مهمترین مراکز خرید شب عید در تهران +حراجی های عید

0 5,179

مجله اینترنتی دلخوشی: مراکز خرید عید در تهران کجاست؟ از دغدغه های مردم قبل از شروع سال نو، خرید لوازم مورد نیاز منزل، پوشاک، کیف، کفش، مانتو، پالتو، کودک و نوزاد و غیره با قیمت و کیفیت مناسب است. مخصوصا با توجه به تشدید گرانی اجناس در چند سال اخیر، قیمت در این روزها برای خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم مراکز خرید تهران که از نظر کیفیت، قیمت و نوع کالا مناسب هستند را، برای فراهم نمودن خریدی آسان، اقتصادی و به صرفه به هموطنان عزیزمان معرفی کنیم.

از آنجایی که بیشتر مراکز تولیدی در کل کشور مربوط به پایتخت و شهر تهران بوده و بسیاری از توزیع کنندگان و فروشندگان کالاها برای خرید عمده به تهران مراجعه می کنند، بنابراین دلخوشی ، مهمترین مراکز خرید تهران را برای شما معرفی می کند.

خرید کالاهای مهم شب عید در مورد بیشتر مردم، به کالاهایی از قبیل پوشاک، کیف و کفش، خوراکی و لوازم منزل مربوط می شود که در مورد لباس و پوشاک و کفش و کیف این اجناس را می توانیم به گروه سنی نوزادی، بچه گانه (کودک) و بزرگسال که شامل زنانه و مردانه می شود دسته بندی کنیم. با همین دسته بندی به معرفی مراکز خرید مناسب برای خرید اجناس مورد نیاز شب عید پرداخته و در آخر چندین مرکز حراجی و ارزان قیمت را در سطح شهر و مناطق مختلف شهر تهران معرفی می کنیم. اطلاعات جامع درباره مراکز خرید تهران را در ادامه بخوانید.

مراکز خرید تهران


مهمترین مراکز خرید یا بهترین فروشگاه های خرید

در شهر شما کجاست؟

لطفا در همین مطلب مراکز خرید یا مغازه های مهم و معروف شهر خود را برای خوانندگان عزیز معرفی کنید و در قسمت کامنت دوستان خود را برای خریدی آسان و راحت راهنمایی کنید.


معرفی مراکز خرید تهران


 

مراکز خرید لباس نوزاد و کودک در تهران

 از کجا لباس نوزاد و سیسمونی بخریم؟ خرید لباس نوزادی از این جهت که مصرف کنندۀ آن سن کم، پوست لطیف و سیستم ایمنی پایینی دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در خرید لباس نوزادی اگر مجبور شدید بودجۀ بیشتری هم پراخت کنید، بدانید که یک هزینۀ به جا را پرداخت کرده اید. در خرید لباس نوزاد حتما به جنس لباس، نرم و لطیف بودن آن، ضد حساسیت بودن و راحتی برای نوزاد توجه کنید. اغلب کسانی که لباس نوزاد تهیه می کنند یا فرزند نوزاد دارند یا قرار است در ماه های آینده صاحب نوزاد شوند. در خرید لباس نوزاد هرگز زیاده روی نکنید چرا که رشد کودک در چند سال اول زندگی بسیار سریع بوده و تقریبا هر سه ماه یکبار باید لباس های جدید برای نوزاد استفاده کنید. بنابراین زیاده روی در خرید فقط باعث می شود که تعدادی لباس نو و مارکدار روی دستتان باقی بماند!

یکی از مهمترین مراکز خرید لباس نوزادی در تهران، خیابان بهار است. فروشگاه های این خیابان، لباس نوزادی را با کیفیت های مناسب تا عالی و با قیمت های متنوعی ارائه می کنند. در صورتی که بودجۀ مناسبی برای خرید لباس داشته باشید از خرید خود در این خیابان راضی خواهید بود. همچنین فروشگاه های این خیابان لوازم مناسبی برای خرید سیسمونی نوزاد ارائه می کنند که می توانند بخش عمدۀ خرید شما را تامین کنند. همچنین در این خیابان می توانید برای کودک خود نیز لباس کودک تهیه کنید و اجناس این فروشگاه ها فقط به نوزاد محدود نمی شوند.

