تزیین تخم مرغ هفت سین مرواریدی عید نوروز

0 1,917

مجله اینترنتی دلخوشی: تخم مرغ هفت سین از آن دسته عناصر سفرۀ هفت سین است که به روش های مختلفی قابل تزیین و آماده سازی است. برای تزیین تخم مرغ هفت سین به طور کلی می توانیم از نوارها، رشته های پولکی، رشته های مروارید، رشته های نگین دار و حتی انواع گل و پارچه استفاده کرد. در این جا در دلخوشی یک مدل تزیین زیبا را به شکل تخم مرغ هفت سین مرواریدی آموزش می بینید که آموزش آن برای تزیین سفرۀ عقد نیز مفید خواهد بود.

تخم مرغ مرواریدی را می توانید متناسب با رنگ اجزای دیگر سفرۀ خود به رنگ های مختلفی درست کنید و رنگ های متنوعی از تخم مرغ مرواریدی هفت سین داشته باشید.

 ایده هفت سین

ایده عیدی کودکان


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


تزیین و چیدمان سفره هفت سین:

تخم مرغ قیطانی هفت سین

تخم مرغ پولکی هفت سین

تخم مرغ سنتی هفت سین

رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

تخم مرغ رنگی موش کنفی


 

لوازم مورد نیاز برای تزیین تخم مرغ هفت سین با مروارید:

لوازم مورد نیاز برای درست کردن تخم مرغ مرواریدی هفت سین عبارتند از:

تزیین سفره هفت سین

  • نوار لپه مرواریدی (رنگ دلخواه) ۱ متر و نیم
  • تخم مرغ فومی یا پلاستیکی    ۱ عدد
  • چسب مایع مرغوب

 نکات مهم: تخم مرغ جنس فوم با چسب واکنش داده و نرم می شود. بنابراین در هنگام کار کردن با این نوع تخم مرغ ها و پس از استعمال چسب بر روی آن، قسمت های چسب زده را فشار ندهید و با ملایمت کار کنید چون ممکن است گود بروند و سطح ناصافی روی تخم مرغ ایجاد شود.

برای انتخاب رنگ رشته های لپه مروارید، به رنگ سفرۀ هفت سین خود دقت کنید. چنانچه رنگ سفرۀ شما یکی از رنگ های سفید، قهوه ای روشن و یا کرم باشد می توانید از رشته مروارید رنگ کرم رنگ یا سفید رنگ استفاده کنید. در مورد رنگ های دیگر هم می توانید لپه مروارید هایی به رنگ های قرمز، صورتی، آبی و غیره متناسب با رنگ اجزای سفرۀ هفت سین خود انتخاب کنید.

برای کار بر روی تخم مرغ فومی ترجیحا از چسب های حرارتی استفاده نکنید زیرا فوم نسبت به حرارت زیاد این نوع چسب ها حساس است. اما بر روی تخم مرغ پلاستیکی، چسب های حرارتی انتخاب مناسبتری می توانند باشند.

تزیین تخم مرغ رنگی هفت سین با مرواردید:

مراحل درست کردن تخم مرغ مرواریدی سفرۀ هفت سین:

مرحلۀ اول:

در ابتدا باید قسمت بالایی یا پایینی تخم مرغ هفت سین را به صورت ردیف به ردیف با لپه های مروارید که به صورت دانه دانه از رشتۀ مرواریدی جدا کرده ایم پُر کنیم. به این منظور به صورت زیر عمل می کنیم:

یک نقطۀ مرکزی در منتها الیه تخم مرغ را در نظر گرفته و به چسب آغشته می کنیم. یک لپه مروارید تکی را در این قسمت می چسبانیم.

 تخم مرغ رنگی هفت سین

مرحلۀ دوم: در این مرحله از کار، دورتادور نقطۀ مرکزی را لپه مروارید می چسبانیم. این کار را تا سه ردیف ادامه می دهیم.

 تزیین تخم مرغ هفت سین

مرحلۀ سوم:

در این مرحله قسمت های وسطی یا میانی تخم مرغ را با رشته ای از لپه مروارید می پوشانیم و بقیۀ رشته را با قیچی جدا می کنیم.

haft-sin-tokhmemorgh-morvarid5

هنگامی که لپه های مروارید به طور کامل به تخم مرغ سفره هفت سین یا تخم مرغ سفره عقد چسبیدند، شکل یک مرحله مانده به آخر به شکل زیر در می آید.

تزیین تخم مرغ سفره عقد

مرحلۀ چهارم:

در این مرحله که آخرین مرحله از کار است، از لپه مروارید های تکی برای پوشاندن تخم مرغ استفاده می کنیم. فقط تفاوت آن با مرحلۀ دوم این است که به جای اینکه از مرکز تخم مرغ کار را ادامه دهیم، از قسمت میانی و در ادامۀ رشته مروارید، چسباندن لپه های مروارید تکی را ادامه می دهیم تا به انتهای تخم مرغ که فقط یک لپه مروارید قرار خواهد گرفت برسیم.

تخم مرغ مرواریدی سفره هفت سین

در واقع در این روش برای پوشاندن و تزیین تخم مرغ از یک سر تخم مرغ شروع کردیم و به سر دیگر آن رسیدیم.

حالا تخم مرغ مرواریدی هفت سین ما آماده است و می توانیم آن را در سفرۀ هفت سین خود قرار دهیم و از دیدن آن لذت ببریم.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.