راهکارهای پیشگیری از سفید شدن مو

0 2,102

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا روشی را برای درمان سفیدی مو می شناسید؟ آیا راهی برای پیشگیری سفیدی مو وجود دارد؟ اگر تا امروز برنامه منظمی برای جلوگیری از سفید شدن موهایتان نداشته ‌اید، یک روش درست و اصولی انتخاب کنید. منتظر اتفاق غیرمنتظره نباشید و از همین الان تصمیم بگیرید بیشتر به زیبایی‌ تان اهمیت دهید. با مراقبت از پوست و زیبایی، نتایج شگفت انگیزی می‌ بینید. در ادامه، چند روش مؤثر برای جلوگیری از سفید شدن مو را بیان می کنیم.

درمان سفیدی مو

پیشگیری سفیدی مو با مواد گیاهی:

۱) پیشگیری سفیدی مو با پودر آملا (Amla):

یک فنجان پور آملا را در ظرفی بجوشانید تا کاملاً خاکستری شود. ۵۰۰ میلی لیتر روغن نارگیل را به آن اضافه کرده  بگذارید آرام ‌آرام به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس بگذارید سرد شود و به مدت ۲۴ ساعت در هوای آزاد قرار دهید. روز بعد، آن را در یک بطری بدون هوا صاف کنید و بریزید.

دو بار در هفته، از این محلول روی موهایتان ماساژ دهید.

۲) پیشگیری سفیدی مو با برگ زردچوبه:

مقداری برگ زرد چوبه را با دو قاشق چای خوری پودر آملا و  دو قاشق چای خوری  “براهمی” مخلوط کنید. از این مخلوط به‌ جای ماسک مو روی سر استفاده کنید. حتماً به ریشه مو بمالید. بگذارید یک ساعت روی سر بماند و سپس با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید.

۳)پیشگیری سفیدی مو با وَسمه و حنا:

وسمه، این پودر گیاهی شناخته شده یک ماده طبیعی پر کاربرد از زمان قدیم به ‌عنوان رنگ مو استفاده شده است. رنگ مشکی آبی فام، خاصیت این گیاه می‌باشد.

شما می‌ توانید از مخلوط حنا و وسمه برای رنگ کردن موهای سفید استفاده کنید. این کار باعث تیره ‌تر شدن موهای شما می‌ شود.

۴) روغن نارگیل:

از مخلوط روغن نارگیل و آبلیمو برای مشکی شدن مو استفاده کنید و ترکیب این دو ماده باهم باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی و تیره شدن مو  به‌ صورت طبیعی می ‌شود. پس تا جایی که می‌ توانید از این محلول استفاده کنید.

۵) پیشگیری سفیدی مو با چای سیاه:

چای سیاه ماده دیگری است که به شما کمک می‌کند از سفید شدن موهایتان پیشگیری کنید. از چای سیاه، پس از شامپو زدن و شستن موها استفاده کنید.

۲۰۰ میلی لیتر جوشانده چای تهیه کرده و پس از شامپو روی سرتان استفاده کنید. حتی می‌ توانید آن را به‌ صورت خمیری تهیه و استفاده کنید. روش دیگر این است که چای را با آبلیمو مخلوط کرده و به مدت ۴۰ دقیقه روی سرتان قرار دهید و سپس با آب شستشو دهید.

۶) مخلوط گیاهی:

این مخلوط، یک ترکیب عالی برای جلوگیری از سفید شدن مو می ‌باشد. شما به‌ راحتی می‌ توانید آن را در خانه درست کنید.

۱ قاشق چای خوری پودر آملا

۲ قاشق چای خوری چای سیاه

۱ قاشق چای خوری قهوه سیاه

یک تیکه پوست (درخت) گردو

۱ قاشق چای خوری وسمه

۱ قاشق چای خوری پودر براهمی

۱ قاشق چای خوری پودر تریفالا

همه موارد را در دو لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه جوشانده و بگذارید سرد شود. سپس داخل بطری ریخته و قبل از شامپو روی سر قرار دهید.  تایج شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: food.ndtv.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.