اگر قصد دارید با قیمت های بسیار مناسب تر و پایین تری برای کودک یا نوزاد خود خرید کنید می توانید به راستۀ لباس کودک در بازار بزرگ تهران مراجعه کنید. همچنین در خیابان گاندی، روبروی کوچۀ نهم، “بازارچۀ کودک گاندی” نیز می تواند جزو مراکز خوب برای خرید ارزان و آسان لباس کودک و نوزاد باشد.

در صورتی که به دنبال لباس های خاص و برند برای کودک خود هستید، فروشگاه های بام لند در تهران گزینۀ مناسبی برای خرید لوازم مورد نیاز کودک شما خواهند بود. اگر ساکن غرب تهران هستید، فروشگاه های کودک در مرکز خرید “میلاد نور” در منطقۀ شهرک غرب می توانند برای خریدی با کیفیت و با قیمت نسبتا مناسب، برای خرید کودک شما مناسب باشند. اگر ساکن شمال تهران هستید، یکی از فروشگاه های لباس کودک که متنوع ترین پوشاک نوزاد را ارائه می دهد، در مرکز خرید قائم در تجریش واقع شده است.


مراکز خرید پوشاک زنانه در تهران

از کجا مانتو و پوشاک زنانه بخریم؟ پوشاک زنانه به دلیل تنوع و تعداد زیاد موارد مورد نیاز برای پوشش خانم ها، حجم زیادی از بازار پوشاک را به خود اختصاص داده و سالانه حجم زیادی از خرید و فروش ها مختص این بازار است.

اگر ساکن شمال شهر تهران هستید، یکی از مراکز بسیار مناسب از نظر قیمت و کیفیت پوشاک زنانه، مرکز خرید “قائم” در تجریش است. در این مرکز قطعا می توانید بسیاری از لوازم مورد نیاز خانم ها از قبیل کیف، کفش، مانتو، لباس مجلسی و خانگی و غیره را پیدا کرده و خریداری کنید. همچنین پاساژ “تندیس” نیز در همین منطقه می تواند برای خرید مناسب باشد.

اگر ساکن جنوب تهران هستید، “پاساژ کویتی های رضا” می تواند گزینۀ خوبی برای تامین لیست خرید خانم ها باشد. در این مرکز خرید انواع پوشاک، کیف و کفش و بدلیجات و هر آنچه مورد نیاز خانم هاست پیدا می شود و همچنین در این مرکز خرید می توانید شعبه های فروشگاه های معتبر پوشاک زنانه و مانتو “پرومد” و “گلکسی” را نیز بیابید.

همچنین بازار بزرگ تهران نیز برای ساکنین جنوب تهران و تمام کسانی که از سرتاسر تهران و ایران مایل به خرید لوازم مورد نیاز خود هستند مناسب باشد و تقریبا تمام مایحتاج خود را می توانید در این بازار پیدا کنید.

اگر به دنبال خرید با بودجۀ کمتر و کیفیت عالی هستید، “بازار دوم نازی آباد” را فراموش نکنید. بازار دوم از نظر قیمت با بازار بزرگ تهران رقابت می کند و از نظر کیفیت و نوع طراحی پوشاک، با فروشگاه های شمال شهر تهران در رقابت است. در این بازار تقریبا هرآنچه از پوشاک مد نظر شماست با هر ردۀ سنی از نوزاد تا بزرگسال با هر جنسیتی یافت می شود.

همچنین یکی از مراکز خرید پوشاک در جنوب شهر تهران، منطقۀ “امامزاده حسن” است که در این منطقه نیز می توانید پوشاک مورد نیاز خود از قبیل مانتو، لباس مجلسی و خانگی و غیره را پیدا کنید. قیمت ها در این منطقه اغلب مناسب هستند.

