تزیین جذاب سبد سبزه هفت سین سفید طلایی

1 2,638

مجله اینترنتی دلخوشی: تزیین سبد سبزه عید می تواند به زیبایی سفره هفت سین شما بیافزاید. برای تزیین سبد سبزه هفت سین می توانید با وسایل ساده و ارزان قیمت یک سبد سبزه شیک و جذاب درست کنید. برای ساخت سبد سبزه عید از هر جنس سبدی می توانید استفاده کنید. این سبد سبزه بسیار زیبا را می توانید به عنوان تزیین سبد هدیه نیز استفاده کنید. در این آموزش هنری و اختصاصی دلخوشی می خواهیم نوعی تزیین سبد سبزه سفره هفت سین جذاب و در عین حال ساده را به صورت مرحله به مرحله و تصویری آموزش دهیم. لوازم اولیۀ این نوع تزیین بسیار ساده و در دسترس هستند و تقریبا در بیشتر خرازی ها و لوازم کادویی ها یافت می شوند.

سبز کردن سبزه از رسوم زیبای زنان خوش سلیقه ی ایران زمین است. معمولا سبزه را درون یک ظرف گود مانند کاسه های گود بزرگ، سبد و مانند اینها سبز می کنند. ظرف سبزه در زیباتر جلوه دادن سبزه تاثیر بسزایی دارد. بطوری که با کمی تزیین خود سبزه، مانند بستن روبان و غیره و یا تزیین ظرف یا سبد سبزه می توانید جلوۀ زیباتری به سبزۀ عید نوروز خود بدهید. معمولا از سبدهای چوبی، حصیری و گاهی پلاستیکی برای سبز کردن سبزه استفاده می شود. سبد شما از هر جنس و نوعی که باشد، می توانید با اندکی خلاقیت، آن را تزیین کرده و سبزۀ زیبای عید نوروز خود را در آن پرورش دهید.

تزیین سبد سبزه عید


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


سبد سبزه عید

لوازم مورد نیاز برای ساخت سبد سبزه عید:

  • سبد چوبی دسته دار یا ساده ۱ عدد
  • فوم گلسازی سفید ساده ۱ برگه
  • تور تزیینی طرح دار نیم متر
  • چسب حرارتی
  • قیچی
  • نخ و سوزن

نکته: معمولا سبد سبزه و تور تزیینی در لوازم کادویی فروشی ها یافت می شوند. و در اغلب خرازی ها نیز موجود هستند. تورهای تزیینی طرح دار کاربردهای متنوعی دارند و از آنها برای درست کردن کیسه های گیفت و آجیل مشکل گشا، تزیین دسته گل و همچنین تزیین کله قند های کوچک و بزرگ برای عروس و غیره استفاده می شوند. 

مراحل تزیین سبد سبزه یا سبد هدیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا دو نوار از جنس فوم گلسازی سفید ساده به ارتفاعی هم اندازۀ ارتفاع سبد سبزه و طول نصف سبد، برش می زنیم.


تزیین هفت سین سفالی با ترانسفر بته جقه


نکته: از فومی استفاده کنید که ضخامت آن نه خیلی کم و نه خیلی زیاد است. این فوم ها به فوم گلسازی معروف هستند. اما با این حال فوم های گلسازی نیز ممکن است ضخامت های متفاوتی داشته باشند. همچنین در مورد رنگ دقت کنید که به جای رنگ سفید، از رنگ شیری استفاده نکنید. رنگ فوم های سفید و شیری بسیار به هم نزدیک هستند و ممکن است اشتباه شوند. نمای این مدل تزیین سبد سبزه عید روی فوم سفید یخی بسیار بیشتر از فوم شیری رنگ است.

مرحلۀ دوم:

در این مرحله، نوارهای فومی سفید رنگ را یکی پس از دیگری به بدنۀ بیرونی سبد می چسبانیم. دقت کنید که برای چسباندن نوارها با چسب حرارتی، فقط کافی است با استفاده از چسب، نقاطی را روی لبۀ پایینی و بالایی سبد ایجاد کرده و نوار فومی را بچسبانید. همچنین این کار را در هر ۱۵ سانتیمتر روی سبد سبزه عید تکرار کنید و کل سبد سبزه را یکدفعه چسب نزنید، چون ممکن است چسب ها زود خشک شوند.

