خواص آووکادو برای سلامتی

0 429

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر می خواهید وزن کم کنید، پوست خود را بهبود بخشید و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های خطرناك مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی را كاهش دهید از آواکادو استفاده کنید. آووکادو دارای خواص شگفت انگیزی است، این میوه برای سلامتی بدن و پوستتان بسیار مفید می باشد و توصیه می شود که آن را در برنامه غذایی خود استفاده کنید. در ادامه به خواص میوه آووکادو اشاره خواهیم کرد.

خواص آواکادو، کاهش وزن

فواید میوه آواکادو برای سلامتی:

۱) سلامت قلب و عروق:

 بیماری قلبی در حال حاظر بزرگترین قاتل در ایالات متحده آمریکا و انگلستان می باشد و اساساً بیماری شایعی است.

امروزه بسیاری از کارشناسان معتقدند مصرف زیاد پروتئین های گیاهی یک تهدید مهم برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است. آووکادو یک منبع عالی از اسید اولئیک است و تحقیقات نشان داده است که میوه آووکادو، کلسترول خون را کاهش می دهد. خوردن غذای پرچرب مانند آووکادو می تواند میزان چربی خون شما را کاهش دهد و به طرز شگفت آوری نشان می دهد که تمام چربی ها یکسان نیستند. روغن آووکادو روغنی عالی برای پخت و پز می باشد و بسیار سالم تر از روغن نباتی و حتی روغن زیتون است، همچنین از روغن آووکادو برای سرخ کردن مواد غذایی در دمای بالا نیز استفاده می شود.

۲) کاهش فشار خون:

 بسیاری از مردم پتاسیم معدنی را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. این کمبود می تواند منجر به فشار خون بالا شود که به نوبه خود عامل مهمی برای حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری های کلیوی است. آووکادو غنی از پتاسیم است و پتاسیم آن بالاتر از موز می باشد. با استفاده از میوه آووکادو فشار خون طبیعی خواهید داشت و خطر ابتلا به نارسایی های کلیوی و بیماری های قلبی نیز کاهش می دهید.

۳) پیشگیری از سرطان:

 آووکادو منبع خوبی از کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدانی مانند آلفا کاروتن، بتا کاروتن، بتا کریپتوکسانتین، لووتیان و زاکسنتین است. این آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن شما در برابر تغییرات سرطانی به علت آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند و خط مقدم دفاع از شما در برابر بیماری های متعدد هستند.

آلفا کاروتن برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد که میزان خطر مرگ و میر ناشی از سرطان در کسانی که طی یک دوره ۱۴ ساله بالاترین سطح آلفا کاروتین را در خون خود داشته اند، به میزان قابل توجهی پایین تر از خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی می باشد.

چربی های غیر اشباع شده در آووکادو نیز با جذب کاروتنوئید ها، اثر محافظتی در برابر سرطان پستان دارند.

همچنین آووکادو دارای مقادیر بالایی ویتامین C و ویتامین E می باشد که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی، ضد سرطان می باشد.

۴) تقویت کننده پوست:

 چربی های غیر اشباع شده در آووکادو نیز برای بهبود پوست مفید هستند. این چربی ها برای حفظ رطوبت سطح پوست حیاتی هستند و باعث می شود پوست نرم و سالم باشد.

این چربی های امگا ۹ به کاهش قرمزی و سوزش پوست کمک می کنند و در درمان سلول های آسیب دیده پوست نقش مهمی دارند. همچنین آووکادو به کنترل آکنه و پوست چرب کمک می کند.

آووکادو از چروک شدن پوست و سایر نشانه های پیری جلوگیری می کند. ویتامین E به محافظت در مقابل پیری پوست در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک می کند و ویتامین C در ایجاد الاستین و کلاژن برای استحکام پوست نقش مهی دارد.

۵) کنترل دیابت:

اسید اولئیک موجود در آووکادو موجب کاهش کلسترول می شود و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید می باشد. کنترل سطح کلسترول در بیماران دیابتی بسیار حیاتی است زیرا در صورت عدم کنترل دیابت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بسیار بالا می رود.

سایر مزایای مهم آووکادو که می تواند به بهبود بیماری دیابت کمک کند شامل ویتامین C برای تقویت رگ های خونی و مویرگ ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است.

علاوه بر این، ویتامین E موجود در آووکادو باعث کاهش اکسیداسیون کلسترول می شود که می تواند به حملات قلبی و سکته مغزی منجر شود.

۶) درمان آرتروز:

 استئوآرتریت یک بیماری دردناک است که با التهاب مفصلی همراه است که بر میلیون ها نفر از مردم آمریکا و انگلستان اثر می گذارد. آووکادو دارای خواص ضد التهابی است و یکی از مواد غذایی می باشد که به طور مداوم به کاهش درد آرتریت کمک می کند.

آووکادو حاوی مقادیر زیاد چربی های غیر اشباع شده، فیتستروستول ها و آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E، ویتامین C و انواع کاروتنوئیدها است که می تواند باعث کاهش التهاب ناشی از آرتریت شود.

 ۷) مفید برای زنان باردار:

 آووکادو غذای بسیار مهم برای زنان باردار است و ویتامین B موجود در آووکادو برای جلوگیری از نقایص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا مفید می باشد و پزشکان توصیه می کنند که زنان مقدار زیادی از فولات را قبل و بعد از بارداری دریافت کنند.

آووکادو حاوی حدود ۴۵ میکروگرم فولات در هر نیم فنجان است که بیشتر از هر میوه دیگری فولات دارد و این میوه برای زنان باردار بسیار مفید می باشد.

ویتامین K یکی دیگر از مواد مغذی موجود در آووکادو است که در غلظت های بالا در آووکادو یافت می شود و برای زنان باردار و نوزادان آینده آنها مفید است.

۸) درمان یبوست:

 آووکادو دارای فیبر بالایی است که ۸ گرم فیبر محلول و نامحلول در هر فنجان این میوه تازه وجود دارد. این فیبر برای بهبود هضم مفید است، و به طور منظم  به روده برای جلوگیری از یبوست فرمان می کند. در واقع، آووکادو اغلب به عنوان یک ملین کننده برای افرادی که مشکل یبوست دارند توصیه می شود. اگر با یبوست یا اسهال مواجه شدید، غذاهای غنی از فیبر مانند آووکادو را به طور مرتب مصرف کنید. فیبر در آووکادو فقط برای یبوست مفید نیست، همچنین به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می کند.

۹) کاهش وزن:

 بسیاری از مردم شگفت زده خواهند شد که غذای پر چرب و پر کالری مانند آووکادو برای کاهش وزن توصیه می شود. با این حال، تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب آووکادو به عنوان انرژی سوزانده می شود. مغزهای بادام و گردو نیز غنی از امگا ۳ هستند و به جای غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا، برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. شما مجبور نیستید که گرسنه باشید تا وزن کم کنید، بلکه با خوردن وعده های غذایی مناسب، بدنتان می تواند چربی ها را به جای ذخیره کردن بسوزاند.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع:  healthiestfoods.co.uk  

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.