۷ صفت شخصیتی یک مدیر عالی!

0 179

مجله اینترنتی دلخوشی: اگر می خواهید رهبری باشید که بزرگان را جذب کنید، کلیدش این است که خود آدم بزرگی باشید. رهبری، توانایی جذب آدمها به هدایا، مهارت ها و موقعیت هایی است که به عنوان یک مالک، مدیر و والد ارائه می دهید. جیم رون رهبری را چالش بزرگ زندگی می نامد.

موفقیت کاری، مدیر موفق

چیزی که در رهبری مهم است، پالایش مهارتهاست. همۀ رهبران عالی، آنقدر به کاری که می کنند ادامه می دهند تا مفید واقع شوند.

بیاموزید که  قوی باشید نه خشن

این یک گام اضافی است که باید بردارید. یک رهبر قدرتمند و توانا با دستاوردهای گسترده باشید. برخی مردم خشونت را با قدرت اشتباه می گیرند. این جایگزین مناسبی نیست.

بیاموزید که مهربان باشد نه ضعیف

ما نباید مهربانی را با ضعف اشتباه بگیریم. مهربانی ضعف نیست. مهربانی نوع معینی از قدرت است. ما باید به اندازۀ کافی مهربان باشیم تا به دیگران حقیقت را بگوییم. ما باید به اندازۀ کافی مهربان و باملاحظه باشیم تا در راه درست حرکت کنیم . ما باید به اندازۀ کافی مهربان باشیم تا آنچه را که هست بگوییم و فریب ندهیم.

 بیاموزید که شجاع باشید نه قلدر

برنده بودن شجاعت می خواهد. برای اینکه نفوذ داشته باشید باید در جلوی گروه خود حرکت کنید. شما مجبورید راضی باشید تا سردمدار باشید، از عهدۀ اولین مشکل برآیید و اولین کسی باشد که رنج را درک می کند.

مجبورید بیاموزید که متواضع باشید نه ترسو

با ترسو بودن نمی توانید به یک زندگی عالی دست پیدا کنید. برخی مردم ترسو بودن را با تواضع اشتباه می گیرند. تواضع یک کلمۀ خداپسندانه است. حس بیم آمیخته به احترام است. حس شگفتی است. آگاهی روح و جان آدمی است.  درک این که چیز منحصر به فردی در زندگی انسان در برابر باقیماندۀ زندگی وجود دارد. تواضع درک فاصلۀ بین ما و ستاره هاست، با این حس که جزئی از ستارگان هستیم. بنابراین تواضع، تقواست اما ترس، بیماری است. ترس، رنج است.  ترس می تواند درمان شود اما یک مشکل محسوب می شود.

سربلند باشید نه متکبر

برنده بودن سربلندی می خواهد. بلندپروازی سربلندی می خواهد. در جمع بودن سربلندی می خواهد. در آخر، انگیزه داشتن سربلندی می خواهد. اما کلید یک رهبر خوب بودن، افتخار بدون تکبر است. در واقع، معتقدم بدترین نوع تکبر از روی نادانی است. وقتی نمی دانید که نمی دانید. این نوع از تکبر غیر قابل تحمل است. وقتی شخصی باهوش و مغرور است می توان او را تحمل کرد. اما اگر شخصی جاهل و مغرور باشد، پذیرش آن بسیار سخت است.

رضایت را بدون حماقت ایجاد کنید.

این مساله برای یک رهبر مهم است. در رهبری، یاد می گیریم که خوب است شوخ طبع باشیم اما نه ابله. خوب است که باصفا باشیم اما نه احمق.

در آخر، با واقعیت سروکار داشته باشید.

با حقیقت سر و کار داشته باشید. خود را از رنج رها کنید. زندگی را همانطور که هست بپذیرید. زندگی یکتاست. برخی مردم آن را غم انگیز می نامند ولی دوست دارم فکر کنم که منحصربه فرد است. تمام ناخوشی های زندگی منحصربه فرد هستند. زندگی دلرباست. دریافته ام مهارتهایی که برای یک رهبر درست کار می کند ممکن است هرگز برای دیگری درست کار نکند. اما اصول رهبری می تواند تطبیق داده شود تا برای همه، در محل کار، اجتماع و خانه درست کار کند.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.