چیزی که گاز روده می خواهد به شما بگوید!

0 87

مجله اینترنتی دلخوشیچه انکار کنید چه نکنید، همه گاز روده دارند. این پدیده زمانی اتقاق می افتد که مواد غذایی در رودۀ بزرگ تجزیه می شوند- و اغلب افراد به طور متوسط آن را ۱۴  بار در روز تجربه می کنند. اما زمانی که این غرّش های حباب گونه زیاد می شود، می تواند نشانۀ این باشد که بدن شما می خواهد چیزی را به شما بگوید. و ممکن است شما بخواهید به آن گوش کنید.

گاز معده، نفخ معده

بیش از حد فیبر می خورید

اگر چه دستگاه گوارش شما نیاز به غذاهای پرفیبر سالم دارد تا بتواند به درستی کار کند، اما خوردن بیش از حد معمول این غذاها می تواند سبب نفخ شود. در عوض، مصرف تدریجی فیبر به هنگام رفتن به سمت یک رژیم غذایی جدید توصیه می شود. راه حل دیگر این است که سعی کنید یک پیاده روی کوتاه بعد از غذا داشته باشید تا حرکت بیشتری در رودۀ شما ایجاد شود.

به شیر حساسیت دارید

گاز معده یکی از راه هایی است که بدن می تواند عدم تحمل لبنیات (یا گلوتن) را علامت بدهد. خانم گومر، سرپرست تغذیه در مرکز طول عمر پریتکین می گوید:  “شیر” اولین چیزی است که اغلب مردم به آن حساسیت دارند”. او می گوید ۴۰ میلیون آمریکایی آنزیم مورد نیاز برای هضم محصولات شیر را ندارند و ۹۰ درصد آسیایی-آمریکایی ها به فراورده های لبنی حساسیت دارند. حتی اگر این مساله در حال حاضر وجود نداشته باشد به این معنی نیست که بعدها ایجاد نشود. با افزایش سن، توانایی هضم لاکتوز در ۷۵ درصد از مردم کاهش می یابد.

غذای نامناسب می خورید

لوبیاها به خاطر اثرات گازی خود، بدنام هستند، اما کلم ها، بروکلی، گل کلم و جوانۀ بروکسل– نیز می توانند سبب گاز و نفخ شوند. یکی دیگر از متهمین ردیف اول؟ شیرین کننده های مصنوعی، مخصوصا قندهای الکل مثل مالتیلول. به هر حال در پایان روز، مردم به غذاهای مختلفی حساسیت دارند. گومر می گوید ” ردیابی آنچه در دراز مدت اتفاق می افتد و پیدا کردن یک الگو، چیزی است که واقعا باید انجام شود.”  دقت در محرک های خاص بدن می تواند به تعیین چیزهایی که باید مصرف آنها را متوقف کنید، کمک کند.

باید باکتری خوب”  بیشتری مصرف کنید

یک کارشناس خوب، دکتر رافائل کلمن پیشنهاد می کند:”غذاهایی بخورید که برای میکروبیوم، سالم هستند”. بدن به باکتری خوب، نیاز دارد.

پریبیوتیک ها (مثل جیکاما ، تربچه ها و تره فرنگی ) و پروبیوتیک ها (مثل کفیر، کیمچی یا کلم ترش) باکتری های بدن شما را غنی  و سالم نگه می دارند.

تند تند غذا می خورید

فقط غذاها نیستند که باعث تولید هوا در دستگاه گوارش می شوند. غذا خوردن سریع، آدامس، نوشیدن با نی و همچنین سیگار کشیدن می توانند سبب مشکلاتی شوند. با صرف وقت کافی و خوب جویدن غذا می توانید گاز معده را از خود دور کنید.

مشکل دستگاه گوارش دارید

مشکلات معده می تواند به شرایط سخت تری مثل سندروم رودۀ تحریک پذیر و بیماری کرون اشاره کنند. در صورتی که دارای علائم دیگری مانند اسهال، درد شکم، تغییراتی در مدفوع ، و یا کاهش وزن ناخواسته هستید، به متخصص گوارش خود مراجعه کنید. دکتر کلمن نویسندۀ “رژیم میکروبیوم” می گوید ” اینکه همیشه توسط یک پزشک چک آپ شوید ایدۀ خوبی است. اگر نفخ یا گاز بیش از حد دارید نشان دهندۀ این است که قطعا باید توسط یک متخصص بررسی شوید.”

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.