بایدها و نبایدهای استفاده از کرم ضد آفتاب

0 636

مجله اینترنتی دلخوشی: شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چطور باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم تا از پوست صورت در برابر اشعه های مضر آفتاب به درستی محافظت کند. پوست صورت نسبت به پوست قسمت های دیگر بدن بسیار حساس تر است و این بدان معنی است که پوست صورت در معرض نور آفتاب به سادگی دچار سوختگی خواهد شد، بنابراین باید از پوست صورت خود در مقابل اشعه های مضر UVA و UVB مراقبت کنید و از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. در این مطلب به شما نشان می دهیم که چگونه کرم ضد آفتاب را به روش صحیح روی صورت خود بزنید.

روش زدن کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب و اصول درست استفاده کردن از آن

برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب به اطلاعات کافی از دانستنی های کرم ضدآفتاب نیاز دارید.

۱- از لایه ای ضخیم از کرم ضدآفتاب روی پوست صورت خود استفاده کنید. در هر بار استفاده از کرم ضدآفتاب باید پوست صورت خود را حداقل با مقدار یک قاشق چای خوری از کرم ضد آفتاب پوشش دهید. کرم ضدآفتاب را به آرامی به صورت یکنواخت روی کل پوست خود پخش کنید و در نهایت مقداری بیشتر روی بینی خود از کرم ضدآفتاب بزنید، چون بینی برجسته ترین عضو صورت می باشد و راحت تر و سریع تر می سوزد پس به توجه بیشتری نیاز دارد.

۲- برای اثربخشی و جذب بیشتر، کرم ضدآفتاب را روی پوست کاملا تمیز و خشک استفاده کنید.

۳- قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، کرم ضد آفتاب را به پوست صورت خود بزنید. کرم های ضدآفتاب شیمیایی برای اینکه جذب پوست صورت شما شوند و به درستی عمل کنند، نیاز به زمان کافی دارند. بنابراین حداقل ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت قبل از خروج از منزل، کرم ضدآفتاب را روی پوست صورت خود بزنید.

۴- مراقب باشید تا کرم ضدآفتاب با چشم هایتان برخورد نکند.

۵- برخی از انواع کرم های ضد آفتاب به صورت مایع هستند و باید آنها را قبل از استفاده خوب تکان دهید تا ذرات داخل آن با یکدیگر ترکیب شوند.

۶- اگر پوست شما نسبت به کرم ضدآفتابی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید حساسیت و عکس العمل بد نشان داد، کرم ضد آفتاب خود را تعویض کنید، چرا که مواد تشکیل دهنده تمام کرم های ضدآفتاب یکسان نیست.

۷- اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید از کرم های ضدآفتاب برپایه آب استفاده کنید.

۸- از این موضوع آگاه باشید که همیشه گران تر بودن به معنای بهتر بودن نیست. اگر چه ممکن است که یک مارک گران، بوی بهتر یا حس بهتری داشته باشد، اما الزاما نمی توان گفت که از یک برند ارزان تر کاراتر و بهتر است.

۹- مراقب تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب باشید چون برخی از ترکیبات کرم ضدآفتاب ممکن است با گذشت زمان خراب شوند.

تمدید کرم ضدآفتاب روی پوست چه زمان هایی باید انجام شود؟

۱- کرم ضد آفتاب را باید هر ۹۰ دقیقه الی ۲ ساعت یک بار روی پوست خود تمدید کنید. بسیاری از کرم های ضد آفتاب هنگامی که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند، ناپایدار و بدون اثربخشی و کارایی می شوند. بنابراین معمولا کرم ضدآفتابی که ساعت ها روی پوست شما باقی مانده است، دیگر روی پوست شما کار نمی کند و باید آن را هر چند ساعت یک بار تمدید کنید. پس برای اینکه کرم ضد آفتاب نتیجه بهتری روی پوست شما بدهد باید به خوبی جذب پوست شود تا حتی در مواقعی که عرق می کنید به راحتی از روی پوست شما پاک نشود.

۲- از آنجایی که بیشتر کرم های ضدآفتاب معمولا ضد آب نیستند و در مقابل آب تنها ۴۰ الی ۸۰ دقیقه مقاوم هستند، بنابراین بعد از شنا کردن حتما کرم ضدآفتاب را تمدید کنید.

۳- بعد از ورزش های سنگین که تعرق بدن بالاست، کرم ضدآفتاب را تمدید کنید.

۴- اگر در حالت عادی زیاد عرق می کنید، سعی کنید به طور منظم کرم ضدآفتاب را روی پوست خود تمدید کنید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.