ژله تک نفره قلبی با تزیین گیلاس

0 14,805

مجله اینترنتی دلخوشی: این ژله های تک نفره به شکل قلب، ایده فوق العاده زیبا برای روز ولنتاین می باشد. همچنین در جشن تولد نیز این ژله های تک نفره را می توانید به تعداد مهمان های خود درست کنید و مطمئن باشید که آنها از این ایده تولد جالب لذت خواهند برد. اگر تصمیم گرفتید تا یک شام دو نفره رمانتیک در کنار همسر خود داشته باشید، پس دست به کار شوید و یک میز رمانتیک بچینید و با این ژله های قلبی زیبا، عشق خود را حیرت زده کنید. بنابراین ژله تک نفره قلبی با تزیین گیلاس، می تواند ایده تولد، ایده سالگرد ازدواج، ایده ولنتاین و مناسبت های ویژه دیگر برای شما باشد.

ژله ولنتاین، ژله قلب

مواد لازم برای تهیه ژله تک نفره با تزئین گیلاس

پودرژله گیلاس یا توت فرنگی ۱ بسته

شیر یا شیرنارگیل ۱ لیوان

پود ژله آلوورا ۱ بسته

آب داغ ۱ لیوان

آب سرد ۱ لیوان

گیلاس یا آلبالو با چمبه و دسته

طرز تهیه ژله تک نفره با تزیین گیلاس

ژله تک نفره  قلبی را در اینجا به صورت دو لایه، یک لایه سفید و یک لایه قرمز درست کرده ایم. بنابراین در ادامه هر لایه را به طور جداگانه توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه ژله سفید یا پاناکوتا لایه اول

 

ژله ولنتاین، ژله قلب

۱ بسته پودر ژله آلوورا را در نصف لیوان آب داغ حل کنید و خوب به هم بزنید. می توانید برای اینکه ژله شفاف تر شود آن را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا کاملا حل شوند. سپس از ماکروفر خارج کنید و مجددا هم بزنید تا ژله سفید رنگ، کاملا یکدست شود. حال اجازه دهید تا ژله آلوورا کاملا در درمای محیط خنک شود. پس از اینکه کاملا خنک شد، حال ۱ لیوان شیر سرد یا شیرنارگیل سرد به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. دقت کنید اگر ژله حتی کمی هم داغ یا گرم باشد موقع اضافه کردن شیر، می برد و ژله خراب می شود. پس حتما مطمئن شوید که ژله آلوورا کاملا خنک است. پس از اینکه شیر راضافه کردید ژله را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

حال ژله سفید رنگ را داخل قالب مافین بریزید. حدود یک سوم از قالب ها را با ژله سفید رنگ پر کنید و داخل آن در قسمت مرکز ژله یک عدد گیلاس یا آلبالو قرار دهید به طوریکه کاملا به حالت ایستاده قرار بگیرد. حال ژله را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

طرز تهیه ژله توت فرنگی لایه دوم

پود ژله توت فرنگی را با نصف لیوان آب داغ حل می کنیم و به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار می دهیم سپس ژله را خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. سپس ۱ لیوان آب سرد به ژله توت فرنگی اضافه می کنیم و آن را کنار می گذاریم تا با دمای محیط کاملا خنک شود.

حال که ژله توت فرنگی خنک شد، قالب ژله پاناکوتا یا همان ژله سفید رنگ را که بسته است از یخچال خارج کرده و قالب ها را از ژله توت فرنگی پر می کنیم. مراقب باشید تا حدود یک سوم بالای قالب را خالی بگذارید تا دسته گیلاس ها کاملا بیرون از ژله بمانند. حال قالب ژله را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا حدود حداقل ۸ الی ۱۲ ساعت ژله ها در یخچال بمانند تا کاملا سفت شوند.

قالب زدن ژله ها

 

ژله ولنتاین، ژله قلب

قالب ژله را کمی در آب ولرم یا داغ قرار دهید و سریع خارج کنید نباید ژله ها بیش از اندازه آب شوند. اگر مطمئن شدید که ژله ها کاملا از بدنه قالب جدا شده اند، حال به کمک دسته گیلاس ها به آرامی ژله ها را یکی یکی خارج کنید. حال به کمک کاتر قلب، ژله ها را قالب بزنید تا به شکل قلب در بیاید و در ظرف سرو بچینید.

ژله ولنتاین، ژله قلب

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.