اگر ساکن شرق تهران هستید، منطقۀ هفت حوض در نارمک، بهترین مرکز خرید برای شما خواهد بود و می توانید تمام مایحتاج خود را در این منطقه پیدا کنید. علاوه بر این که در این منطقه دست فروشی بسیار رایج بوده و ساعاتی پس از غروب، بسیاری از دست فروشان بساط خود را پهن کرده و اجناس متنوع مورد نیاز شب عید را با قیمت های مناسب به فروش می رسانند.

در این منطقه مغازه ها و پاساژهای بسیاری وجود دارد که تقریبا همگی دارای فروشگاه های پوشاک و مانتو زنانه هستند. اگرچه همیشه خرید از مغازه های خیابان های اصلی ارزان تر تمام می شود ولی در صورتی که در پاساژها نیز جنسی را پسندیدید برای خرید آن تردید نکنید چرا که در تمام این منطقه قیمت ها نسبت به جاهای دیگر به طور مناسب تری عرضه می شود و قیمت ها در خیابان هفت حوض با قیمت های پاساژ کویتی های رضا و بازار بزرگ رقابت می کنند.

اگر ساکن غرب تهران هستید، برای خرید پوشاک زنانه می توانید به مرکز خرید میلاد نور رفته و مطمئن باشید که تمام مایحتاج خود را با قیمتی نسبتا مناسب تهیه می کنید. در این مرکز، گاهی حراجی هایی نیز به چشم می خورد که برخی لباس های تک سایز و خارجی را با قیمتی بسیار مناسب به فروش می رسانند که اغلب سالم بوده و کیفیتی مناسبی دارند. به هنگام خرید چنین اجناسی مراقب باشید که ایرادی نداشته باشند.

همچنین اگر اهل پوشیدن لباس های برند هستید، می توانید برای خرید به نمایندگی های آدیداس و زامینی در این مرکز خرید مراجعه کنید.

مرکز خرید “گلستان” نیز برای ساکنین غرب تهران در منطقۀ شهرک غرب یکی از گزینه های پیش روست. همچنین مرکز خرید تیراژه که پایین تر از میدان پونک واقع شده است، از نظر تنوع محصول، یکی از مراکز خرید مناسب برای مردم ساکن غرب تهران است.

بازارچۀ سنتی ستارخان نیز برای ساکنین این منطقه طیف وسیعی از تنوع محصولات را در بر داشته و محصولات در این بازارچه با قیمت های متنوعی عرضه می شوند.

در منطقۀ گیشا، “مرکز خرید نصر” یکی از مراکز خرید مورد علاقۀ مردم این منطقه است. در این خیابان می توانید کفش، پالتو، کاپشن و محصولات جین را با قیمت مناسب، طراحی خوب و اغلب بدون واسطه تهیه کنید. محصولات ارائه شده در این منطقه به دلیل کپی بودن برند های معروف خارجی، با قیمت پایین تر، مورد علاقۀ بسیاری از مارک بازان است.

اگر ساکن مرکز تهران هستید، بازار بزرگ فردوسی، خیابان ولیعصر از چهارراه طالقانی تا اول خیابان مطهری، خیابان “هفت تیر” (مراکز خرید مانتو) و خیابان جمهوری (خرید شلوار جین) و همچنین طبقۀ پایین “پاساژ شانزه لیزه” در جمهوری (برای خرید مانتو و لباسمرکز خرید پروانه و کمپانی گزینه های مناسب برای خرید کردن هستند.

همچنین “بازارچۀ پارک لاله” محل مناسبی برای خرید مانتوهای سنتی زیبا با قیمت های مناسب و ارزان است.

 برای خرید لباس های خانگی، بافت و زمستانی زنانه نیز “چهار راه امیر اکرم” و تولیدی های “کوچه برلن” مکان های مناسبی برای خرید هستند زیرا اغلب این اجناس را بدون واسطه ارائه می کنند.


