تشخیص داغ بودن روغن سرخ کردنی به کمک یک دانه برنج!

0 4,771

مجله اینترنتی دلخوشی: گاهی برخی نکات آشپزی بسیار ساده، به شما کمک می کند تا حرفه ای تر آشپزی کنید. وقتی مواد غذایی جهت سرخ کردن در روغنی که هنوز به میزان کافی داغ نشده است می اندازید، نه تنها غذا روغن بیشتری به خود جذب می کند، بلکه مدت زمان پخت غذا هم بیشتر می شود. در این مطلب ما یک نکته بسیار ساده و جالب را به شما نشان می دهیم تا از این به بعد با کمک این نکته آشپزی، همیشه مطمئن باشید که غذا را در روغن داغ شده، سرخ می کنید.

نکات آشپزی، دانه برنج

چطور بفهمیم روغن سرخ کردنی به اندازه کافی داغ شده است؟

هنگامی که شما در منزل در حال سرخ کردن مواد غذایی هستید، چطور تشخیص می دهید که آیا روغن داخل ماهیتابه برای سرخ کردن غذاها به اندازه کافی داغ شده است یا خیر؟ اگر شما نتوانید به طور دقیق میزان دمای روغن را با دماسنج اندازه گیری کنید، می توانید تنها با استفاده از یک دانه برنج متوجه شوید که آیا دمای روغن کافی است یا خیر.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دانه برنج خام را داخل روغن بیاندازید. اگر دانه برنج به سمت بالا و سطح روغن آمد و شروع به پختن کرد، نشان دهنده این موضوع است که روغن داخل ماهیتابه به اندازه کافی داغ شده و به دمای مناسب (حدود ۳۶۰ درجه فارنهایت)، برای سرخ کردن مواد غذایی رسیده است، در غیراینصورت روغن هنوز خوب داغ نشده و باید باز هم کمی صبر کنید و مجددا داغ بودن آن را با یک دانه برنج تست کنید. در نهایت دانه برنج را از روغن داغ شده خارج کنید. به همین سادگی!

شما نیز سعی کنید این روش را حتی برای یکبار هم که شده امتحان کنید و از آن لذت ببرید و حرفه ای تر آشپزی کنید. البته روش های جالب دیگری هم مثل “تشخیص داغ بودن روغن سرخ کردنی به کمک یک قاشق چوبی” نیز وجود دارد. اینجا کلیک کنید تا این روش جالب را نیز یاد بگیرید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.