کیک یزدی سنتی و اصل به سبک قنادی ها

0 18,324

مجله اینترنتی دلخوشی: کیک یزدی از کیک های سنتی و بسیار خوشمزه و معطر است که قطعا همه شما طرفدار آن هستید. کیک یزدی را می توانید برای عصرانه، نذری محرم، افطاری و همچنین به عنوان یک دسر خوشمزه تهیه کنید. در این مطلب تمامی نکات و فوت و فن های تهیه کیک یزدی بسیار خوشمزه به سبک قنادی ها را به شما آموزش می دهیم. در این مطلب با ایجاد تغییراتی در دستور کیک یزدی بابارحیمی، طرز تهیه کیک یزدی بسیار خوشمزه و معطر را به شما آموزش می دهیم. در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه کیک یزدی خوشمزه را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک


 با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

 

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

 

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی:

  • آرد ۳۰۰ گرم
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • ماست ۱۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱۸۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • گلاب ۲ الی ۴ قاشق غذاخوری
  • پودر هل سبز ۱ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر ۱ قاشق سوپخوری
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • کپسول کیک یزدی ۲۴ عدد
  • قالب مافین
  • خلال بادام یا کنجد برای تزیین کیک یزدی

طرز تهیه کیک یزدی:

داخل یک کاسه آرد، بکینگ پودر و هل را با یکدیگر مخلوط کنید و چندین بار الک کنید و کنار بگذارید.

داخل یک کاسه بزرگ، شکر، تخم مرغ، روغن، وانیل، ماست و گلاب را مخلوط کنید و به کمک همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط و یکدست شود.

سپس مخلوط آرد، بکینگ پودر و هل را کم کم به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید. این کار را ادامه دهید تا تمام آرد تمام شود. حال مواد کیک یزدی آماده شده است و می توانید آنها را داخل قالب های کیک بریزید.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

حال کپسول های کیک یزدی را داخل قالب مافین بچینید.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

سپس به کمک قاشق غذاخوری از مواد کیک بردارید و دو سوم کپسول های کیک یزدی را پر کنید.

حال داخل یک لیوان مقداری روغن مایع بریزید و یک چاقو را مرتب داخل روغن فرو ببرید و روی کیک ها علامت به علاوه (+) بزنید تا بعد از پخت روی کیک ها حالت شکفته داشته باشد. البته انجام دادن این مرحله کاملا سلیقه ایست.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

سپس روی کیک ها به دلخواه خلال بادام یا کنجد بپاشید.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

فر را از قبل به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه گرم کنید و قالب مافین را روی سینی توری فر در دمای ۱۹۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه در فرهای گازی و ۲۲۰ الی ۲۳۰ درجه در فرهای معمولی قرار دهید.

اگر کیک ها بیش از اندازه داخل فر بمانند، لایه روی کیک خشک و سفت می شود. بنابراین به محض اینکه روی کیک ها قهوه ای روشن شد، کیک ها را از فر خارج کنید.

وقتی کیک ها آماده شد آنها را از فر خارج کنید و به آرامی از داخل کاپ های قالب مافین بیرون بیاورید.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

مواد لازم برای تهیه شربت کیک یزدی:

  • آب ۱ پیمانه
  • شکر دوسوم پیمانه
  • گلاب نصف پیمانه
  • برس

بعد از اینکه کیک یزدی ها آماده شدند می توانید روی آن‌ها را به کمک شربت کمی مرطوب کنید، البته کیک ها به حدی لطیف هستند که در صورت دلخواه می توانید از شربت نیز استفاده نکنید، اما استفاده از شربت باعث لطیف شدن لایه روی کیک ها می شود. برای تهیه شربت ابتدا یک ماهیتابه کوچک را روی شعله گاز قرار دهید سپس آب، شکر و گلاب را داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید تا کمی غلیظ شود. غلظت شربت نباید خیلی زیاد باشد همچنین غلظت شربت نباید بیش از اندازه نیز رقیق باشد. اگر غلظت شربت کیک یزدی زیاد باشد روی کیک یزدی ها شکرک می زند و اگر شربت خیلی رقیق باشد، باعث خیس شدن و مرطوب شدن بیش از اندازه لایه روی کیک یزدی می شود.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

هنگامی که کیک یزدی ها را از فر خارج می کنید و هنوز کاملا داغ هستند، به کمک یک فرچه شربت داغ را کمی روی آنها برس کنید تا لایه روی کیک به شربت آغشته شود. پس از مدتی شربت کاملا به خورد کیک می رود و روی کیک یزدی کاملا نرم، لطیف و معطر خواهد شد. حتما توجه داشته باشید که هم کیک یزدی و هم شربت باید کاملا داغ باشند. البته اگر کیک یزدی ها سرد شده بودند، حتما شربت باید کاملا داغ باشد تا جذب کیک شود.

کیک یزدی سنتی، کاپ کیک

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.