تزیین تخم مرغ سفره هفت سین طرح سنتی

0 1,729

مجله اینترنتی دلخوشی: تخم مرغ هفت سین سنتی ایده جالبی برای تزیین سفره هفت سین خواهد بود. تخم مرغ هفت سین یکی از تزیینات زیبایی است که در سفرۀ هفت سین خودنمایی می کند. هزاران روش برای تزیین تخم مرغ هفت سین وجود دارد. برخی افراد طرح های سنتی را برای سفرۀ هفت سین خود ترجیح می دهند. مخصوصا اگر سفرۀ هفت سین ترمه دارید، طرحی که در اینجا ارائه می دهیم، با رنگ بندی مناسب با رنگ ترمۀ شما می تواند بسیار زیبا باشد و طرح سنتی سفرۀ عید شما را کامل کند. در این آموزش در دلخوشی ، با رنگ های سرخابی کار کرده ایم که این رنگ برای ترمۀ رنگ صورتی بسیار مناسب است.

هفت سین سنتی

تزیین هفت سین سنتی


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


ایده تزیین سفره هفت سین:

تخم مرغ سفره هفت سین قیطانی

تخم مرغ سفره هفت سین پولکی

تخم مرغ سفره هفت سین مرواریدی

تخم مرغ رنگی عروسکی هفت سین


لوازم مورد نیاز برای درست کردن تخم مرغ سنتی هفت سین:

وسایل مورد نیاز برای درست کردن تخم مرغ سنتی به شرح زیر است:

تزیین تخم مرغ سنتی هفت سین

  • نوار سنتی با ترکیب رنگ سرخابی (دلخواه)   ۱ متر
  • نوار قیطان رنگ سرخابی (دلخواه) ۲ متر
  • چسب مایع مرغوب
  • تخم مرغ پلاستیکی یا فوم

 نکات مهم: در صورتی که تخم مرغ های فومی هفت سین را به کار می برید، از استفاده از چسب های حرارتی بپرهیزید. همچنین تخم مرغ را به هنگام کار محکم در دست نگیرید چون ممکن است به دلیل اثر چسب مایع بر روی آن، فرو برود و در سطح آن فرورفتگی های ریزی ایجاد شود که باعث کم شدن زیبایی کار خواهد شد.

در صورتی که تخم مرغ های پلاستیکی هفت سین را به کار می برید، در صورتی که رنگ نوارهای شما تیره است می توانید از تخم مرغ رنگ مشکی یا سفید و در صورتی که نوارهای شما روشن هستند بهتر است از تخم مرغ رنگ سفید استفاده کنید.

هر چه نوار سنتی شما نازک تر باشد کار با آن راحت تر بوده و قسمت های بیشتری از تخم مرغ را می توانید با آن بپوشانید و به اصطلاح به خوبی روی تخم مرغ می نشیند.

مراحل درست کردن تخم مرغ هفت سین سنتی:

مرحلۀ اول: ابتدا از قسمت وسط تخم مرغ شروع به کار کنید و قسمت وسط یا کمر تخم مرغ را با نوار سنتی با استفاده از چسب مایع بپوشانید.

تزیین تخم مرغ رنگی عید

تخم مرغ عیدی

مرحلۀ دوم: تا خشک شدن کامل چسب بر روی تخم مرغ صبر کرده سپس تخم مرغ را بر روی پایه ای قرار داده و قسمت های مختلف آن را بررسی کنید. نوار پیچیده شده احتمالا به شکل زیر است.

ایده عیدی با تخم مرغ رنگی

در مرحلۀ بعد باید قسمت های خالی را با نوار قیطان، دورپیچ کنید. پس در این مرحله باید تصمیم بگیرید که دورپیچ کردن را  چگونه انجام دهید. 

ایده تخم مرغ رنگی هفت سین

یک روش این است که از قمست های انتهایی تخم مرغ شروع کرده در واقع از یک نقطه در سر یا ته تخم مرغ شروع کرده و دورپیچ کردن را به سمت وسط تخم مرغ (نوار سنتی) ادامه دهید.

روش دوم این است که از وسط تخم مرغ شروع کنید و به سمت سر یا ته تخم مرغ دورپیچ کنید.

هر روشی را که انتخاب کنید در نهایت قسمت های نزدیک به نوار سنتی خالی می مانند که باید با استفاده از یک تکه مجزا از قیطان پُر شوند.

مرحلۀ سوم: به یکی از روش های گفته شده در مرحلۀ قبل، نوار قیطان را در قسمت های خالی تخم مرغ (قسمت های ابتدایی و انتهایی) دورپیچ کنید.

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین

تزیینات سفره هفت سین

تخم مرغ قیطانی سنتی زیبای ما آماده است و می توانید آن را در جمع تخم مرغ های هفت سین خود و یا با درست کردن تعداد بیشتری از آن بر روی سفرۀ هفت سین سنتی خود قرار دهید.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.