آموزش مهارت های زندگی برای کودکان و نوجوانان

0 396

مجله اینترنتی دلخوشیدر اینجا لیستی از مهارت های زندگی برای کودکان و نوجوانان را گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا اهمیت مهارت های زندگی برای کودکان را درک کنید و بدانید که این مهارت ها برای بچه ها بسیار مفید است. همچنین کودک می تواند مهارت های لازم را بر اساس فرهنگی که خانواده اش دنبال می کند، یاد بگیرد.

 آموزش نوجوانان، یادگیری کودکان

بهترین مهارت های آموزشی برای کودکان و نوجوانان:

۱) مهارت آشپزی:

هر دو دختر و پسر از آشپزی لذت می برند. به عنوان یک پدر و مادر، می توانید به کودکتان اجازه دهید که در آشپزی به شما کمک کند و به تدریج متوجه خواهید شد که او از این روند لذت می برد و آشپزی را یاد می گیرد.

۲) مهارت باغبانی:

باغبانی نوعی مهارت زندگی است که کودکان را به احترام و پرورش طبیعت آموزش می دهد و در صورت نیاز نیز آن ها را خودکفا می کند. برای آموزش باغبانی به کودکتان، از حیاط خلوت خود استفاده کنید. بچه های شما می توانند مهارت های پایه ای در مورد اینکه چگونه آب و هوا بر گیاهان تاثیر می گذارد، اطلاعات درباره بذرها و چگونگی مقابله باغبان با مشکلات گیاهان و غیره را آموزش ببینند.

۳) مهارت های کمک های اولیه:

کودکان در هنگام بازی خود اغلب حواس پرت می شوند، بنابراین باید آموزش مهارت کمک های اولیه برای آن ها در اولویت بالا باشد. آنها باید یاد بگیرند که چگونه خود و دیگران را از حوادث و شرایط اضطراری نجات دهند.

۴) مهارت شنا:

شما می توانید این مهارت زندگی ضروری را در طول فعالیت های سرگرم کننده به فرزندتان آموزش دهید. بچه شما باید یاد بگیرد که چگونه به شنا بپردازد حتی اگر به آب نزدیک نشود. این یک مهارت است که نه تنها فرد با یادگیری آن می تواند در موقع بحرانی خود را نجات دهد، بلکه می تواند دیگران را نیز نجات دهد.

۵) مهارت مدیریت پول:

مهارت مدیریت پول یکی از مهمترین مهارت های زندگی است که می توانید به فرزندان خود آموزش دهید. ارزش پول و نحوه ذخیره آن برای آینده را به فرزندتان آموزش دهید و او را برای چگونگی مصرف پول و صرفه جویی در هزینه ها راهنمایی کنید.

۶) مهارت لباس شستن:

این یک مهارت است که هر کودک باید در مرحله اولیه یاد بگیرد. برای فرزندتان بسیار مفید است که پس از بازگشت از مدرسه یا دانشگاه، یاد بگیرد که لباس هایش را خودش بشوید. بنابراین فرزندتان نه تنها یاد می گیرد که از لباس های خود مراقبت کند، بلکه از این فعالیت خود لذت هم می برد.

۷) مهارت تعمیرات خانگی:

اگر متوجه شدید، کودکان همیشه مشتاق است بداند که چه چیزی در داخل تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، تلفن همراه و غیره وجود دارد، او را تشویق کنید تا اطلاعات  بیشتری درباره این وسایل کسب کند. اما فراموش نکنید که به آن ها در مورد اقدامات ایمنی در هنگام دست زدن به کالاهای الکترونیکی و… آموزش های لازم را بدهید.

۸) مهارت های دفاع:

شما نمی توانید همیشه با فرزندان خود باشید تا از آن ها در برابر اتفاقات ناخوشایند زندگی محافظت کنید. پس چرا او را در کلاس مهارت های دفاع، مانند یک کلاس آموزشی کاراته نمیفرستید؟ چنین آموزش هایی باعث می شود که فرزند شما در برابر هر گونه حمله ناگهانی بتواند از خود محافظت کند.

۹) مهارت مدیریت زمان:

شما باید به فرزندتان آموزش دهید تا در سنین پایین بتواند زمان را مدیریت کند. به او  آموزش دهید تا بدون کمک شما بخوابد، برای رفتن به مدرسه به موقع آماده شود و تکالیف خود را در یک زمان معین انجام دهد. به این ترتیب هرچقدر که سن فرزندتان بیشتر می شود، بهتر می داند که چگونه زمان را به طور موثر مدیریت کند.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع:  momjunction.com   

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.