شیرینی نان پنجره ای سه رنگ بسیار ترد ویژه نوروز

6 12,752

مجله اینترنتی دلخوشی: شیرینی نان پنجره ای سه رنگ یکی از مدل های بسیار جذاب و زیبای شیرینی پنجره ای است که در آن از ترکیب چند رنگ در هر کدام از شیرینی ها استفاده می شود. دستور پخت نان پنجره ای سه رنگ بسیار ساده و راحت است. در این مطلب از بخش آشپزی سرآشپز دلخوشی ، طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای سه رنگ را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم. همچنین لینک آموزشی مربوط به دستور شیرینی نان پنجره ای ساده و طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای تک رنگ و لینک مربوط به نکات نان پنجره ای نیز در همین مطلب قابل دسترسی است که می توانید نکات بسیار زیادی را از هر کدام از این آموزش ها یاد بگیرید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

شیرینی نان پنجره ای سه رنگ

شیرینی نان پنجره ای رنگی


با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


شیرینی پنجره ای سه رنگ

مواد لازم برای تهیه شیرینی نان پنجره ای سه رنگ:

  • آرد سفید گندم ۱۰۰ گرم
  • نشاسته گل ۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۶ عدد
  • رنگی خوراکی زرد قرمز سبز
  • گلاب ۸ قاشق غذاخوری
  • قالب شیرینی نان پنجره ای
  • روغن برای سرخ کردن نان پنجره ای
  • پودر قند به میزان لازم
  • پودر هل به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای سه رنگ:

برای درست کردن شیرینی نان پنجره ای سه رنگ ابتدا باید خمیر نان پنجره ای را درست کنیم و سپس به تعداد رنگ هایی که می خواهیم در هر شیرینی داشته باشیم، خمیر شیرینی پنجره ای را به چندین قسمت در کاسه های مجزا تقسیم کنیم و سپس به آنها رنگ های دلخواه مان را بزنیم.

نان پنجره ای سه رنگ

برای تهیه خمیر شیرینی نان پنجره ای مراحل زیر را انجام دهید:


تمامی جزئیات و نکات و رموز و علت های خراب شدن شیرینی نان پنجره ای را می توانید در مطلب فوت و فن شیرینی نان پنجره ای مطالعه کنید. در این مطلب مراحل درست کردن شیرینی نان پنجره ای به طور مرحله به مرحله با جزیئات بیشتر و کامل تر به همراه تمامی نکات نان پنجره ای ترد و علت های خراب شدن و ترد نشدن نان پنجره ای به طور مفصل شرح داده شده است.


ابتدا داخل یک کاسه گلاب و نشاسته گل را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا نشاسته گل به کمک گلاب کاملا حل شود.

تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه بشکنید و خوب بهم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و سپس آنها را به ظرف گلاب و نشاسته اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

حال آرد سفید گندم را در چندین مرحله به کمک الک کم کم به مخلوط نشاسته و گلاب و تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود و آرد گلوله نشود. البته وقتی آرد را به کمک الک کردن به مخلوط اضافه می کنید باعث می شود که آرد در خمیر گلوله نشود و به راحتی مخلوط شود. تمام آرد را به همین ترتیب به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شیرینی پنجره ای یکدست شود.


طرز تهیه شیرینی نارگیلی بازاری


وقتی خمیر شیرینی نان پنجره ای آماده شد حال باید برای تهیه شیرینی پنجره ای رنگی رنگ های دلخواه را به آن اضافه کنیم.

در اینجا برای تهیه شیرینی نان پنجره ای سه رنگ از رنگ های ژله ای سبز، زرد و قرمز استفاده می کنیم. البته می توانید تعداد رنگهای بیشتری نیز برای داشتن نان پنجره ای رنگی داشته باشید.

