شیرینی نان پنجره ای رنگی ترد و خوشمزه عید

0 4,848

مجله اینترنتی دلخوشی: شیرینی نان پنجره ای رنگی یکی از مدل های جالب شیرینی نان پنجره ای است که می توانید خمیر نان پنجره ای را با رنگ های خوراکی به رنگ های دلخواه خود در آورید و شیرینی پنجره ای رنگی درست کنید. در این مطلب از آموزش های دلخوشی قصد داریم تا طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای رنگی را به همراه تمام نکات آن به شما آموزش دهیم. این شیرینی نوروزی به حدی ترد و خوشمزه است که به شما اطمینان می دهیم حتی اگر اولین باری باشد که این شیرینی خشک عید را درست می کنید، بتوانید بهترین شیرینی ترد عید نوروز را تهیه کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای رنگی

دستور شیرینی نان پنجره ای


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


شیرینی نان پنجره ای رنگی

شیرینی پنجره ای ترد

مواد لازم برای تهیه شیرینی نان پنجره ای رنگی:

  • نشاسته گل ۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۶ عدد
  • آرد سفید ۱۰۰ گرم
  • گلاب خالص ۸ قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی در رنگ های دلخواه
  • پودر قند برای تزیین نان پنجره ای
  • پودر هل برای تزیین شیرینی پنجره ای
  • روغن برای سرخ کردن شیرینی
  • قالب شیرینی نان پنجره ای در اشکال دلخواه

طرز تهیه شیرینی پنجره ای رنگی:

برای درست کردن شیرینی نان پنجره ای رنگی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. اگر می خواهید یک شیرینی بدون فر درست کنید این شیرینی خشک نوروزی بسیار راحت و مناسب برای پذیرایی عید و همچنین یک شیرینی سنتی برای پذیرایی در سفره افطاری را به شما پیشنهاد می دهیم.


طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای سه رنگ


ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و آنها را کمی با یک قاشق یا چنگال بزنید تا یکدست شوند و از حالت لختگی خارج شوند.

حال نشاسته گل و گلاب را داخل یک ظرف بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند و نشاسته گل حل شود. نیازی به پودر کردن نشاسته گل نیست چون براحتی داخل گلاب حل می شود.

حال نشاسته، گلاب و تخم مرغ ها را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

سپس آرد را به کمک یک الک به آرامی و کم کم داخل مخلوط نشاسته و گلاب و تخم مرغ، الک کنید و هم بزنید تا تمام آرد تمام شود و خمیر نان پنجره ای آماده شود.

حالا برای نرم و لطیف شدن و یکدست شدن خمیر نان پنجره ای باید آن را از یک الک رد کنیم. خمیر آماده شده را از الک رد کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. انجام دادن این مرحله برای داشتن یک نان پنجره ای ترد و با کیفیت بسیار ضروری است.

برای رنگی کردن خمیر شیرینی نان پنجره ای و درست کردن شیرینی نان پنجره ای رنگی می توانید از رنگ های دلخواه استفاده کنید. در اینجا ما از سه رنگ ژله ای قرمز سبز و زرد استفاده کرده ایم.

شیرینی پنجره ای رنگی

در نظر داشته باشید که اگر مقدار زیادی رنگ خوراکی به خمیر نان پنجره ای اضافه کنید، باعث بسیار تیره شدن رنگ شیرینی پنجره ای رنگی می شود و حالت مصنوعی به شیرینی ها خواهد داد. بنابراین در حد ۱ الی ۲ قطره رنگ برای رنگی کردن نان پنجره ای کافیست.

با توجه به تعداد رنگ دلخواه که در نظر دارید خمیر شیرینی پنجره ای را در کاسه های کوچک جداگانه تقسیم کنید و به هر کاسه، رنگ دلخواه خود را اضافه کنید. سپس با قاشق مواد شیرینی نان پنجره ای رنگی را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

نکات شیرینی نان پنجره ای

در این مرحله خمیر نان پنجره ای رنگی آماده است و می توانید این شیرینی خشک نوروزی خوشمزه را قالب بزنید.

قبل از اینکه شروع به قالب زدن نان پنجره ای رنگی کنیم، باید بدانید که درست کردن شیرینی نان پنجره ای ترد و خوشمزه و اصیل، فوت و فن ها و رازهای خود را دارد که با رعایت آنها می توانید نان پنجره ای اصیل و با کیفیت درست کنید. در بخش آموزش آشپزی سرآشپز دلخوشی قبلا این نکات که شامل ۱۵ نکته جامع و کامل برای تهیه شیرینی نان پنجره ای سنتی است به طور مفصل توضیح داده شده است. از تکرار کردن نکات شیرینی نان پنجره ای در این مطلب خودداری کردیم ولی می توانید قبل از درست کردن نان پنجره ای ، این نکات را در مطلب شیرینی نان پنجره ای عید مطالعه کنید تا یک شیرینی نان پنجره ای ترد و اصیل درست کنید. در این مطلب تمام جزئیات مربوط به درست کردن خمیر نان پنجره ای و نکات سرخ کردن و قالب زدن نان پنجره ای توضیح داده شده است.

حال داخل یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید و زیر شعله گاز را کمی بیشتر کنید تا روغن داغ شود، قالب های نان پنجره ای را نیز داخل روغن قرار دهید تا کم کم داغ شوند.

سپس زیر شعله گاز را کم کنید و قالب را از روغن خارج کنید و آن را بتکانید تا روغن اضافی آن گرفته شود حال قالب را تا دیواره قالب داخل خمیر رنگی نان پنجره ای ببرید به طوری که خمیر به سطح رویی قالب نرسد وگرنه موقع سرخ شدن شیرینی از قالب جدا نمی شود.

سپس قالب را داخل روغن در کف ماهیتابه قرار دهید و کمی صبر کنید تا شیرینی کمی تفت بخورد سپس می توانید شیرینی را از قالب جدا کنید. شیرینی را کمی زیرو و رو کنید تا هر دو طرف سرخ شود البته رنگ شیرینی پنجره ای رنگی نباید عوض شود فقط شیرینی ها باید خشک و ترد شوند. سپس شیرین نان پنجره ای رنگی را به طور معکوس روی کاغذ روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

شیرینی پنجره ای رنگی ترد

قالب شیرینی نان پنچره ای

شیرینی خشک نوروزی

دقت داشته باشید که داغ بودن بیش از حد قالب باعث می شود که خمیر نان پنجره ای بلافاصله بسته شود و از قالب جدا شود و داخل خمیر بیافتد و سرد بودن بیش از حد قالب شیرینی نان پنجره ای باعث می شود تا مواد به قالب نچسبد.

شیرینی بدون فر

شیرینی نان پنجره ای عید

فوت و فن نان پنجره ای

به همین ترتیب تمام رنگ های شیرینی نان پنجره ای را قالب بزنید. وقتی شیرینی های نان پنجره ای رنگی کاملا خنک شدند حالا می توانید روی آنها را پودرقند بپاشید. می توانید داخل پودر قند مقداری پودر هل خانگی بریزید و با پودر قند کاملا مخلوط کنید سپس پودر قند را روی شیرینی ها الک کنید. بدین ترتیب شیرینی نان پنجره ای رنگی کاملا معطر و خوش طعمی خواهید داشت و می توانید برای تزیین شیرینی نان پنجره ای از پودر پسته نیز استفاده کنید.

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.