که موجب متمایز شدن او از سایرین می شود را مورد تحسین قرار دهید.

۴) اطلاعات خود را از دنیای مردانه همسرتان بالا ببرید و او را به عنوان یک مرد بپذیرید.

۵) هیچگاه بخاطر کارهایی که شوهرتان برای خوشحالی شما می کند انتقاد نکنید، به طور مثال شیوه ابراز محبت او را لوس ندانید زیرا او به شیوه خود ابراز علاقه و محبت می کند.

۶) به همسرتان برای ابراز محبت فشار نیاورید بخصوص زمانیکه او عصبانی است زیرا او در این زمان حالت روحی مناسبی را برای ابراز محبت به شما ندارد و در صورت اصرار شما از خود واکنش منفی نشان می دهد.

۷) همسرتان را به چیزی که از آن مطمئن نیستید متهم نکنید زیرا در غیر این صورت باعث ایجاد کدورت خواهد شد.

۸) اگر شما بپذیرید که در ایجاد مشکلات زندگی مشترکتان سهم داشته اید و آن را به همسرتان بگویید موجب ایجاد محبت بین شما و شوهرتان می شود و او نیز سهم خود را می پذیرد و برای حل آن مشکل تلاش خود را می کند.

۹) نزد شوهرتان خود را زنی حساس و ضعیف نشان ندهید زیرا این امر موجب می شود تا همسرتان فکر کند که شما با هر چیز کوچکی ناراحت می شوید بنابراین به منظور ناراحت نکردن شما با احتیاط ارتباط کلامی برقرار می کند که این امر ممکن است موجب دلخوری شما شود.

۱۰) به همسرتان به دیده یک شیء مسئول نگاه نکنید و به شخصیت او احترام بگذارید.

۱۱) زمانیکه شوهرتان با شما درد و دل می کند احساساتش را ناخوشایند ندانید و آن ها را بپذیرید.

۱۲) انتظار نداشته باشید که همسرتان با همه ایده ها و افکار شما موافق باشد و آن ها را تحسین کند، نظر او را بپذیرید هرچند که مخالف میل شما باشد.

۱۳) به همسرتان اهمیت دهید، مثلا اگر تولد شوهرتان نزدیک است از علایق او اطلاعات بدست آورید و کادویی مطابق علایق همسرتان تهیه نمایید.

۱۴) به نیاز های همسرتان اهمیت دهید و از او درباره نیازهایش و دیدگاهش درباره زندگی با شما بپرسید و در مقابل پاسخ او واکنش منفی نشان ندهید و جبهه گیری نکنید.

۱۵) اگر در روابط خود با شوهرتان از عزت نفس برخودار نیستید نباید از همسرتان بخواهید که شما را در این زمینه کمک کند و باید این مشکل را شخصاً حل کنید و یا از یک روانشناس کمک بگیرید.

۱۶) خود را مسئول خوشبختی در زندگی مشترک بدانید زیرا اگر فقط همسرتان را مسئول خوشبختی در رابطه زناشوییتان بدانید او را سرخورده و افسرده خواهید کرد.

۱۷) برای همسرتان ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید زیرا شوهرتان به هنگام ورود به خانه انتظار دارد که همسرش را یک خانم به تمام معنا ببیند.

۱۸) سعی کنید کمتر به شوهرتان سخت بگیرید و در خانه او را راحت بگذارید زیرا مرد ها نسبت به زنان سخت گیر و زودرنج احساس خوبی ندارند.

۱۹) خود را دست کم نگیرید و اگر از نظر ظاهری به خود حساس هستید یا اضافه وزن دارید غمگین نشوید زیرا هیچ فردی بدون ایراد نیست و در اکثر موارد نیز همسرتان به این مسائل اهمیتی نمی دهد و در کنار شما بودن به تنهایی او را خوشحال خواهد کرد.

۲۰) هرگز از ظاهر آراسته و زیبای خود منظوری بجز جلب محبت همسر خود نداشته باشید زیرا شوهرتان نیت شما را حس خواهد کرد و ممکن است رفتاری برخلاف میل شما از خود بروز دهد.

گردآوری شده از: ایران ناز، وبلاگ خانومانه

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.