چون در اینجا می خواهیم شیرینی پنجره ای سه رنگ درست کنیم بنابراین خمیر نان پنجره ای را به ۳ قسمت مساوی در سه کاسه جداگانه می ریزیم و به هر کدام ۱ الی ۲ قطره رنگ خوراکی می زنیم و خوب خمیرهای رنگی نان پنجره ای را بهم می زنیم تا یکدست شوند. اگر بیش از اندازه از رنگ خوراکی استفاده کنید شیرین نان پنجره ای رنگی خیلی تیره رنگ و مصنوعی می شود. بنابراین سعی کنید رنگ خمیرها ملایم تر باشد.

فوت و فن نان پنجره ای


طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای رنگی


حال برای درست کردن شیرینی نان پنجره ای سه رنگ باید یک کاسه بزرگ تر بردارید و سه خمیر رنگی نان پنجره ای را از سه طرف داخل کاسه بزرگ تر بریزید. برای اینکه به احتمال زیاد به کمک شخص دیگری نیز نیاز خواهید داشت.

بنابراین سه کاسه خمیر رنگی را از سه گوشه داخل کاسه بزرگ تر بریزید. نکته بسیار بسیار مهم این است که سرعت دست شما برای ریختن هر ۳ رنگ داخل کاسه باید یکسان باشد، یعنی اگر شما به کمک شخص دیگری این کار را انجام می دهید حتما سرعت ریختن خمیرها داخل کاسه باید به یک اندازه باشد تا سه رنگ مساوی در داخل کاسه بزرگ تر داشته باشید.

نکات شیرینی نان پنجره ای

نکته بسیار مهم دیگر این است که چون خمیر نان پنجره ای رنگی بسیار رقیق است بنابراین با تکان دادن کاسه به احتمال زیاد رنگ های حرکت کرده و داخل هم می روند. بنابراین می توانید قبل از اینکه رنگ ها را داخل کاسه بزرگ بریزید، ابتدا کاسه را در مکان اصلی اش در کنار گاز قرار دهید و سپس رنگ ها را داخل کاسه بزرگ تر از سه گوشه بریزید. اگر این کار امکان پذیر نیست، سعی کنید کاسه حاوی سه رنگ خمیر نان پنجره ای را به آرامی به جای اصلی اش در کنار گاز ببرید تا رنگ ها قاطی نشوند.

حال باید شروع به قالب زدن شیرینی نان پنجره ای رنگی کنیم. داخل یک ماهیتابه روغن بریزید و حرارت را متوسط کنید تا روغن کاملا داغ شود، می توانید قالب نان پنجره ای را نیز داخل روغن قرار دهید تا همزمان داغ شود و برای قالب زدن آماده شود. وقتی روغن داغ شد حرارت را کم کنید و شروع به قالب زدن شیرینی ها کنید.

طرز تهیه شیرینی پنجره ای رنگی

قالب نان پنجره ای به هنگام قالب زدن نباید خیلی داغ یا خیلی سرد باشد چون در هر دوحالت شیرینی نان پنجره ای شما خراب خواهد شد.

قالب را از روغن خارج کنید و کمی تکان دهید تا اگر بیش از حد داغ شده از حرارت آن بیافتد.

حال برای قالب زدن نان پنجره ای سه رنگ باید مرکز قالب در مرکز کاسه که نقطه طلاقی سه رنگ است قرار بگیرد تا شیرینی های زیبا و یکدستی داشته باشید. بنابراین قالب را طوری داخل خمیر فرو ببرید که مرکز قالب و نقطه طلاقی سه رنگ در کاسه روی هم قرار بگیرند. قالب نان پنجره ای را فقط باید تا دیواره آن داخل خمیر ببرید اگر خمیر به سطح رویی قالب برسد باعث می شود که شیرینی پنجره ای سه رنگ از قالب جدا نشود.