مراکز خرید کیف و کفش زنانه

از کجا کیف و کفش بخریم؟ برای خرید کیف و کفش زنانه، می توانید به تمامی مراکز معرفی شده مراجعه کنید اما خیابان سپهسالار که به باغ سپهسالار معروف است، سال هاست که از مراکز اصلی فروش کیف و کفش در شهر تهران است. این خیابان که خیابان باریکی است دارای فروشگاه ها و پاساژهایی در دوطرف خیابان است که همگی مملو از محصولاتی از قبیل کیف و کفش زنانه و دخترانه هستند. در این خیابان کفش ها با کیفیت های متنوعی عرضه می شوند بنابراین بهتر است برای خرید کفش مناسب، راحت و مورد علاقۀ خود در این خیابان وقت بگذارید و حتی تا جایی که برایتان امکان دارد هزینه کنید تا کفشی را بخرید که به پایتان راحت باشد. در این خیابان از کفش مجلسی چرم، نرم و راحت تا کفش کم کیفیت ورنی، خشک و ارزان یافت می شود.


مراکز خرید زیورآلات زنانه

از کجا زیورآلات و طلا بخریم؟ یکی از گزینه های عالی برای خرید طلا در تهرانبازار طلا” واقع در بازار بزرگ تهران است که اغلب طلا را بدون ارزش افزوده ارائه می کنند و از تنوع طراحی خوبی نیز برخوردار است.

بسته به منطقۀ سکونت خود می توانید برای خرید طلا و نقره از خیابان هفت حوض، کریم خان زند و بازار طلا و نقره گیشا نیز خرید خود را انجام دهید. در این بازارها همچنین می توانید زیورآلاتی از جنس برنج و استیل را نیز بیابید.


مراکز خرید پوشاک مردانه

از کجا کت و شلوار مردانه بخریم؟ بیشتر مراکز معرفی شده برای پوشاک زنانه، پوشاک مردانه را نیز ارائه می دهند اما از مراکز اصلی خرید پوشاک مردانه از قبیل کت و شلوار (جین و کتان) در تهران می توان به “پاساژ کویتی های خیابان جمهوری” و “خیابان ولیعصر” از چهارراه طالقانی تا اول خیابان مطهری اشاره کرد. همچنین بوتیک های خیابان زرتشت ارائه دهندۀ کت و شلوار و کاپشن مردانه هستند که نزدیک عید حراج نیز دارند.

همچنین برای خرید شلوار با قیمت های پایین تر می توانید به راستۀ شلوار فروشان بازار بزرگ تهران مراجعه کنید و شلوار مناسب خود را بیابید.

برای خرید کت و شلوار، پیراهن مردانه و کت تک می توانید از راستۀ قدیمی “باب همایون” خرید خود را انجام دهید.

در صورتی که خواهان پوشیدن کت و شلوار های مد روز و مدل دار تر هستید می توانید از برندهای ایرانی کت و شلوار مانند هاکوپیان خرید خود را انجام دهید.


مراکز خرید کیف و کفش مردانه

از کجا کیف و کفش مردانه بخریم؟ بازار فردوسی و همچنین مقابل این بازار بورس کفش های چرم رسمی و ورزشی مردانه است.

همچنین برای خرید کیف و کفش چرمی مردانه، خیابان منوچهری و میدان فردوسی (بین میدان فردوسی تا دروازه دولت) محل های خوبی برای خرید این اجناس هستند.

همچنین آقایان برای خرید پوشاک و لوازم برند و مارک می توانند به شرط پرداخت قیمت های بالاتر، به مجتمع تجاری پالادیوم، ارگ تجریش و مجتمع تجاری مدرن الهیه مراجعه کنند.


