۶ روش مقابله با چالش ها و مشکلات زندگی

0 1,407

مجله اینترنتی دلخوشی: همه ی ما با چالش هایی در زندگی خود روبرو هستیم. اکثر مردم به سختی می پذیرند که با این چالش ها روبرو شوند. در واقع شما باید در طول زندگی خود با مشکلات و دشواری هایی روبرو شوید، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای خود. اکثر ما واقعا می ترسیم و از مشکلات فرار می کنیم، چرا که نمی خواهیم واقعیت را به نحوی که هست بپذیریم. فرار از مشکلاتتان بدترین کاری است که می توانید در برابر چالش هایی که با آن روبرو هستید، انجام دهید. برای اینکه بدانید چگونه باید با چالش های روزمره خود مقابله کنید به نکات زیر توجه کنید.

حل مشکل، آرامش

راه حل های روبرو شدن با چالش ها و مشکلات در زندگی:

۱) عدم واکنش بیش از حد به مشکلات : واکنش بیش از حد به یک مشکل باعث می شود که نتوانید به درستی تصمیم گیری کنید. وقتی نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، تصمیماتی می گیرید که برای شما پشیمان کننده خواهند بود. اگر در زندگی خود با چالشی روبرو شدید، طرز تفکر خود را تغییر دهید و آرام باشید، به این ترتیب می توانید تصمیمات دقیق تری بگیرید.

۲) واقعیت های زندگی خود را بپذیرید : آنچه که هستید را بپذیرید، همه چیز به شیوه ای که شما می خواهید نیستند. اگر واقعیت ها را نپذیرید، در زندگی خود احساس ناامیدی خواهید کرد. بسیاری از مردم سعی می کنند چیزهایی را که موجب ناراحتیشان می شود را تغییر دهند و وقتی به هدف خود نمی رسند احساس بدبختی و افسردگی می کنند. زمانیکه شما واقعیت های زندگی خود را بپذیرید (از جمله چالش هایی که با آن ها مواجه هستید) می توانید با آرامش بیشتر و دقیق تر برای رسیدن به اهداف خود قدم بردارید.

۳) دیگران را سرزنش نکنید : بسیاری از مردم عادت دارند دیگران را بابت مشکلات خود سرزنش کنند. آن ها نمی توانند مسئولیت تمام تصمیماتی که برای زندگی خود اتخاذ می کنند را برعهده بگیرند. هرچه بیشتر دیگران را بابت چالش های زندگی خود سرزنش کنید، علاقه شما به آن ها کمتر شده و نمی خواهید در اطرافتان باشند. زمانیکه با یک چالش شخصی روبرو می شوید، نباید انگشت اتهام را به سوی دیگران دراز کنید.

۴) یک وضعیت را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید : وقتی یک وضعیت را بیش از حد تجزیه و تحلیل می کنید، شروع به قضاوت همه چیز و همه کس خواهید کرد. زمانیکه بیش از حد درباره یک وضعیت فکر می کنید، پذیرش واقعیت برای شما بسیار دشوار خواهد شد و به چیزهایی فکر خواهید کرد که درست نیستند. و همچنین می تواند باعث شود که برای رسیدن به هدف های خود فعالیتی نکنید که این امر در بلند مدت موجب نا امیدی شما می شود.

۵) تغییرات در زندگی را قبول کنید : شما باید همیشه با تغییرات زندگی روبرو شوید. بسیاری از مردم تغییرات را دوست ندارند و در برابر آن ها مقاومت می کنند. شما ممکن است در زمان هایی شاد یا ناراحت باشید، باید درک کنید که این دو حالت دائمی نیستند. باید ذهنتان را برای داشتن آرامش در همه زمان و بدون در نظر گرفتن احساساتتان آماده کنید.

۶) زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید : مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران کار سختی است. اکثر مردم این کار را انجام می دهند که این مقایسه باعث نا امیدی بیشتر در آنها خواهد شد. ولی چیزی که باید یادآوری شود این است که شما داستان و موفقیت در زندگی خود را خودتان ایجاد می کنید!

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع : lifeoptimizer.org

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.