ژله موهیتو با شیر- دسر پاناکوتا با ژله لیمو نعنا

0 4,644

مجله اینترنتی دلخوشی: ژله موهیتو یا ژله لیمو نعنا طعم بسیار خوشمزه و متفاوتی دارد که از ترکیب طعم های لیمو نعنا تشکیل شده است. درست کردن ژله موهیتو با شیر یا همان پاناکوتا موهیتو یا دسر پاناکوتا لیمو نعنا نیز روش متفاوتی برای درست کردن ژله است. رنگ ژله موهیتو تقریبا سبز کم رنگ است و وقتی با شیر ترکیب می شود کمی روشن تر می شود.

در این مطلب سرآشپز دلخوشی طرز تهیه ژله موهیتو با شیر را در یک قالب بسیار زیبای ژله به شما آموزش می دهد.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

پاناکوتا مجلسی

دسر پاناکوتا موهیتو


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


ژله موهیتو

مواد لازم برای تهیه ژله موهیتو:

  • پودر ژله موهیتو ۳ بسته
  • شیر ۱ لیوان
  • آب داغ ۲ لیوان + ۱ لیوان
  • آب سرد نصف لیوان
  • قالب ژله در شکل دلخواه

طرز تهیه ژله موهیتو:

برای درست کردن ژله موهیتو، مقدار پودر ژله به سایز قالب بستگی دارد. بنابراین اگر قالب ژله بزرگ تری استفاده می کنید مقدار پودر ژله را متناسب با اندازه قالب انتخاب کنید. در اینجا با توجه به قالب ژله مشخص شده در عکس، به ۳ بسته پودر ژله برای پر کردن قالب نیاز داریم.

برای درست کردن این ژله دو رنگ موهیتو به صورت زیر عمل کنید، قبل از شروع به درست کردن ژله موهیتو توصیه می کنیم که مطلب نکات حرفه ای درست کردن ژله را مطالعه کنید تا علت خراب شدن ژله ها را بدانید و از این به بعد ژله های مجلسی زیبا بدون هیچ نقصی درست کنید.

دو بسته پودر ژله موهیتو را داخل کاسه ای بریزید. برای این دو بسته پودر ژله، به مقدار ۲ لیوان آب داغ و ۱ لیوان شیر نیاز داریم. ابتدا ۲ لیوان آب داغ به پودر ژله اضافه کنید و خوب هم بزنید تا دانه های ژله حل شود. سپس کاسه را به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا کاملا حل شود و ژله شفاف شود. می توانید به جای ماکروویو از روش بن ماری برای شفاف شدن ژله و حل شدن آن نیز استفاده کنید. حال اجازه دهید تا ژله به دمای محیط برسد و سرد شود. سپس ۱ لیوان شیر و در صورت دلخواه ۲ قاشق غذاخوری خامه را به ژله اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. خامه را ابتدا با مقدار کمی شیر رقیق کنید و سپس به ژله اضافه کنید. اگر موقع اضافه کردن شیر به ژله، ژله گرم یا داغ باشد، ژله می برد و خراب می شود. در این مرحله پاناکوتا موهیتو آماده شده است.

ژله لیمو نعنا

یک بسته دیگر پودر ژله موهیتو را داخل یک کاسه بریزید. برای این یک بسته پودر ژله کلا به مقدار یک و نیم  لیوان مایعات نیاز داریم. می توانید کل آن را آب داغ بریزید و یا اینکه ۱ لیوان آب داغ و نصف لیوان آب سرد استفاده کنید. بنابراین ۱ لیوان آب داغ به پودر ژله لیمو نعنا اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های ژله حل شوند. سپس ژله را به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروویو بگذارید تا ژله کاملا حل و شفاف شود. ژله را از ماکروویو خارج کنید و مجددا هم بزنید تا یکدست شود. حال نصف لیوان آب سرد به ژله اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید تا ژله موهیتو در دمای محیط کاملا خنک شود.

پاناکوتا موهیتو

وقتی هر دو رنگ ژله آماده شد حال باید آنها را به صورت دو لایه و یا حتی اشکال دلخواه خودتان داخل قالب بریزید.

پاناکوتا لیمو نعنا

برای اینکه ژله از قالب به راحتی خارج شود، می توانید به کمک چند قطره روغن، قالب ژله را مقدار خیلی کمی چرب کنید. البته به طور کلی ژله هایی که در ترکیب آنها شیر یا بستنی استفاده می شود خیلی راحت از قالب جدا می شوند.

تمام پاناکوتا موهیتو یا همان دسر پاناکوتا لیمو نعنا را به آرامی داخل قالب بریزید تا ژله کف نکند. حال قالب ژله را داخل یخچال قرار دهید تا لایه ژله پاناکوتا نیم بند شود.

ژله سبز رنگ

وقتی ژله پاناکوتا موهیتو نیم بند شد، حال به آرامی ژله شفاف موهیتو یا همان ژله لیمو نعنا را در لایه دوم ژله بریزید و قالب را به مدت یک شبانه روز یا حداقل ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ژله سفت شود.

دسر موهیتو

ژله موهیتو با شیر

سپس ژله را به آرامی از قالب جدا کنید و داخل دیس مورد نظر برگردانید. برای تزیین ژله موهیتو می توانید از برش های لیمو و برگ های نعنا استفاده کنید.

ژله پاناکوتا لیمو نعنا

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.