کوفته ریزه با مغز تخم بلدرچین و سس مخصوص گردویی

0 4,418

مجله اینترنتی دلخوشی: کوفته ریزه نوعی کوفته اما در سایز کوچکتر است که آن را به اشکال مختلف درست می کنند. کوفته ریزه مغزدار در واقع نوع متفاوتی از کوفته است که به شکل کوفته های بسیار کوچک تهیه می شوند. در دستور کوفته ریزه مغزدار، از تخم بلدرچین و آلو خورشتی استفاده می کنیم.

این کوفته های ریز تک نفره خوشمزه گزینه بسیار جالبی برای مهمانی ها و تولدها است. برای درست کردن سس کوفته می توانید از مواد دلخواه خود استفاده کنید. در تهیه کوفته ریزه با تخم بلدرچین، نوعی سس مخصوص کوفته را به شما آموزش خواهیم داد. این سس گردویی مخصوص، طعم دلپذیری به کوفته ها خواهد داد. در این مطلب طرز تهیه کوفته ریزه با تخم بلدرچین را به صورت مرحله به مرحله و با جزئیات به شما آموزش می دهیم.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

کوفته ریزه

کوفته تبریزی

کوفته مغز دار


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


سس کوفته

سس کوفته ریزه

مواد لازم برای تهیه کوفته ریزه:

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • سیب زمینی کوچک (به اندازه سایز یک تخم مرغ) ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • گردوی چرخ کرده ۱۲۰ گرم
  • سبزی کوفته (مشاهده لیست ترکیب سبزی ها) ۱۲۰ گرم خرد شده
  • آلو خورشتی به تعداد لازم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • تخم بلدرچین به تعداد لازم
  • پیاز داغ ۴ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر نعنا به میزان لازم
  • آردنخودچی ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری
  •  نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • روغن  زیتون برای سرخ کردن

طرز تهیه کوفته ریزه:

سبزی کوفته را بشویید و خرد کنید.

گردوها را داخل مولینکس یا چرخ گوشت چرخ کنید تا کاملا له شوند. گردوها را دو مرتبه چرخ کنید.

سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده کنید. سپس سیب زمینی های رنده شده را داخل دست خود محکم فشار دهید تا تمامی نشاسته سیب زمینی از آن جدا شود. این کار را به دقت انجام دهید وگرنه نشاسته سیب زمینی باعث وارفتن کوفته می شود.

پیاز را با رنده درشت رنده کنید سپس کمی آب پیاز را بگیرید.

تخم بلدرچین را آب پز کنید تا کاملا سفت شوند سپس پوست آنها را بگیرید.

کوفته با مغز تخم بلدرچین

داخل یک ظرف بزرگ گوشت چرخ کرده سیب زمینی پیازرنده شده سبزی کوفته تخم مرغ آردنخودچی نمک فلفل زردچوبه را مخلوط کنید. آنها را خوب ورز دهید تا مواد کوفته چسبندگی لازم را پیدا کند.

کوفته ریزه تخم بلدرچین

در صورت دلخواه می توانید مقداری گردوی خرد شده نیز داخل مواد کوفته ریزه بریزید.

پس از اینکه مواد کوفته ریزه را خوب ورز دادید حال درب ظرف را بگذارید یا روی آن را سلفون بکشید. اجازه دهید تا مواد کوفته به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت کند و کمی خودش را بگیرد.

حال مواد را از یخچال خارج کرده و به کمک یک قاشق غذاخوری شروع به پیمانه زدن مواد کوفته ریزه کنید. به دلیل اینکه اندازه کوفته ریزه ها کوچک است بنابراین یک قاشق غذاخوری سرپر از مواد کوفته ریزه بردارید. می توانید تمام مواد کوفته ریزه را همان ابتدا پیمانه بزنید به این ترتیب تعداد کوفته ها همان ابتدا مشخص خواهد بود.

مغز کوفته

پیچیدن کوفته ریزه:

حال یکی از گلوله ها را بردارید در کف دست خود پهن کنید. داخل آن یک تخم بلدرچین و یک عدد آلوخورشتی قرار دهید سپس کوفته را ببندید و آن را بین دستان خود خوب فشرده کنید تا کاملا بسته شود.

کوفته قلقلی

کوفته ریزه مجلسی

تمامی کوفته ها را به همین روش بپیچید.

کوفته مجلسی

حال برای درست کردن سس مخصوص کوفته، داخل یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید. سپس رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا خوشرنگ شود سپس نعنا خشک (یا مقداری از همان سبزی کوفته)، به مقدار دلخواه آلو خورشتی، گردوی چرخ شده، پیاز داغ، نمک، فلفل، و زردچوبه را داخل ماهیتابه بریزید.

طرز تهیه کوفته

حال به مقدار لازم آب داغ و جوشیده داخل ماهیتابه بریزید سپس کوفته ها را به آرامی داخل ماهیتابه بچینید. آنها را فقط در یک ردیف بچینید و آنها را روی هم قرار ندهید.

طرز تهیه کوفته ریزه

شعله زیر گاز را کم کنید و درب ماهیتابه را بگذارید. اجازه دهید تا کوفته ها به مدت ۱ ساعت کاملا بپزند و سس کوفته غلیظ شود.

دستور کوفته

وقتی کوفته ریزه با مغز تخم بلدرچین آماده شد، آنها را داخل ظرف سرو بکشید. برای تزیین کوفته ریزه می توانید از سبزی، گردو و گوجه گیلاسی استفاده کنید.

دستور پخت کوفته ریزه

طرز تهیه سس کوفته

 

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.