ساخت کاردستی جذاب عروسک موش با پوم پوم

0 3,046

مجله اینترنتی دلخوشی: عروسک موش با پوم پوم یا ساخت کاردستی موش یک ایده جالب برای تزیین تولد، عیدی سال موش یا موش سفره هفت سین و یا گیفت عیدی یا عیدی کودکان می باشد. در این بخش هنری از دلخوشی تصمیم داریم تا آموزش ساخت کاردستی موش یا همان عروسک موش با پوم پوم را که یکد مدل موش پوم پومی بسیار با مزه و با نمک و جذاب است را به صورت کامل و مرحله به مرحله به شما عزیزان همیشه همراه مجله دلخوشی آموزش دهیم.

کاردستی درست کردن موش می تواند کار جالبی باشد. راه های زیادی برای درست کردن موش وجود دارد و می توان از انواع پارچه ها مثل نمد و تیترون، انواع مقوا، فوم های ضخیم،  مواد پلاستیکی مثل تخم مرغ پلاستیکی یا یونولیتی، موارد تزیینی مثل پوم پوم و کاموا و غیره برای درست کردن یک موش بهره گرفت. موش موجودی است که اغلب در کارتون ها، انیمیشن ها و فیلم های سبک واقعیت افزوده، با چهره ای با مزه و جذاب ساخته و نمایش داده می شود. در مورد کاردستی نیز نیاز نیست که موش را حتما به شکل واقعی آن بسازیم. می توانیم با کمی ابتکار موش را به شکلی بسازیم که جذابیت بیشتری داشته و توجه بیننده را جلب کند. مثلا استفاده از پاهای انسان به جای پاهای خود موش که تعداد انگشتان کمتری دارد. یا استفاده از تکنیک هایی که با اغراق همراهند مانند در نظر گرفتن گوش هایی بزرگتر نسبت به جثه که باعث متفاوت شدن و بامزه تر شدن چهرۀ موش می شود. همچنین در کاردستی همیشه تقارن باعث زیباتر شدن نمی شود. مثلا اگر چشم های خیلی ریزتر یا درشت تر برای موش یا هر موجود دیگری در نظر بگیرید متفاوت تر از خود واقعیش شده و این تفاوت باعث جذابتر شدن و خاص تر شدن کار می شود. همچنین تا به تا بودن گوش ها، چپ بودن یا همسطح نبودن چشم ها و غیره همه تکنیک هایی هستند که می توانند از یک کاراکتر انسانی یا حیوانی، موجودی بامزه تر، با نمک تر و طنزگونه بسازند. بنابراین با این دیدگاه قصد داریم یک آموزش درست کردن موش پوم پومی جذاب را ارائه دهیم.

موش پوم پوم

کاردستی موش با پوم پوم 


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


 ساخت موش پوم پوم

لوازم مورد نیاز برای ساخت عروسک موش پوم پوم:

  • فوم گلسازی نازک یا ضخیم رنگ صورتی ۲۰ سانتی متر مربع
  • فوم گلسازی نازک یا ضخیم رنگ سفید ۱۰ سانتی متر مربع
  • فوم اکلیلی چسبی نقره ای رنگ ۱۰ سانتی متر مربع
  • چشم عروسک بزرگ (مردمک دار بدون مژه) یک جفت
  • پوم پوم نرم و با کیفیت اندازه بزرگ یا متوسط ۱ عدد
  • چسب مایع مرغوب یا چسب حرارتی
  • نخ نامرئی ضخیم (مخصوص ساخت دستبند) ۱۰ سانت
  • جشم عروسک مشکی کوچک ۱ عدد

نکته: به جای فوم سادۀ صورتی رنگ می توانید از فوم اکلیلی صورتی نیز استفاده کنید.

ساخت عروسک موش

کاردستی عروسک موش

مراحل ساخت موش پوم پومی:

مرحلۀ اول:

ابتدا با استفاده از چسب مایع چشم های موش را می چسبانیم. می توانیم برای جذاب تر شدن عروسک موش، یکی از چشم ها را کمی بالاتر از راستای دیگری نصب کنیم.