 مراکز خرید تنقلات و لوازم سفرۀ عید

از کجا آجیل عید، تنقلات عید و سفره هفت سین عید بخریم؟ یکی از مراکزخرید مهم خرید تنقلات و خرید تزیینات شب عید در شرق تهران که تقریبا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می شود، خیابان هفت حوض در منطقۀ نارمک تهران است. در این خیابان و مخصوصا در بساط دست فروشان این خیابان می توانید از کوچترین لوازم مخصوص سفرۀ هفت سین، گل مصنوعی، گلدان، مجسمه های تزیینی، شمع، هفت سین های سفالی و رزین، عروسک و لوازم مناسب برای هدیۀ کودکان تا مواد خوراکی مانند انواع آجیل، تنقلات، شکلات و حتی مرغ و ماهی و انواع ترشیجات و چاشنی ها را برای شام شب عید و سفرۀ عید خود بیابید.

اگرچه برای خرید تزیینات شب عید می توانید به طور جدی بر روی لوکس و تزیینات فروشی های بازار تجریش و پاساژ قائم و بازار بزرک تهران و شوش نیز حساب باز کنید.

اگر جزو خاص پسندان هستید و به دنبال لوازم خاص و لوکس برای تزیینات هفت سین خود هستید می توانید به فروشگاه های شهر کتاب در خیابان ولیعصر، کریمخان و انقلاب نیز سری بزنید.


حراجی های شب عید در تهران

حراجی های شب عید در تهران کجاها هستند؟ در شهر تهران همه ساله از آذر ماه تا آخر بهمن ماه، بسیاری از مراکز خرید در نقاط مختلف تهران حراج های هماهنگ برگزار می کنند که اغلب شامل پالتو، پوتین و کاپشن و لباس زمستانی است. چرا که با اتمام فصل زمستان و رسیدن بهار نیاز مردم به این محصولات کمتر شده و فروشندگان برای پاس کردن چک های خود یا جلوگیری از ماندن محصولات زمستانی در انبارهای خود نیاز به فروش محصولات زمستانی باقیمانده دارند. این حراجی ها در تهران بهترین فرصت برای کسانی است که می خواهند لباس های زمستانی نو باکیفیت و قیمت های پایین برای زمستان سال بعد خود تهیه کنند تا سال آینده مجبور نباشند همین پوشاک و کیف و کفش را با قیمت های دوبرابر و سه برابر بخرند.

از مراکز خرید تهران که هرساله در زمان گفته شده به طور منظم حراج خود را برگزار می کنند عبارتند از: مراکز خرید میلاد نور و تیراژه در غرب، مراکز خرید قائم و تندیس در شمال تهران (تجریش)، مرکز خرید “دنیای نور” در شرق تهران و کلیۀ بازارهای سنتی در جنوب شهر تهران.

همچنین مراکز اصلی خرید کیف و کفش مثل باغ سپهسالار و خرید مانتو مانند هفت تیر نیز حراج هایی تا ۵۰ درصد برگزار می کنند.

نکتۀ قابل توجه در حراجی ها این است که هرچه به پایان حراج زمستانی نزدیک می شویم شاهد تخفیف های بیشتری خواهیم بود که گاهی تا ۷۰ درصد نیز می رسند. بنابراین خرید در اواخر زمان حراج از نظر هزینه به صرفه تر است اما از نظر شلوغی بازارها ممکن است کمی هم آزار دهنده باشد. با این حال این یک مصالحه است بین زمان و هزینه که باید توسط مشتری تنظیم شود.

اگر به هر دلیلی از قافلۀ حراج های زمستانی تهران جا ماندید، می توانید همین اجناس ارائه شده در حراجی ها را در بساط دست فروشان هفت حوض، امامزاده حسن و خیابان ولیعصر بیابید که اغلب با قیمت کمتری ارائه می شوند. زمان کار دست فروشی های این مناطق اغلب پس از تعطیلی مغازه های این مناطق، از ساعت ۱۰ شب تا نیمه شب است.

