آیا گیاه خواری عمر را بیشتر می کند؟

0 158

مجله اینترنتی دلخوشی: تحقیقات نشان داده است که گیاه خواری می تواند در افزایش عمر افراد مؤثر باشد، البته ایرادی بر گوشت خواری نیز وارد نیست به شرط آنکه در مصرف آن اعتدال رعایت شود. مطالعات جدید منتشر شده در ژورنال های پزشکی داخلی نشان دهنده این است که افرادی که گیاه خوار هستند از فشار خون کمتری نسبت به افرادی که در وعده های غذایی خود از گوشت استفاده می کنند برخوردارند. در اینجا دلایلی را که موجب می شود گیاه خواران عمر بیشتری داشته باشند را ذکر می کنیم.

گیاه خواری، دیابت

دلایل طول عمر بیشتر گیاه خواران:

۱) کاهش ابتلا به سرطان : تحقیقات انجام شده در دانشگاه لوما لیندا کالیفرنیا نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان سینه در افراد گیاه خوار بسیار پایین می باشد.

۲) بهتر شدن خلق و خو : در سال ۲۰۱۲ تحقیقاتی صورت گرفت که در آن رژیم های غذایی را به سه دسته : فقط ماهی، گیاه خواری و گوشتی تقسیم کردند که پس از دو هفته مشخص شد که دسته دوم از خلق و خوی بهتری برخوردار هستند.

۳) کاهش بیماری های قلبی : آمار نشان می دهد که گیاه خواران ۲۳ درصد کمتر از گوشتخوارها به بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

۴) کاهش ابتلا به دیابت : گیاه خواری به همراه کنترل قند و وزن به کاهش دیابت کمک می کند.

۵) کاهش وزن : گیاه خواران معمولا کلسترول و چربی بدنشان کمتر است و نسبت به سایرین لاغرتر هستند.

۶) کاهش احتمال مرگ : در سال ۲۰۱۳ تحقیقاتی بر روی ۷۰۰۰ نفر انجام شد و نشان داد که احتمال مرگ گیاه خواران ۱۲ درصد نسبت به سایرین کمتر است.

نکته : برخی از افراد تصور می کنند که با رعایت رژیم گیاه خواری در سلامت کامل می مانند در صورتی که چنین نیست زیرا احتمال ابتلای برخی از بیماری ها همچون کیسه صفرا در گیاه خواران بیشتر از سایرین است و همچنین دچار کمبود بعضی از ویتامین ها همچون ویتامین “ب۱۲” که فقط در منابع حیوانی وجود دارد نیز می شوند، لازم است افراد گیاه خوار به متخصص تغذیه مراجعه کنند تا با دادن برنامه غذایی مناسب و جایگزین کردن مواد غذایی دیگر به جای گوشت، مانع از به خطر افتادن سلامتی آن ها شوند.

منابع : همشهری ، menshealth

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.