آموزش تزیین تنگ ماهی هفت سین با ترانسفر بته جقه

0 2,244

مجله اینترنتی دلخوشی: ترانسفر روی تنگ ماهی یک ایده جالب و خلاقانه برای ساخت تنگ ماهی عید نوروز با طرح دلخواه است. برای تزیین تنگ ماهی با ترانسفر می توانید ترانسفر هفت سین در طرح های دلخواه را تهیه کنید و سپس از این استیکرهای هفت سین برای تزیین تنگ ماهی عید نوروز  استفاده کنید. ترانسفر طرح بته جقه برای تزیین تنگ ماهی عید، یک تنگ ماهی بسیار شیک و جذاب برای شما می سازد. در این آموزش هنری از سایت دلخوشی قصد داریم نحوۀ تزیین تنگ ماهی سفرۀ هفت سین با استفاده از برچسب های ترانسفر با طرح بته جقه را بر روی یک تنگ ماهی حبابی ساده و لبه دار ارائه دهیم.

تنگ ماهی معمولا یکی از اجزای سفرۀ هفت سین ایرانیان را تشکیل می دهد. تنگ ماهی در اشکال گوناگونی عرضه می شود. تنگ های ماهی ساده و حبابی به دو شکل کلی لبه دار و بدون لبه موجودند. برای تزیین تنگ ماهی هر دو نوع مناسب هستند. تزیین تنگ ماهی با روش های مختلفی انجام می شود که برخی از آنها عبارتند از تزیین با روبان، ویترای و برچسب ترانسفر. برچسب های ترانسفر برای تزیین تنگ ماهی و دیگر ظروف سفرۀ هفت سین بسیار ساده بوده و کار با آنها نیز بسیار ساده است.

 تزیین تنگ ماهی با ترانسفر


کپی برداری از کلیه تصاویر، مطالب و آموزش های اختصاصی سایت دلخوشی (به هر طریقی حتی با درج و ارجاع به اسم سایت) غیرمجاز است و هر گونه کپی برداری از آنها پیگرد قانونی دارد.


 

 لوازم تزیین تنگ ماهی و ترانسفر روی تنگ ماهی:

  • تنگ ماهی لبه دار ۱ عدد
  • رنگ صدفی-طلایی تیره ۱ عدد
  • برچسب ترانسفرطرح دلخواه ۱ برگه
  • قیچی
  • ظرف آب
  • قلم موی نقاشی سایز متوسط

 

مراحل ترانسفر کردن روی تنگ ماهی شیشه ای:

مرحلۀ اول:

برای تزیین تنگ ماهی با ترانسفر بته جقه، ابتدا لبه های تنگ ماهی هفت سین را با استفاده از قلم مو و رنگ صدفی-طلایی تیره که در تصویر مشخص شده است، رنگ آمیزی می کنیم. از این روش می توانید برای تزیین تخم مرغ هفت سین با ترانسفر نیز استفاده کنید.

تزیین تنگ ماهی هفت سین

ترانسفر روی تنگ ماهی

پس از رنگ آمیزی لبه های تنگ ماهی عید نوروز، صبر می کنیم تا رنگ به طور کامل بر روی آن خشک شود. علاوه بر قسمت بیرونی لبه ها می توانید قسمت های داخل تنگ ماهی را نیز برای تمیز تر شدن کار، رنگ آمیزی کنید. همچنین می توانید تزیین هفت سین با ترانسفر را نیز برای داشتن یک هفت سین زیبا انجام دهید.

مرحلۀ دوم:

برگۀ برچسب ترانسفر طرح بته جقه را به قطعاتی تقسیم کرده و برش می زنیم بطوری که در هر یک از برش ها یک طرح کوچک قرار گرفته باشد.


درست کردن گل سنبل فومی سفره هفت سین


ترانسفر بته جقه تن ماهی

تزیین تنگ ماهی با برچسب ترانسفر

مرحلۀ سوم:

در این مرحله برای تزیین تنگ ماهی ، هر یک از قطعات را که می خواهیم بر روی لبه و بدنۀ تنگ ماهی بچسبانیم، داخل ظرف آب می اندازیم. کمی صبر می کنیم تا طرح نایلونی از کاغذ آن جدا شود. سپس بخش نایلونی را که طرح روی آن قرار دارد برداشته و بر روی قسمتی از تنگ که مد نظرمان است چسبانده و با انگشتان دست سطح برچسب را صاف می کنیم. این کار را باید به گونه ای تمیز انجام دهیم که آثاری از حباب یا هوا در زیر برچسب های ترانسفر باقی نماند و برچسب ها به خوبی روی سطح کار بنشینند. اگر میخواهید یک قاب آینه و شمعدان زیبا با هفت سین و تنگ ماهی خود ست کنید می توانید تزیین قاب آینه هفت سین با ترانسفر را نیز امتحان کنید.

آموزش ترانسفر روی تنگ ماهی

مرحلۀ سوم را برای قسمت های مختلف تنگ ماهی اجرا می کنیم تا تمام سطح تنگ ماهی ما و یا سطوحی که مد نظر ماست تزیین شوند و کار ترانسفر روی تنگ ماهی هفت سین به اتمام برسد.


ایده عیدی با تل تاج فومی سبزه و ماهی عید


تزیین تنگ ماهی سفره هفت سین

اکنون تنگ ماهی طرح بته جقۀ بسیار زیبای ما آمادۀ پذیرایی از ماهی های قرمز عید نوروز است و می توانید برای تزیین بیشتر داخل تنگ ماهی از انواع صدف ها و گیاهان تزیینی تنگ ماهی استفاده کنید.

آموزش هنری اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.