تزیین تخم مرغ موش کنفی هفت سین سال موش

2 1,428

مجله اینترنتی دلخوشی: تزیین تخم مرغ سال موش یک ایده جالب برای تزیین تخم مرغ هفت سین سال موش است. به جای تخم مرغ رنگی هفت سین که کمی ساده تر به نظر می رسد می توانید از تخم مرغ موش کنفی به عنوان تخم مرغ هفت سین و ایده عیدی کودکان با تخم مرغ موش عیدی استفاده کنید. در این بخش آموزش هنری دلخوشی قصد داریم ساخت تخم مرغ موش کنفی ویژه سفره هفت سین در سال موش را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تخم مرغ هفت سین که یکی از عناصر سفرۀ هفت سین عید نوروز است معمولا برای دادن شادباش به کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و در سفرۀ هفت سین نیز به عنوان یک عنصر تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجایی که با سین شروع نمی شود، مانند ماهی عید، از عناصر فرعی سفرۀ هفت سین است و برای شگون و مبارکی و به عنوان نماد زایش و باروری مورد استفاده قرار می گیرد.

تخم مرغ هفت سین را می توان با رنگ بندی ها و طرح های مختلفی تهیه کرده و در سفرۀ هفت سین قرار داد. اما یکی از انتخاب ها برای تزیین تخم مرغ رنگی این است که آن را متناسب با حیوان همان سال بسازیم. در این آموزش می خواهیم چگونگی و مراحل درست کردن یک تخم مرغ به شکل موش و با استفاده از کنف یا نخ گونی را که تقریبا در تمام خرازی ها پیدا می شود، به صورت تصویری نشان دهیم.

تهیۀ این تخم مرغ موشی کنفی بسیار ساده و کم هزینه است و برای اجزای مختلف آن می توانید از مواد موجود در منزل نیز استفاده کنید و نیاز نیست حتما تمام مواد اولیۀ شما مطابق با آموزش باشد. پس با کمی ابتکار می توانید این تخم مرغ موش شکل را با مواد اولیۀ مشابه و رنگ های مختلف تهیه کنید.

تخم مرغ سال موش

تخم مرغ هفت سین سال موش


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


تزیین تخم مرغ موش

لوازم ساخت تخم مرغ موش کنفی سال موش :

  • تخم مرغ فومی یا پلاستیکی ۱ عدد
  • نخ کنف (نخ گونی) نازک و ضخیم از هر کدام یک و نیم متر
  • چشم عروسک مشکی گرد ۳ عدد
  • نخ نازک کاموا یا سیم گلسازی مشکی ۱۰ سانت
  • فوم اکلیلی یا سادۀ قرمز رنگمقداری
  • چسب مایع مرغوب

 تزیین تخم مرغ موش هفت سین

مراحل تهیۀ تخم مرغ موش هفت سین سال موش:

برای تزیین تخم مرغ هفت سین می توانید تخم مرغ ها را با لوازم و ایده های متفاوتی تزیین کنید. مثلا می توانید تخم مرغ نماد سال را درست کنید و سر سفره های هفت سین قرار دهید. به عنوان نمونه برای تزیین هفت سین سال موش می توانید تخم مرغ سال موش نمدی کاموایی ، تخم مرغ سال موش نمدی درست کنید. 

همچنین گیفت عیدی نیز می تواند کودکان را بسیار خوشحال کند و فرضا برای گیفت سال موش می توانید گیفت موش با پوم پوم یا گیفت موش با نمد را تهیه کنید. 

مرحلۀ اول:

ابتدا روی نقطۀ مرکزی سر کوچکتر تخم مرغ هفت سین، کمی چسب مایع می زنیم. به یاد داشته باشید با این تخم مرغ های پلاستیکی یا سفالی یا فومی می توانید انواع متنوع تخم مرغ هفت سین را مانند ساخت تخم مرغ با برچسب هفت سین ، تخم مرغ رنگی نقاشی ، و یا تخم مرغ عروسکی سه بعدی هفت سین ، ساخت تخم مرغ پولکی هفت سین را بسازید.

مرحلۀ دوم:

سر نخ کنف نازک را روی نقطۀ چسب خورا قرار می دهیم.

