طرز تهیه کاسه شکلاتی قلبی

0 8,341

مجله اینترنتی دلخوشی: برای سرو انواع دسرها، به جای استفاده از ظروف شیشه ای یا یک بارمصرف، می توانید خلاقانه عمل کنید و خودتان به راحتی در مدت زمان بسیار کوتاه، کاسه های شکلاتی خوشمزه را در منزل تهیه کنید. این ظروف شکلاتی، بسیار پرکاربرد هستند و شما می توانید آنها را از قبل تهیه کنید و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید و در مهمانی ها از آنها به عنوان ظروف سرو دسر استفاده کنید. از این کاسه های شکلاتی می توانید برای سرو انواع دسرها مثل بستنی، میوه های خرد شده فصل، پودینگ ها، انواع موس ها مثل موس شکلات، موس شکلات و قهوه و غیره استفاده کنید. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه کاسه شکلاتی را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


 ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

مواد لازم برای تهیه کاسه شکلاتی:

  • قالب سیلیکونی تک نفره به شکل دلخواه
  • شکلات تیره
  • قلم مو

طرز تهیه کاسه شکلاتی:

برای درست کردن کاسه شکلاتی، به قالب های سیلیکونی کوچک تک نفره نیاز داریم. قالب سیلیکونی برای تهیه کاسه شکلاتی می تواند در اشکال دلخواه شما باشد. کاسه های شکلاتی قلبی را می توانید برای مناسبت های ویژه و رمانتیک تهیه کنید و انواع دسر را در آن سرو کنید. برای مشاهده نمونه دسر پرشده در این کاسه های شکلاتی رمانتیک قلبی، روی مطلب طرز تهیه موس شکلات و قهوه در کاسه شکلاتی قلبی، کلیک کنید.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ابتدا شکلات تیره را به قطعات ریزتر خرد کنید.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

سپس شکلات ها را به روش بن ماری یا روش ماکروویو، ذوب کنید.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

برای روش بن ماری، ظرف شکلات را روی بخار کتری آب قرار دهید به طوریکه ته کاسه با آب برخورد نداشته باشد. مرتبا شکلات را به هم بزنید تا کاملا ذوب شود.

روش ساده دیگر استفاده از ماکروویو است. ظرف شکلات را به مدت ۴۰ ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید، سپس ظرف را خارج کنید و کمی به هم بزنید تا قطعات شکلات با قسمت های شکلات آب شده، کمی ذوب شوند. مجددا ظرف شکلات را داخل ماکروویو قرار دهید و همین فرآیند را تکرار کنید. این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا شکلات ها کاملا ذوب شوند.

حال به کمک یک قلم مو، از شکلات آب شده بردارید و دورتادور و کف قالب سیلیکونی را با شکلات آغشته کنید. وقتی تمام دیواره ها و کف قالب را شکلاتی کردید، قالب سیلیکونی را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا لایه اول سفت شود.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

سپس قالب را از یخچال خارج کنید و مجددا به کمک قلم مو، یک لایه دیگر از شکلات آب شده اطراف و کف قالب سیلیکونی بمالید. حال قالب را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید. شکلات ها خیلی سریع سفت می شوند و زمان ۲ الی ۳ دقیقه کافی است. وقتی شکلات را به صورت دو لایه ای دورتادور قالب شکلات می مالید، باعث می شود تا لایه شکلات نسبتا ضخیم شود و موقع خارج کردن از قالب، کاسه شکلاتی ترک نخورد و خرد نشود.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

حال به آرامی کاسه شکلاتی را از قالب خارج کنید.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

ممکن است داخل کاسه شکلاتی کمی ناهمواری ایجاد شود که اصلا مهم نیست، چون قرار است این کاسه های شکلاتی با انواع دسرهای خوشمزه پر شوند و داخل آنها دیده نخواهد شد.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

قسمت بیرونی کاسه های شکلاتی کاملا صاف و یکدست و براق است و نمای زیبایی دارند. تا جایی که ممکن است سعی کنید قسمت خارجی کاسه های شکلاتی را زیاد دستمالی نکنید چون از شفافیت آنها کم می شود و همچنین ممکن است گرمای دست باعث آب شدن شکلات شود.

این کاسه های شکلاتی خوشمزه را به تعداد دلخواه درست کنید.

کاسه های شکلاتی را می توانید داخل ظروف درب دار داخل یخچال یا فریزر نگهداری کنید و در مواقع لزوم و مهمانی ها از آنها برای سرو انواع دسر استفاده کنید.

ظرف شکلاتی، دسر تک نفره

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.