پس از چسباندن هر دو نوار، قسمت های اضافی را قیچی کنید.


ساخت تاپر نمدی تنگ و ماهی هفت سین


سبد سبزه هفت سین

مرحلۀ سوم:

در این مرحله، دو نوار از جنس تور تزیینی طرح دار، به عرض هم اندازه با ارتفاع سبد و طول نصف سبد برش می زنیم.

مرحلۀ چهارم:

حال، نوارهای توری تزیینی را به بدنۀ سبد و روی لایۀ زیرین که از جنس فوم سفید بود می چسبانیم.

نکته: به دلیل نازک بودن تور تزیینی، در حین استفاده از چسب حرارتی مراقب باشید که برای اتصال تور به بدنۀ سبد از دست خود استفاده نکنید. زیرا به دلیل داغ بودن چسب و نازک بودن تور، چسب به راحتی از تور بیرون زده و ممکن است به دست شما آسیب بزند. در چنین مواردی از نوک قیچی یا یک شیء فلزی برای اتصال نقطه به نقطۀ تور به بدنه استفاده کنید.

پس از چسباندن کامل تور به بدنۀ سبد سبزه هفت سین، اضافی تور را قیچی کنید.

همچنین در صورتی که سبد سبزه یا سبد هدیه شما دارای دسته است، لبه های تور مجاور با دسته های سبد را قیچی کرده و جدا کنید. برای تزیین سبزه هفت سین می توانید انواع سبد سبزه زیبا را با طرحهای خلاقانه و زیبا درست کنید. تزیین سبد سبزه پولکی ایده جالبی دیگری است که می توانید آن را نیز امتحان کنید. 

مرحلۀ پنجم:

لبه های تور را به داخل سبد برگردانده و با استفاده از چسب حرارتی بچسبانید.

ساخت سبد سبزه

مرحلۀ ششم:

در این مرحله در صورتی که سبد شما دارای دسته است، به تزیین دستۀ سبد سبزه می پردازیم. بسته به رنگ سبد، ممکن است پوشاندن دسته با تور یا پارچه زیباتر باشد یا نباشد. در این مدل ارائه شده، به دلیل زیباتر شدن کار، فقط دستۀ سبد را با یک پاپیون از جنس تور و فوم تزیین می کنیم و خود دستۀ سبد را دورپیچ نمی کنیم.

برای ساخت پاپیون دو عدد مستطیل از جنس فوم و تور تزیینی درست می کنیم. به طوری که طول مستطیل توری کمی بیشتر از مستطیل فومی باشد. همچنین یک مستطیل نازک از جنس فوم سفید برای بستن وسط پاپیون برش می زنیم.

آموزش تزیین سبد سبزه

مرحلۀ هفتم:

در این مرحله مستطیلی توری را روی مستطیل فومی قرار داده و با نخ و سوزن چین کش می کنیم تا یک پاپیون زیبا درست کنیم.


گیفت عیدی تخم مرغ رنگی عروسکی سه بعدی


تزیین سبد سبزه عید

تزیین سبد هدیه

نکته: دقت کنید که چین کش کردن را به آرامی انجام دهید تا از پاره شدن فوم جلوگیری شود.

پس از چین کش کردن، نخ را چند دور به دور وسط پاپیون بپیچید و سپس اضافی آن را قیچی کنید.

نوار فومی باریک را به وسط پاپیون ببندید و پاپیون زیبای خود را بسازید.

سبد سبزه با فوم

آموزش سبزه عید

 مرحلۀ هشتم:

حال با استفاده از چسب حرارتی، پاپیون را روی دستۀ سبد سبزه عید می چسبانیم.

تزیین سبزه عید نوروز

تزیین سبد سبزه سفره هفت سین

سبد زیبای سبزۀ عید نوروز ما آماده است. می توانید پس از سبز شدن جوانه های گندم یا هر دانۀ دیگری که خیس کرده اید، آنها را به سبد سبزه زیبای خود منتقل کنید و شاهد سبز شدن آنها در شروع سال نو باشید.

ساخت سبد سبزه عید نوروز

آموزش اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مرصاد می گوید

    سلام عالی بود
    ما تعدادی سبد داریم آیا شما خریدا ی می کنید ؟؟

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.