راه هایی ساده برای شاد زیستن

0 518

مجله اینترنتی دلخوشی: خوشبختی یکی از مهمترین اهداف در زندگی است، اما بسیاری از افراد از این هدف دور هستند. خوشبختی برای همه ما در دسترس است. یک خانه بزرگ یا یک ماشین جدید در واقع شما را خوشبخت نخواهد کرد، شادی های ساده در زندگی است که شادی واقعی را به ارمغان می آورد. در ادامه راه هایی ساده را پیشنهاد می کنیم که به کمک آن ها می توانید زندگی شادی داشته باشید.

خوشبخت شدن، انرژی مثبت

 

نکاتی برای شاد زیستن:

۱) برای آنچه که دوست دارید وقت بگذارید:

اگر به فوتبال، نوشتن اشعار، آموزش دادن شنا به بچه ها و … برای آن ها وقت بگذارید. شما متوجه خواهید شد که وقتی چیزی را دوست دارید، با وقت گذاشتن برای آن احساس شادتری دارید.

۲) به دیگران کمک کنید:

گاهی اوقات پس از آنکه اهداف شخصی خودمان را به دست آوردیم، هنوز احساس خوشبختی کامل نمی کنیم زیرا به دیگران اهمیتی نداده ایم. هنگامی که ما داوطلبانه به دیگران کمک می کنیم، احساس بهتری خواهیم داشت. تأثیری که ما احساس می کنیم یک منبع بالقوه بزرگ برای خوشبختی ماست.

۳) سپاسگذار باشید:

هنگامی که از تمام چیزهای موجود در زندگیتان سپاسگذار باشید، متوجه خواهید شد که احساس خوشبختی می کنید. نیازهای اولیه زندگی چون سقف روی سر و مقدار زیادی غذا برای خوردن چیزهایی هستند که با قدردانی از آن ها در زندگی خود احساس خوشبختی خواهید کرد.

۴) بیشتر لبخند بزنید:

تمرین کنید که بیشتر لبخند بزنید و ببینید که چگونه در شما و کسانی که در اطراف شما هستند تأثیر می گذارد. همیشه می توانید لبخند بزنید، لبخند زدن می تواند شما را خوشحال کند. حتی اگر به زور هم لبخند بزنید باز هم احساس خوبی خواهید داشت.

۵) ورزش کنید:

ورزش، استرس را کاهش می دهد و اندورفین ها را آزاد می کند. ورزش کردن یک راه سرگرم کننده است، می توانید فوتبال بازی کنید، به تمرین تیراندازی بپردازید و یا هر ورزشی را که دوست دارید انجام دهید و از آن لذت ببرید.

۶) استرس را مدیریت کنید:

اجازه ندهید استرس مانع از خوشحال شدن شما شود، شما سزاوار خوشحالي هستيد پس اجازه ندهيد که استرس بر شما غلبه کند. تمرین هایی مانند مدیتیشن که می تواند برای مدیریت بهتر استرس به شما کمک کند را انجام دهید تا احساس خوبی داشته باشید.

۷) با عزیزانتان وقت بگذرانید:

جایگزینی برای صرف وقت کافی با عزیزانتان وجود ندارد. همه مردم دوست دارند وقت و انرژی خود را برای دوستان و خانواده خود بگذارند. زندگی خیلی کوتاه است، باید آن را صرف خندیدن با عزیزان خود کرده و تنهایی را انتخاب نکنید.

۸) پیاده روی در طبیعت:

صرف زمانی برای پیاده روی در طبیعت می تواند بسیار سرحال کننده و شادی بخش باشد.  قدم زدن در جنگل محلی یا پارک و تنفس هوای تازه می تواند به زیبایی این دنیا بیفزاید.

۹) خودتان باشید:

استیو جابز می گوید: “زمان شما محدود است، پس زندگی خود و دیگران را هدر ندهید”. پس بهتر است قبول کنید که چه کسی هستید، فقط خودتان باشید، به این ترتیب احساس خوشحالی بیشتری می کنید و زیبایی های دنیا را احساس خواهید کرد.

۱۰) افکار منفی را تخلیه کنید:

افکار منفی شما را به فردی ضعیف تبدیل خواهد کرد، پس برای متوقف کردن آن سعی کنید افکار منفی خود را با برخی از افکار مثبت جایگزین کنید. هچنین زمان کمتری با افراد منفی گرا و زمان بیشتری را با افراد مثبت اندیش صرف کنید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع : huffingtonpost.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.