ساخت موش هفت سین

مرحلۀ دوم:

از روی الگوی ارائه شده در تصویر، متناسب با اندازۀ پوم پوم، الگوی گوش را بر روی فوم صورتی رنگ ترسیم کرده و با قیچی جدا می کنی. این کار را برای داشتن چهار تکه با همین الگو ادامه می دهیم. چرا که برای هر گوش به دو قطعه از فوم مطابق الگو نیاز داریم. بدین ترتیب گوش های موش با فوم را آماده می کنیم.

برای درست کردن گیفت موش ایده های خلاقانه زیادی را می توانید به کار ببرید. مثلا می توانید از نمد برای ساخت گیفت موش نمدی استفاده کنید. 

همچنین برای عیدی سال موش یا گیفت عیدی می توانید به کمک تزیین تخم مرغ هفت سین به شکل  تخم مرغ های سه بعدی عروسکی مانند تخم مرغ موش با کنف ، تخم مرغ موش کاموایی نمدی ، تخم مرغ موش با نمد ، ایده های هیجان انگیزی داشته باشید.

درست کردن موش پوم پومی

عروسک موش پوم پومی

نکته: در صورتی که از فوم ضخیم استفاده می کنید، به جای چهار تکه، جدا کردن دو تکه بر اساس الگو کافی است.  

نکته: از الگوی سمت راست که خطوط برش را نمایش داده است استفاده کنید.

مرحلۀ سوم:

در این مرحله از کار، هر دو قطعه را که برای گوش در نظر گرفته بودیم را روی هم می چسبانیم تا جمعا دو گوش برای موش ما بدست آید.


آموزش ساخت تاپر حاجی فیروز با تخم مرغ


ساخت گیفت موش پوم پوم

نکته: استفاده از چسب های حرارتی به مقدار کم و تنظیم شده، برای چسباندن فوم ها بسیار مناسب تر از چسب مایع است. با این حال با استفاده از چسب مایع و کمی فشار دادن قطعات فوم روی یکدیگر و نگه داشتن آن به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه می توانیم قطعات را به هم بچسبانیم.


آموزش تزیین سبد سبزه عید با حریر و پاپیون


مرحلۀ چهارم:

در این مرحله گوش ها را مطابق با تصویر زیر روی سر موش پوم پومی خود می چسبانیم.

ایده عیدی سال موش

مرحلۀ پنجم:

در این مرحله، مطابق با الگوی ارائه شده در تصویر، پاهای موش را با اندازه ای بزرگتر نسبت به جثۀ آن بر روی فوم اکلیلی نقره ای رنگ چسبی و فوم سفید نازک ترسیم کرده و جدا می کنیم.

ساخت موش برای عیدی کودکان

مرحلۀ پنجم:

حالا به ازای هر پای موش، یک قطعه فوم اکلیلی چسبی به شکل پا را، با استفاده از چسب خودش، به قطعۀ متناظر آن که از جنس فوم سادۀ سفید است، می چسبانیم. سپس پاها را به قسمت زیرین پوم پوم می چسبانیم.


آموزش ساخت گل سنبل هفت سین با فوم رنگی


مرحلۀ ششم:

حالا مطابق شکل زیر، سه تکه از نخ نامرئی ضخیم مخصوص ساخت دستبند (نخ دستبند) را جدا کرده و هر سه را از وسط گرفته و از قسمت وسط به هم گره می زنیم و به عنوان سبیل موش استفاده می کنیم.

عروسک موش گیفت عید

درست کردن موش هفت سین

مرحلۀ هفتم:

در این مرحله از فوم اکلیلی نقره ای رنگ، دو نیمدایره متناسب با شکل های گوش و کوچکتر از گوش ها برش می زنیم و از قسمت پایۀ گوش ها به آنها می چسبانیم.


آموزش گیفت عیدی تاج پرنسسی دخترانه


کاردستی موش سال موش

ساخت موش پوم پوم جذاب تمام شد و می توانید از آن به عنوان عروسک موش، جاسوییچی موش، آویز کیف پول طرح موش و کیف دستی و هدیه استفاده کرده و لذت ببرید. کاردستی موش پوم پوم نهایی به شکل زیر در می آید.

ساخت موش سفره هفت سین

درست کردن موش هفت سین

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.