مرحلۀ سوم:

با استفاده از چسب مایع، ادامۀ نخ کنف نازک را حول نقطۀ مرکزی به تدریج و به طور دایره ای  می چسبانیم.

کار چسباندن نخ کنف نازک را تا یک سوم طول تخم مرغ سال موش ادامه می دهیم

عروسک موش هفت سین.

مرحلۀ چهارم:

در این مرحله از فوم اکلیلی قرمز رنگ، دو قطعه به شکل گوش موش قیچی می کنیم.

مرحلۀ پنجم:

گوش ها را به صورت عمودی روی سرموش، درست پشت آخرین ردیف از کنف می چسبانیم.

مرحلۀ ششم:

پس از چسباندن گوش ها روی سر موش کنفی هفت سین، پیچیدن نخ کنف را تا دو ردیف پس از آن ادامه داده و در قسمت زیرین موش، نخ را قیچی می کنیم. ادامۀ کار را با نخ کنف ضخیم پوشش می دهیم.

ساخت تخم مرغ موش با کنف

مرحلۀ هفتم:

قبل از این که کار پیچیدن نخ کنف ضخیم به طور کامل به پایان برسد، در مراحل پایانی و قبل از پوشش کامل تخم مرغ، با استفاده از فوم اکلیلی قرمز، یک دم موش با مدل دلخواه درست کرده و آن را مطابق تصویر و به صورت عمودی به پشت موش می چسبانیم.

مرحلۀ هشتم:

ادامۀ نخ را پیچیده و انتهای کار را با چسب مایع محکم می چسبانیم.

تا این مرحله از کار، تخم مرغ موش هفت سین ما به شکل زیر آماده شده است.

تخم مرغ کنفی هفت سین

نکته: این تخم مرغ موش کنفی هفت سین قرار است به صورت افقی روی میز قرار گیرد.

مرحلۀ نهم:

در این مرحله چشم های موش هفت سین را به صورت نزدیک به هم، در فضایی جلوتر از گوش ها و در فاصلۀ بین گوش های موش می چسبانیم.

کاردستی تخم مرغ کنفی موش

مرحلۀ دهم:

در این مرحله از کار، می خواهیم سبیل های موش سفره هفت سین را درست کنیم. به این منظور، سه رشته نخ مشکی رنگ یا سیم نازک گلسازی مشکی رنگ را در نظر می گیریم به طوری که دو رشته نخ به طول دو سانتی متر و سومین رشته نخ کمی بزرگتر و طول آن حدود دو و نیم سانتی متر باشد.

حال سومین نخ را به صورت عمودی در زیر دو نخ موازی دیگر که هم اندازه هستند، قرار می دهیم و گره می زنیم تا سبیل موش آماده شود.

مرحلۀ یازدهم:

در این مرحله سبیل موش را در قسمت جلوی تخم مرغ چسبانده و یک عدد چشم عروسک مشکی نیز روی آن می چسبانیم.

تزیین تخم مرغ موش هفت سین با کنف

مرحلۀ دوازدهم:

در این مرحله، از آنجایی که قرار است موش به صورت افقی روی زمین قرار گیرد، برای بهتر ایستادن موش، با استفاده از دو تکه اشکی شکل از جنس پارچۀ نمدی قهوه ای رنگ، دو عدد دست یا به اصطلاح پایه برای قسمت زیرین تخم مرغ موش سال موش می سازیم.

قسمت های اشکی شکل را مطابق تصویر تا کرده و سرو ته آن را به هم می چسبانیم.

پایه های ایجاد شده را در قسمت زیر موش می چسبانیم.

تخم مرغ شکل موش هفت سین

تخ مرغ موش هفت سین سال موش

ساخت تخم مرغ سال موش سفره هفت سین

تخم مرغ موشی کنفی ما آماده شد. حالا می توانید آن را در سفرۀ هفت سین زیبای خود قرار داده و یا به عنوان هدیه به کودکان و یا کاردستی موش آن را به کار ببرید.

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. ماتاتا می گوید

    خیلی بامزه است. مرسی

    1. دلخوشی می گوید

      با سلام
      رضایت شما دوست عزیز باعث خوشحالی تیم هنری دلخوشی است.
      می توانید انواع آموزش های مربوط به تزیینات سفره هفت سین را در بخش
      هنری سایت دلخوشی مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.