اگر از مارک بازان و علاقه مندان به برندهای خارجی هستید، لازم است بدانید که در اواخر هر سال و تقریبا همزمان با حراج های زمستانی، نمایندگی های برندهای معروف ورزشی مانند پوما، آدیداس و نایک هم حراجی هایی را برگزار می کنند که تخفیفات آن ها از ۱۰ درصد شروع شده و تا ۵۰ درصد می رسد. البته اغلب محصولات مخصوص تمرین را می توان با تخفیف های بالاتری نیز از این حراجی ها تهیه کرد. توجه داشته باشید که اغلب محصولات ارائه شده توسط این نمایندگی ها مشمول گارانتی نیستند.


مراکز خرید ظروف غذا، بلور و تزیینی

از کجا جهیزیه، ظروف و بلور و تزیینی بخریم؟ از مراکز مهم خرید ظروف غذاخوری و آجیل خوری مناسب ایام عید که با طراحی های بسیار متنوع و قیمت های مناسب این محصولات را ارئه می کنند، خیابان شوش تهران است. در این خیابان تمامی مغازه ها و پاساژها مملو از مغازه هایی است که انواع ظروف چینی، آرکوپال، بلور، لومینارک، طلاکوب و ظروف تزیینی را اغلب با قیمت هایی بسیار مناسب تر از فروشگاه های لوکس فروشی در نقاط دیگر تهران و شهرهای دیگر ارائه می کنند.

همچنین در این خیابان نمایندگی های ظروف پخت و پز مانند سرویس های قابلمه یافت می شوند که می توانید ظروفی با کیفیت عالی را در این مراکز خریداری کنید.

برخی مغازه های این خیابان نیز لوازم برقی آشپزخانه، سرویس های پلاستیک و خرده ریز آشپزخانه با به فروش می رسانند. بنابراین برای نو کردن لوازم آشپزخانۀ خود یا خرید جهیزیۀ برای دخترتان هر وسیله ای که بخواهید تقریبا اینجا یافت می شود.

برای جابه جایی وسایل خریداری شده در این خیابان جای نگرانی نیست. پیاده رو های این خیابان پر است از کارگران چرخ به دستی که حجم قابل توجهی از خریدهای شما را با قیمتی مناسب به ایستگاه تاکسی ها می رسانند و از آنجا به بعد می توانید با گرفتن یک تاکسی دربست، تمام لوازم خریداری شده را به منزل برسانید.

همچنین تیمچۀ حاجب الدوله در بازار بزرگ تهران نیز از مراکز بزرگ فروش ظروف در شهر تهران است.


مراکز خرید مبلمان در تهران

از کجا مبلمان بخریم؟ برای خرید مبل، یکی از مراکز مهم و اصلی خرید مبل در تهران که تنوع وسیعی از مبلمان های استیل و اسپرت با رنگ بندی و ها و مدل ها ی متنوع و مناسب با هر بودجه ای در آن یافت می شود، بازار مبل یافت آباد در جنوب تهران است. برای خرید از این منطقه، هر چه از مراکز لوکس تر خرید کنید، احتمال اینکه مبلمان خود را با قیمت گرانتری بخرید بیشتر است. پس اگر بودجۀ متوسط و یا پایینی در اختیار دارید به بازارچه های گوشه و کنار و تولیدی های مبل بسنده کنید و با حوصله برای خرید مبلمان وقت بگذارید تا مبلمانی که مطابق سلیقه و بودجه تان است پیدا کنید. البته مراکز دیگری مانند بازار مبل عبدل آباد و غیره نیز برای خرید مبلمان وجود دارند که ممکن است از تنوع کمتری نسبت به بازار مبل یافت آباد برخوردار باشند.

همچنین از دیگر بازارهای مبل معروف تهران می توان به بازار مبل دلاوران در شرق تهران، بازار مبل نعمت آباد در جنوب تهران و بازار مبل چهاردانگه در جنوب غربی تهران اشاره کرد.

در این مقاله مراکز ارائه شده جزو مهمترین مراکز ارائۀ محصولات مورد نیاز مشتیان هستند و ممکن است مراکز دیگری نیز در شهر بزرگ تهران وجود داشته باشند که به دلیل وسعت شهر تهران از دید مشتریان تمام مناطق پنهان بوده و یا کمتر معروف باشند.

اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.