تزیین تخم مرغ قیطانی زیبا برای سفرۀ هفت سین

0 637

مجله اینترنتی دلخوشی: تزیین تخم مرغ هفت سین عید نوروز با نوار قیطانی رنگی می تواند به عنوان ایده ای جالب برای عیدی کودکان و تزیین سفره هفت سین نوروزی استفاده شود. یکی از موارد مورد علاقۀ خانواده ها درست کردن یا تهیۀ سفرۀ هفت سین و چیدن آن قبل از تحویل سالِ نو است. از موارد تزیینی سفرۀ هفت سین، تخم مرغ تزیینی است که معمولا از جنس تخم مرغ واقعی نبوده و با رنگ، نمد و مواد دیگر تزیین می شود. در دلخوشی ، در این آموزش سعی داریم یک مدل تخم مرغ تزیینی عید که ارزان قیمت و زیبا است و جلوه ای شاد به چیدمان سفرۀ هفت سین شما می دهد را آموزش دهیم.

تخم مرغ قیطانی از نخ قیطان درست شده است. از آنجا که نخ قیطان به راحتی قابل دسترسی است و تقریبا به هر خرازی که سر بزنید می توانید نخ های قیطان با رنگ های متنوع پیدا کنید، این نوع تخم مرغ تزیینی مورد مناسبی برای تهیه توسط خانواده هاست.

تزیین سفره هفت سین با تخم مرغ

تزیین تخم مرغ رنگی هفت سین


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


تزیینات سفره هفت سین :

تخم مرغ هفت سین سنتی

تخم مرغ هفت سین مرواریدی

تخم مرغ هفت سین پولکی

تزیین تخم مرغ هفت سین با اکلیل


لوازم مورد نیاز برای تزیین تخم مرغ هفت سین با قیطان:

برای درست کردن تخم مرغ قیطانی به لوازم زیر نیاز داریم.

ایده عیدی کودکان

  • نخ قیطان در رنگ های دلخواه  ۴-۵ متر (برای تخم مرغ پلاستیکی کوچک ۴ متر و برای تخم مرغ فومی بزرگ ۵ متر)
  • چسب مایع مرغوب
  • تخم مرغ پلاستیکی یا فومی

نکتۀ اول: توجه داشته باشید در صورتی که از تخم مرغ جنس فوم استفاده می کنید، به هنگام کار، فشارهای دست خود را به صورتی تنظیم کنید که از ایجاد فرورفتگی روی تخم مرغ عید جلوگیری شود. زیرا تخم مرغ های فومی در تماس با چسب، نرم شده و تا خشک شدن چسب نباید به آنها فشار وارد شود.

نکتۀ دوم: برای چسباندن نخ قیطانی بر روی تخم مرغ هفت سین، نیاز به فشا دادن نخ قیطانی با دست نیست، زیرا نخ قیطان به راحتی و فقط با قرار گرفتن روی خطی از چسب، به راحتی بر روی تخم مرغ می چسبد. فقط لازم است که پس از چسباندن ۸ تا ۱۰ سانت از نخ، چند ثانیه صبر کنید و سپس به چسباندن مقدار بعدی بپردازید.

تزیین تخم مرغ هفت سین با قیطان:

مراحل تزیین تخم مرغ سفره هفت سین با نخ قیطانی به شرح زیر است:

مرحلۀ اول: ابتدا در قسمت باریک تر تخم مرغ پلاستیک یا تخم مرغ فومی و در قسمت وسط آن، مقدار کمی چسب بریزید.تزیین هفت سین

مرحلۀ دوم: سر نخ قیطان را به صورت دایره ای کوچک به نقطۀ چسب خورده چسبانده و چندین ثانیه نگه دارید تا چسب خشک شده و قیطان به آن بچسبد.

tazin-haft-sin-tokhmemorgh-gheytan3

نکته: قسمت وسط حلقۀ نخ را به گونه ای جمع کنید که تخم مرغ هفت سین از میان آن دیده نشود.

مرحلۀ سوم: بقیۀ نخ قیطانی را در اطراف حلقۀ مرکزی به صورت مرحله مرحله و ده سانت ده سانت بچسبانید. این کار را خیلی راحت و روان انجام دهید و فقط از نیروی دست خود که به سر نخی که در دستانتان است برای چسباندن استفاده کنید. نیازی به تماس دست شما به سطح نخ یا تخم مرغ نیست.

tazin-haft-sin-tokhmemorgh-gheytan4

مرحلۀ چهارم: کار چسباندن و پیچیدن نخ قیطانی به تخم مرغ سفره عید را تا اتمام کار ادامه دهید. دقت کنید که در انتهای تخم مرغ نیز روش کار همانند ابتدای کار و سر تخم مرغ است.

tazin-haft-sin-tokhmemorgh-gheytan5

تخم مرغ قیطانی زیبای سفرۀ هفت سین ما آماده است. حال می توانید با درست کردن تخم مرغ های قیطانی با رنگ های متنوع از قبیل قرمز، صورتی کمرنگ، سرخابی، بنفش، سبز که رنگ های پرطرفدار و رایج و قابل دسترس در خرازی ها هستند، ظرفی از تخم مرغ های تزیینی قیطانی برای سفرۀ هفت سین خود داشته باشید. همچنین این تخم مرغ ها کاندیداهای مناسبی برای هدیه دادن در کنار عیدی به بچه های کوچک هستند.

تزیین سفره هفت سین

تزیین تخم مرغ هفت سین

نکته: برای تزیینِ بیشتر این تخم مرغ ها می توانید از گل های ریز کاغذی، نمدی یا حریر استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که این تخم مرغ ها با وجود سادگی، بسیار زیبا هستند و لزومی به تزیین بیشتر نیست.

تزیینات هفت سین عید

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.