۵ اشتباه بزرگ هنگام جاروبرقی کشیدن!

0 431

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر درهنگام جاروبرقی کشیدن، دانش بیشتری در چگونگی استفاده از جاروبرقی داشته باشید، به شما کمک می کند خانه تان را خیلی بهتر تمیز کنید.

جاروبرقی کشیدن، مدل جاروبرقی

۱- منتظر ماندن تا زمانیکه کیسه جاروبرقی پر شود

حتی اگر جاروبرقی شما چراغ نشانگر پر شدن کیسه را دارد، اما سعی کنید تا خودتان کیسه جاروبرقی را هرچند وقت یک بار چک کنید و اگر ¾ کیسه جاروبرقی پر شده بود آن را عوض کنید. تعویض به موقع کیسه جاروبرقی باعث می شود تا مکش و قدرت جاروبرقی بیشتر شود.

۲- جاروبرقی کشیدن با فیلتر کثیف

اگر فیلتر جاروبرقی با دوده و گردو غبار مسدود شود، شما نمی توانید به طور موثر از جاروبرقی استفاده کنید و مواد آلرژی زا را از خانه دور کنید. نیازی نیست فیلتر جاروبرقی را مثل کیسه جاروبرقی هر چند وقت یک بار تعویض کنید، اما اگر دیدید که فیلتر جاروبرقی خیلی کثیف یا پاره شده است، باید آن را تعویض کنید. فیلترهای هپا (فیلترهای ضد آلرژی) را حتما در زمان مناسب مثلا هر ۶ ماه یک بار، تعویض کنید. دفترچه راهنما یا وب سایت مدل جاروبرقی خود را نگاه کنید، تا توصیه های لازم برای مدل جاروبرقی خود را پیدا کنید.

۳- استفاده نکردن از برس ها و قطعات جانبی جاروبرقی

برس مخصوص گردوغبار و ابزار مخصوص درزها و شکاف های باریک، بهترین دوستان شما هستند. استفاده از آنها باعث می شود تا گرد و غبار و مواد آلرژی زا از بالاترین نقطه از طبقات وسایل خانه و تمامی قسمت هایی که شاید حتی شما از آنها چشم پوشی کنید مثل قرنیزها، تمیز شوند.

۴- جمع کردن سیم جاروبرقی بدون هدایت آن با دست

اینکه برای جمع کردن سیم جاروبرقی فقط روی دکمه مخصوص آن فشار دهید کافی نیست این کار سبب می شود تا سیم با ضربه های محکم و ناگهانی در مسیر اصلی خود جمع شود و گاهی به خاطر پیچ و تاب های ایجاد شده در سیم، جمع شدن آن به سختی انجام شود و حتی ممکن است پس از مدتی نیاز به تعمیر داشته باشد. به جای این کار، همزمان با فشار دادن دکمه جمع کردن سیم جاروبرقی، سیم را در دست خود نیز نگه دارید و با هدایت کردن سیم با کمک دست خود، به جمع شدن راحت آن کمک کنید.

۵- جدا نکردن نخ ها و موهای چسبیده و آویزان از سر جاروبرقی

اگر غلطک و چرخ های سر جاروبرقی به راحتی روی زمین حرکت نکنند، قطعا نمی توانند زمین را تمیز کنند. بدتر از آن اینکه، فشاری که نخ ها و موهای آویزان از جاروبرقی به موتور آن ایجاد می کند ممکن است باعث آسیب به موتور جاروبرقی شود که قطعا تعمیر آن نیاز به هزینه زیادی دارد. برای جلوگیری از این اتفاق، تمام موها و نخ ها را از سر جاروبرقی جدا کنید. بسیاری از جاروبرقی ها یک برس مخصوص برای این کار دارند.

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.