طرز تهیه نان پنجره ای سه رنگ

حال قالب رو داخل روغن قرار دهید به طوریکه قالب کاملا در کف ماهیتابه قرار بگیرد البته بدون اینکه به قالب فشاری وارد کنید، کمی صبر کنید و سپس قالب را از شیرینی پنجره ای سه رنگ جدا کنید. شیرینی نان پنجره ای سه رنگ را داخل روغن پشت و رو کنید تا هر دو طرف آن سرخ شود البته به هیچ عنوان نباید رنگ شیرینی پنجره ای سه رنگ برگردد بلکه فقط باید تا حدی سرخ شود که شیرینی به حالت ترد و خشک درآید و از حالت نرمی خمیر خارج شود.

دستور پخت شیرینی نان پنجره ای

وقتی شیرینی نان پنجره ای رنگی سرخ شد آن را از روغن خارج کرده و به صورت وارونه روی کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

ترد شدن شیرینی نان پنجره ای

به همین ترتیب تمام شیرینی نان پنجره ای سه رنگ را درست کنید تا خمیر تمام شود. خمیر را به هیچ عنوان نباید به هم بزنید چون رنگ ها مخلوط می شود و شکل نان پنجره ای ها خراب می شود.

خمیر نان پنجره ای

بعد از اینکه شیرینی های نان پنجره ای خنک شدند، می توانید روی آنها پودر قند بپاشید. برای خوش عطر شدن نان پنجره ای سه رنگ می توانید مقداری پودر هل خالص داخل پودر قند بریزید و با پودر قند به خوبی مخلوط کنید سپس ترکیب هل و پودر قند را روی شیرینی های خشک نوروزی خوشمزه الک کنید.

شیرینی نان پنجره ای ترد

دستور شیرینی نان پنجره ای سه رنگ

شیرینی نان پنجره ای سه رنگ می توانید داخل ظروف دربسته نگهداری در جای خشک و خنک نگه داری کنید.

آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. سمانه می گوید

    سلام درست کردم عالی بود مرسی بانو

    1. دلخوشی می گوید

      سلام دوست عزیز خوشحالم که دستور شیرینی پنجره ای سه رنگ رو پسندیدید
      امیدوارم از تمام دستورات آشپزی سرآشپز دلخوشی لذت ببرید
      لحظه هاتون همیشه شیرین

  2. NOPO می گوید

    خیلی خوب به نظر میرسه یه راه حل بدید به جای رنگ خوراکی یه چیز دیگه بریزم رنگی بشه بار اولم هست میخوام درست کنم

    1. دلخوشی می گوید

      سلام دوست عزیز
      سپاس از حسن نظر شما
      می تونید از رنگ های طبیعی مثل رنگ لبو یا زعفران یا رنگ اسفناج و … استفاده کنید
      ولی قطعا رنگ ملایم تری خواهید داشت
      مقدار رنگ مجاز خوراکی خیلی کم هست
      اما می تونید مدل شیرینی پنجره ای ساده رو هم درست کنید که خیلی خوشمزه و ترد هست

  3. محنا می گوید

    سلام برای چهل نفر بخوام درست کنم چه مقدار مواد میخواد
    میشه راهنمایی کنید

    1. دلخوشی می گوید

      سلام مجنا جان
      عزیزم برای چهل نفر بستگی به دو موضوع داره ، یکی اینکه سایز قالب شیرینی نان پنجره ای که استفاده می کنید
      ریز یا درشت باشه. هر چقدر سایز ریزتر استفاده کنید مقدار شیرینی بیشتری از لحاظ تعداد خواهید داشت. و اینکه
      برای هر مهمان چند عدد شیرینی در نظر می گیرید.
      می تونید مواد رو دو برابر یا سه برابر کنید که تعداد قابل قبولی شیرینی نان پنجره ای می ده.
      اگر مثلا در همین سایز قالب بزرگ شیرینی نان پنجره ای مد نظرتون هست، خمیر نان پنجره ای رو دو برابر هم کنید
      کفایت می کنه

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.