تزیین تخم مرغ پولکی سفرۀ هفت سین + آموزش تصویری

0 1,610

مجله اینترنتی دلخوشی: تزیین تخم مرغ هفت سین با نوار پولکی ، ایده ای جالب برای تزیینات هفت سین شما باشد. یکی از دل مشغولی های همۀ خانم ها قبل از عید فراهم کردن مقدمات چیدن سفرۀ هفت سین و تزیین تخم مرغ هفت سین است. از آنجایی که برخی ترجیح می دهند که سفرۀ هفت سین خود را هر سال غنی تر از سال قبل کرده و تغییراتی در آن اعمال کنند، در این مطلب دلخوشی ، آموزش تخم مرغ پولکی را که یکی از اجزای غیراصلی سفرۀ هفت سین است و برای زیبایی سفره هفت سین در آن قرار می گیرد را برای شما در نظر گرفته است. برای درست کردن تخم مرغ هفت سین از نوارهای پولکی استفاده خواهیم کرد و یک تخم مرغ هفت سین جذاب و براق برای شما آموزش خواهیم داد.

haft-sin-tokhmemorgh-poolaki-8

haft-sin-tokhmemorgh-poolaki-7


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


تزیین سفره هفت سین با تخم مرغ های زیبا:

تزیین تخم مرغ هفت سین با نوار قیطانی

تزیین تخم مرغ هفت سین با مروارید

تزیین تخم مرغ هفت سین طرح سنتی

تزیین تخم مرغ سه بعدی عروسکی

تزیین تخم مرغ رنگی موش نمدی


لوازم مورد نیاز برای تزیین تخم مرغ هفت سین با پولک:

برای درست کردن تخم مرغ پولکی به منظور تزیین هفت سین زیبا ، ابتدا باید لوازم زیر را تهیه کنید.

تزیین هفت سین

  • تخم مرغ فومی یا پلاستیکی سفید رنگ
  • چسب مایع مرغوب
  • رشته پولکی به رنگ های دلخواه  ۵/۱ تا ۵/۲ متر

نکتۀ اول: از آنجا که تخم مرغ های پلاستیکی، کوچکتر هستند، برای آنها فقط نیاز به ۵/۱ متر نوار پولکی داریم و برای تخم مرغ های فومی که بزرگتر هستند به ۵/۲ متر رشته پولکی نیاز داریم.

 نکتۀ دوم: اگر برایتان اهمیتی ندارد که تخم مرغ سفرۀ هفت سین شما بزرگ باشد، بهتر است از تخم مرغ های پلاستیکی که کوچکتر هستند استفاده کنید، زیرا تخم مرغ های فومی به چسب مایع حساس بوده و حین کار، باید مراقب باشید که فشار دست شما باعث تو رفتن تخم مرغ و ناهموار شدن سطح آن نشود.

نکتۀ سوم: در صورتی که از تخم مرغ فومی استفاده می کنید، هرگز از چسب حرارتی استفاده نکنید چون ممکن است به خاطر حرارت زیاد فرورفتگی بر روی سطح تخم مرغ ایجاد شود.

مراحل تزیین تخم مرغ پولکی هفت سین:

مرحلۀ اول:

از قسمت باریکتر تخم مرغ فومی یا تخم مرغ پلاستیکی که برای تزیین سفره هفت سین به راحتی در خرازی ها یافت می شوند، شروع می کنیم و در مرکز آن به اندازۀ یک نقطۀ کوچک چسب می زنیم. سپس سرِ نوارِ پولکی را در مرکز آن قسمت که چسب خورده قرار می دهیم.

تزیین سفره هفت سین

دقت داشته باشید که نوارهای پولکی، دو رو دارند. یک روی آنها شامل یک نخ است که به صورت بافته شده دیده می شود و در واقع قسمت پشت کار است و روی دیگر آن که قسمت روی کار است، فاقد نخ بوده و تقریبا فقط پولک ها دیده می شوند. نوار را طوری بچسبانید که فقط قسمت روی کار رویت شود.

مرحلۀ دوم:

برای تزیین تخم مرغ پولکی ، رشتۀ پولکی را حولِ مرکز تخم مرغ هفت سین، با استفاده از چسب مایع، دورپیچ کنید. مراقب باشید که از بوجود آمدن فاصله بین خطوط رشتۀ پولکی جلوگیری کنید و به عبارت دیگر دورها را به صورت منسجم تر نسبت به یکدیگر در نظر بگیرید تا بین آنها فاصله نیفتد. زیرا رنگ تخم مرغ سفید بوده و در صورتیکه رنگ رشتۀ پولکی تیره تر باشد، به خوبی دیده می شود.

تزیین تخم مرغ با پولک

مرحلۀ سوم:

کار دورپیچ کردن و تزیین تخم مرغ با نوار پولکی را تا پوشاندن کامل تخم مرغ ادامه دهید. نکتۀ دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که رنگِ پولک ها نسبت به چسب حساس هستند و در صورت مالیده شدن چسب بر روی آنها و سپس تماس دست، ممکن است کمرنگ شوند. بنابراین بهتر است که چسب بر روی رشتۀ پولکی مالیده نشود.

تزیین تخم مرغ پولکی

برای داشتن یک سفرۀ هفت سین زیبا می توانید از رنگ های متنوعی برای درست کردن تخم مرغ پولکی استفاده کرده و نمای بهتری به سفرۀ هفت سین خود بدهید. همچنین از این تخم مرغ ها می توانید برای هدیه دادن به بچه های بالای ۴ سال استفاده کنید بنابراین تخم مرغ پولکی هفت سین علاوه بر تزیین هفت سین می تواند ایده جالبی برای عیدی دادن به کودکان و یا بزرگسالان نیز می باشد.

تزیین تخم مرغ هفت سین

تخم مرغ رنگی هفت سین

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.