از بین بردن لکه آب از روی چوب با ۵ روش سریع

0 2,336

مجله اینترنتی دلخوشی: روش پاک کردن لکه آب از سطح چوب چگونه است؟ بارها برای شما هم پیش آمده است که اثر آب بر روی سطح چوب باعث ایجاد لکه شود. در ادامه مطلب، روش­هایی را به شما خواهیم گفت، که با به کارگیری آنها، اثری از لکه های آب بر روی چوب باقی نخواهد ماند. برای تمیز کردن لکه آب از روی چوب، از محصولات و موادی که شما در منزل دارید استفاده می کنیم.

یکی از معمولی ترین سناریوهای ایجاد لکه آب بر روی چوب، که اکثر ما با آن مواجه شده ایم این است که یکی از مهمان ها فراموش می کند که از زیر لیوانی استفاده کند و همین امر باعث ایجاد لکه بر روی میز چوبی می شود. ایجاد لکه بر روی سطح چوب شما را ناراحت می کند، اما این مشکل از مهمان نیست!! در ادامه به شما یاد می دهیم چگونه به راحتی و با استفاده از محصولات روزمره، لکه های آب را از روی چوب از بین ببرید.

لکه آب روی چوب


حتما بخوانید:

پاک کردن لکه از روی استیل

پاک کردن لکه چربی از لباس


روش های پاک کردن لکه آب روی چوب:

۱- پاک کردن لکه آب روی چوب با سس مایونز

شاید یکی از عجیب ترین راه حل های پاک کردن لکه آب از روی چوب، استفاده از سس مایونز باشد که ما آن را امتحان کردیم و از نتیجه آن نیز راضی بودیم. معمولا سس مایونز در یخچال همه منازل پیدا می شود. سس مایونز را بر روی لکه بکشید و یک حوله کاغذی روی آن قرار دهید و یک شب تا صبح یا چند ساعت صبر کنید، روز بعد با یک پارچه تمیز سس مایونز را تمیز کنید. پس از آن می توانید از سرکه برای جلا سطح چوبی دادن استفاده کنید.

۲- تمیز کردن لکه آب روی چوب با ترکیب سرکه و روغن زیتون

در یک ظرف کوچک، روغن زیتون و سرکه را با نسبت مساوی ترکیب کنید. محلول به دست آمده را با یک پارچه روی لکه آب بر روی سطح چوبی بکشید. سعی کنید در جهت شیارهای چوب این کار را انجام دهید تا لکه آب از بین برود. این یک محلول مناسب برای از بین بردن لکه از روی چوب است.

۳- از بین بردن لکه آب از روی چوب با آهن

یکی دیگر از روش های از بین بردن لکه استفاده از آهن است. ابتدا یک پارچه تمیز را بر روی لکه قرار دهید. بهتر است پارچه بدون چاپ باشد تا اثری از الگو و چاپ های پارچه به سطح چوب منتقل نشود. آهن را کمی گرم کنید و سریع آن را روی پارچه قرار دهید. بعد از چند ثانیه پارچه و آهن را از روی لکه بردارید، اگر هنوز اثری از لکه باقی مانده بود مجددا این مراحل را تکرار کنید. این روش برای لکه هایی که تازه هستند و رطوبت دارند بهتر از لکه هایی که اثر آن ها قدیمی شده است، عمل می کند.

۴- پاک کردن لکه آب از روی میز چوبی با سشوار

برای از بین بردن لکه آب از روی چوب می توانید از سشوار نیز استفاده کنید. سشوار را روی بالاترین درجه خود تنظیم کنید و به روی لکه بگیرید تا زمانیکه اثر لکه تمیز شود. پس از آن از روغن جلا دهنده مبلمان استفاده کنید. اگر روغن جلا دهنده ندارید از روغن زیتون استفاده کنید. این روش برای آب های شیرین بهترین عملکرد را دارد.

۵- تمیز کردن لکه آب از روی میز چوبی با خمیردندان

برای رفع لکه آب از سطح چوبی به خمیر دندان سفید کننده نیاز دارید. مقدار زیادی خمیر دندان را با یک پارچه تمیز به آرامی روی لکه بکشید تا لکه تمیز شود. پس از آن با یک دستمال تمیز دیگر سطح چوب را پاک کنید.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: www.bhg.com

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.