حلوا نارگیلی بوتیکی – حلوای قالبی با پودر نارگیل

0 7,175

مجله اینترنتی دلخوشی: حلوا نارگیلی یکی از انواع خوشمزه حلواهای مجلسی است که این حلوا با پودر نارگیل تهیه می شود و از نوع حلوای بدون شربت و حلوا با پودر قند است. یکی از انواع تهیه حلوا، حلوای بوتیکی است که نوعی حلوای قالبی و حلوای تک نفره محسوب می شود. شما می توانید حلوای نارگیل را به صورت قالبی درست کنید و یک حلوای نارگیلی بوتیکی خوشمزه و بی نظیر برای مناسبت های مختلف مانند حلوا برای ماه رمضان، حلوا برای ماه محرم و یا حلوا برای سفره های نذری تهیه کنید.

 در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه حلوای نارگیلی بوتیکی را به صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما آموزش می دهد.

اگر می خواهید یک حلوای ساده و فوری درست کنید به شما پیشنهاد می کنیم که حلوا نارگیلی قالبی را امتحان کنید چون این حلوا خیلی سریع آماده می شود و نیازی به تفت دادن زیاد آرد حلوا ندارید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

حلوا نارگیلی

حلوا بوتیکی


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


از انواع دیگر خوشمزه حلوا می توان به

حلوای زعفرانی

حلوای آرد نخودچی

حلوای سه آرد

حلوای چای

حلوا برشتوک تک نفره

اشاره کرد. این حلواهای مجلسی را نیز امتحان کنید.


حلوا نارگیلی بوتیکی

مواد لازم برای تهیه حلوای بوتیکی نارگیلی:

  • آرد برنج نصف پیمانه
  • آرد گندم بدون سبوس نصف پیمانه
  • پودر نارگیل ریز ۱ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه سرخالی
  • گلاب نصف پیمانه
  • پودر هل خانگی خالص ۱ قاشق مرباخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • قالب سیلیکونی در سایز و طرح دلخواه

طرز تهیه حلوا نارگیلی بوتیکی:

نکته ای که ممکن است برای شما سوال باشد اینکه سایز پیمانه برای تهیه حلوای نارگیلی چه اندازه ای است. شما می توانید از پیمانه دلخواه خود برای اندازه گیری مواد استفاده کنید فقط دقت داشته باشید که تمام مواد را با همان پیمانه اندازه گیری کنید. شما می توانید از پیمانه پلوپز، استکان، لیوان و یا حتی کاسه به عنوان پیمانه استفاده کنید، فقط تمام مواد را با همان پیمانه اندازه بزنید. در اینجا ما به دلیل اینکه می خواهیم مقدار کمتری حلوا درست کنیم، از پیمانه پلوپز استفاده کرده ایم.

برای درست کردن حلوای نارگیلی بوتیکی یا همان حلوا نارگیلی قالبی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا آرد برنج و آرد گندم را داخل ماهیتابه بریزید و کمی با حرارت ملایم تفت دهید. میزان تفت خوردن آرد ها نباید زیاد باشد که رنگ آرد خیلی برگردد و تیره شود، آرد ها را فقط کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و خیلی کم، رنگ آن عوض شود. به هیچ عنوان رنگ آرد نباید تیره شود بنابراین تفت دادن آرد حلوا نارگیلی فقط در حد گرفته شدن بوی خامی آرد کفایت می کند.

اگر آرد برنج در دسترس نداشتید می توانید کلا از آرد گندم بدون سبوس برای تهیه حلوای نارگیلی بوتیکی استفاده کنید.

حلوا قالبی

حال آرد تفت خورده شده را الک کنید و مجددا آرد را به ماهیتابه برگردانید. الک کردن آرد ضروری است وگرنه ممکن است پس از پخت حلوا نارگیلی، گلوله های ریز سفت داخل حلوا باعث خراب شدن حلوای نارگیلی شود، مگر اینکه از همان ابتدا روغن را به آرد اضافه کنید و آرد و روغن را با همدیگر تفت دهید.

