سوپ شیر و قارچ

0 5,808

سوپ شیر و قارچ یکی از انواع سوپ ها می باشد که روش های پخت متفاوتی دارد. این نوع سوپ در مهمانی های رسمی و جشن ها بسیار مناسب می باشد. و اغلب در فصل های بهار، پاییز و زمستان باعث رنگین شدن سفره میهمانی شما خواهد شد. مجله اینترنتی دلخوشی قصد دارد یکی از انواع بسیار خوشمزه سوپ شیر و قارچ را به شما عزیزان آموزش دهد. بهترین دستور تهیه سوپ شیر و قارچ را در سرآشپز دلخوشی بخوانید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

سوپ شیر و قارچ، منوی مهمانی

نفرات سرو: ۶ الی ۸ نفر

مدت زمان پخت: ۲ ساعت

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید. 

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر و قارچ:

  • سینه مرغ پخته و ریش یش شده نصف سینه کامل
  • هویج رنده شده ۱ عدد
  • قارچ خرد شده نیم کیلو
  • کره ۵۰ گرمی ۱ عدد
  • خامه ۱ بسته بزرگ
  • شیر ۱ قوطی بزرگ
  • ذرت ۴ قاشق غذاخوری سرپر
  • نخود فرنگی ۴ قاشق غذاخوری سرپر
  • فلفل و نمک به میزان لازم
  • عصاره مرغ ۲ عدد
  • آب به میزان لازم
  • پیاز رنده شده ۱ عدد بزرگ
  • آرد سفید ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
  • آب مرغ ۴ لیوان

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ:

مراحل درست کردن سوپ شیر و قارچ:

 در یک قابلمه بزرگ، هویج رنده شده ، پیازرنده شده، قارچ ورقه شده، ذرت، نخود فرنگی، کره، عصاره مرغ، نمک و فلفل، سینه مرغ ریش ریش شده، آب یا آب مرغ و شیررا اضافه می کنیم و روی شعله گاز قرار می دهیم پس از اینکه آب به جوش آمد اجازه دهید تا سوپ با حرارت نستبا ملایم به مدت نیم ساعت بجوشد.

سپس آرد را با کمی آب سرد حل کرده تا یکدست شود و به سوپ اضافه کرده و سریع به هم می زنیم و اجازه می دهیم تا سوپ نیم ساعت دیگر بجوشد. بعد از اینکه سوپ خوب جا افتاد و نسبتا غلیظ شد  خامه را اضافه کنید و اجازه دهید تا سوپ ۳ دقیقه دیگر بجوشد. سوپ آماده است.

سوپ جودوسرپرک با خامه و قارچ نیز یک سوپ بسیار خوشمزه است. پیشنهاد می کنیم این سوپ مجلسی متفاوت را نیز امتحان کنید. مطمئن باشی از طعم بی نظیر این سوپ خامه ای نیز لذت خواهید برد.

نوش جان

سوپ شیر و قارچ، منوی مهمانی

نکات مهم و کلیدی برای تهیه سوپ شیر و قارچ:

  1. اگر از شیر پرچرب استفاده شود سوپ طعم لذیذتری خواهد داشت. اما در صورتی که تمایل به استفاده از چربی زیاد در سوپ ندارید و سوپ رژیمی را می پسندید، می توانید از شیر کم چرب استفاده کنید و مقدار خامه و کره را نیز نصف کنید.
  2. پس از آماده شدن و سرو سوپ، می توانید بسته به ذائقه خود و میهمان هایتان، سوپ را به همراه آبلیمو یا لیموی تازه نیز میل کنید. هرچند که طعم شیر و خامه در سوپ بدون آبلیمو نیز طعمی فوق العاده و منحصربه فرد دارد.
  3. مرغ را حتما روز طبخ سوپ بپزید و ریش ریش کنید مثلا چند ساعت قبل از شروع به پخت سوپ. اگر این کار را از شب قبل انجام دهید ممکن است مرغ بوی بدی گرفته و باعث بدبو و بدطعم شدن سوپ شود.
  4. هویج و پیاز را با رنده ریز رنده کنید.
  5. قارچ را ورقه ورقه کنید.
  6. پس از پختن مرغ می توانید از آب مرغ باقیمانده وصاف شده آن برای تهیه سوپ استفاده کنید. اگر مقدار آب مرغ باقیمانده از ۴ لیوان کمتر شد می توانید از آب به جای آب مرغ استفاده کنید. همچنین می توانید کلا مقدار آب را از دستور حذف کرده و از مقدار آب مرغ بیشتری استفاده کنید.
  7. از آنجاییکه داخل سوپ از شیر استفاده شده است ممکن است با گذاشتن درب قابلمه یا بالا بودن حرارت شعله گاز، سوپ سر برود. بنابراین مراقب سررفتن سوپ باشید یا اینکه اصلا درب قابلمه را نگذارید و حرارت را تنظیم کنید و مرتبا به سوپ سر بزنید.
  8. خامه را حتما در دقایق پایانی پخت، به سوپ اضافه کنید چون خامه در حدی که با تمام سوپ مخلوط شود کافیست و نباید به همراه سوپ زیاد بجوشد. مدت زمان حداکثر ۳ دقیقه کافیست. بنابراین هنگامی که کاملا مطمئن شدید که سوپ خوب جا افتاده است و غلظت کافی را پیدا کرده، خامه را اضافه کنید. در غیر اینصورت خامه را سریع اضافه نکنید.

 

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.