آموزش تاپرهای زیبای نمدی هندوانه ای شب یلدا

0 5,235

مجله اینترنتی دلخوشی: شب یلدا یا شب چله یکی از شب های بیادماندنی و پرخاطره در هر سال است. در این شب معمولا تدارکاتی در نظر گرفته می شود تا این شب زیبا، بیادماندنی تر شود. یکی از این تدارکات، تهیه ی هدایای کوچک از قبیل تاپر شب یلدا و انواع گیفت با نمادهای مخصوص این شب است که معمولا از نمادهای انار و هندوانه که از میوه های تابستان و پاییز هستند و به رسم شب یلدا، در این شب در ظرف میوه بیشتر خانواده ها یافت می شوند، استفاده می شود. تاپرها را هم می توان به مهمانان مخصوصا کودکان هدیه داد و هم می توان آنها را به عنوان تزیین شب یلدا، روی کیک، شیرینی، ظروف حاوی میوه، ظرف آجیل ، ظرف ژله و غیره قرار داد. اما در کنار هر کاربردی که برای آن در نظر می گیرید، حتما چند تا تاپر زیبا به عنوان هدیه برای کودکان در نظر بگیرید، زیرا هدایای کوچک مخصوصا اگر کار دست هم باشد بسیار باعث شادی کودکان خواهد شد و کودکان با قلب های پاک خود با همین دلخوشی های کوچک شاد می شوند.

در این آموزش سعی داریم شما را با طرز تهیۀ چند نمونه تاپر طرح هندوانه ای جدید آشنا کنیم. برای تهیۀ این تاپرها مواد اولیه ای مورد نیاز است.

برای مشاهده تاپرهای زیبای انار روی لینک آموزش تاپرهای نمدی طرح انار شب یلدا کلیک کنید.

تاپر نمدی یلدا، تزیینات شب یلدا

تاپر نمدی یلدا، تزیینات شب یلدا

 

وسایل مورد نیاز برای تهیه تاپر هندوانه یلدایی:

  • پارچۀ نمدی سبز روشن                    به مقدار لازم
  • پارچۀ نمدی سبز تیره                       به مقدار لازم
  • پارچۀ نمدی قرمز طرح هندوانه            به مقدار لازم
  • پارچۀ نمدی سفید                           به مقدار لازم
  • سیخ چوبی یا موارد مشابه                به تعداد لازم
  • چسب حرارتی یا چسب معمولی مرغوب

روش تهیه تاپر هندوانه ای شب یلدا:

مرحلۀ اول:

ابتدا الگوهایی به شکل دایره، قلب، رگه های هندوانه ، قاچ هندوانه و غیره مطابق تصاویر زیر آماده کرده و سپس بر روی پارچه های نمدی مورد نظر قرار داده و تکه های مورد نیاز برای تهیۀ تاپر هندوانه ای مورد نظر را آماده می کنید.

تاپر نمدی یلدا، تزیینات شب یلدا

تاپر نمدی یلدا، تزیینات شب یلدا

نکته: دقت کنید که تاپرها را به صورت دولایه طراحی کنید. به عنوان مثال برای تاپر هندوانه ای طرح قلب، حتما دو عدد قلب نمدی سبز روشن آماده کنید تا پشت کار نیز زیبا و مرتب باشد.

 مرحلۀ دوم:

برای هر تاپر، قطعات آماده شده برای روی کار را با چسب حرارتی بچسبانید. سپس زیر کار را بر روی یک میز قرار داده، سیخ چوبی را در حدود ۴ سانت بر روی زیر کار قرار داده سپس با چسب حرارتی بچسبانید. سپس روی کار را که قبلا آماده کرده اید بر روی سیخ چوبی و زیر کار منطبق کرده و لبه های آنها را با چسب حرارتی به هم متصل کنید.

تاپر نمدی یلدا، تزیینات شب یلدا

تاپرهای هندوانه ای زیبای ما مطابق تصویر آماده هستند. می توانید آنها را به عزیزانتان هدیه داده و یا در موارد دیگر مورد استفاده قرار دهید.

آموزش هنری اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.