سپس ترکیب کره و روغن را به آرد اضافه کنید و اجازه دهید را در حد چند دقیقه دیگر آرد حلوا بوتیکی به همراه روغن تفت بخورد. وقتی روغن را به آرد اضافه می کنید نباید روغن به حدی زیاد باشد که حلوا نرم و روان شود و تقریبا بافت آرد حلوا نسبت به حلواها دیگر کمی خشک تر است.

حال پودر نارگیل را به حلوای قالبی تک نفره اضافه کنید و اجازه دهید تا پودر نارگیل کمی تفت بخورد. میزان تفت خوردن پودر نارگیل در حدی که عطر نارگیل بلند شود کفایت می کند چون پودر نارگیل سریع می سوزد و تغییر رنگ می دهد بنابراین نیازی نیست که پودر نارگیل داخل حلوا زیاد تفت بخورد. اگر بعد از اضافه کردن پودر نارگیل احساس کردید که بافت حلوا خیلی سفت است می توانید مقدار کمی دیگر روغن به حلوای نارگیلی اضافه کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید پودر نارگیل را تا یک و نیم پیمانه نیز استفاده کنید ولی در صورت نیاز مقدار کمی بیشتر روغن یا کره نیز نیاز خواهید داشت.

حلوا تک نفره

حال پودر هل خالص را به آرد حلوا نارگیل اضافه کنید و هم بزنید.

حلوا با پودر نارگیل

در مرحله بعد به اندازه نصف پیمانه گلاب به حلوای نارگیل اضافه کنید و سریع بهم بزنید.

حلوای نارگیل

در نهایت پودر قند را به حلوای نارگیل قالبی اضافه کنید و زیر شعله گاز را خاموش کنید. حال به کمک پشت کفگیر حلوا را حسابی بهم بزنید تا پودر قند با حرارت داخل ماهیتابه آب شود. از شکر به جای پودر قند استفاده نکنید چون باعث خراب شدن حلوا می شود و دانه های ریز شکر داخل حلوا باقی می ماند. مقدار پودر قند را می توانید بسته به سلیقه خود کمتر یا بیشتر کنید.

تزیین حلوا

حلوای بوتیکی  خوشمزه با پودر نارگیل آماده است، حال باید حلوا بوتیکی را قالب بزنید.

برای قالب زدن حلوا بوتیکی باید تا زمانیکه حلوا داغ است آن را داخل قالب های مورد نظر بریزد. برای درست کردن حلوا قالبی تک نفره می توانید از قالب های سیلیکونی ریز برای قالب زدن حلوا تک نفره استفاده کنید. برای ساده تر شدن آماده کردن حلوا بوتیکی نارگیلی، یک دستکش دست کنید و به کمک دست حلوای نارگیلی را داخل قالب ها پر کنید و کاملا حلوا را فشرده کنید.

حلوا با پودر قند

حال روی قالب را سلفون بکشید و حلوا نارگیلی قالبی را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال یا ۲۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا حلوا کاملا شکل بگیرد.

حلوا بدون شربت

سپس حلواهای قالبی را به آرامی از قالب خارج کنید. برای تزیین حلوا بوتیکی نارگیلی می توانید از پودر نارگیل، پودر پسته و یا هر چیز دلخواه خودتان استفاده کنید. برای اینکه موادی که برای تزیین حلوا استفاده می کنید روی حلوا بچسبند می توانید با یک برس با مقدار خیلی کمی روغن روی حلوا را چرب کنید سپس پودر نارگیل، پودر پسته و یا هر چیزی که در دسترس دارید را روی حلوا بریزید.

حلوا نارگیل

حلوا نارگیلی بوتیکی

حلوا های نارگیل بوتیکی را داخل ظرف مورد نظر بچینید و روی ظرف را سلفون بکشید و داخل یخچال قرار دهید تا نرم نشوند.

حلوا مجلسی

اگر می خواهید حلوا نارگیلی زعفرانی داشته باشید می توانید از مقداری زعفران دم کرده نیز داخل حلوای نارگیلی تک نفره نیز استفاده کنید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.