قبل از مصاحبه شغلی این کارها را انجام دهید!

0 93

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا می خواهید مدیر استخدام را تحت تاثیر قرار دهید؟ در اینجا راه هایی برای آماده شدن وجود دارد. آیا قبل از صحبت کردن در ملاء عام عصبی می شوید؟ روی صحنه می روید، جمعیت را نظاره می کنید و ناگهان درمی یابید که آنقدر که باید تمرین نکرده اید. در می یابید که آماده سازی شما به طور کلی ناکافی بوده – اما در حال حاضر کاری نمی توانید بکنید. و در آن لحظه است که پروانه ها دور سرتان می چرخند. همه ما در چنین موقعیت هایی قرار گرفته ایم.

استخدام، مصاحبه شغلی

 مصاحبه شغلی نیز تفاوتی با چنین موقعیت هایی ندارد. هرچه بیشتر درباره موقعیت خود و شرکتی که برای آن مصاحبه می دهید، بینش داشته باشید، در طول بحث خود با مدیر استخدام، آماده تر خواهید بود. بنابراین تکالیف خود را قبل از روز بزرگ انجام دهید و مطمئن تر خواهید بود زیرا آماده هستید.

دوستان ما در NerdWallet پیشنهاد می کنند که پنج کار را قبل از اینکه به اتاق مصاحبه پای بگذارید انجام دهید:

۱- در مورد شرایط درونی و بیرونی کار مورد نظر مطالعه کنید.

در روزهای منتهی به مصاحبه، توضیحات مربوط به شغل برای موقعیتی که برای آن اعلام آمادگی کرده اید باید به بهترین دوست شما تبدیل شود. شدیدا در مورد آن مطالعه کنید تا درک بهتری از مهارتهایی که مدیر استخدام به دنبال آن است پیدا کنید.

جک جواچیم کیزمن، مدیر شغلی و توسعۀ شغلی در کالج مرکزی لُوا، می گوید:  قبل از یک مصاحبه، با دقت توضیحات شغل را مطالعه کرده و ۵ تا از مهمترین وظایف یا مهارت ها را انتخاب کنید. ” به مثال هایی از اوقاتی فکر کنید که مهارتهای مذکور را طی دوره کارآموزی، کار پاره وقت یا دوره داوطلبی (آزمایشی) با موفقیت به کار برده اید.”

جولیا براونی، مدیر برنامه توسعه شغلی کالج کانکتیکات، به مصاحبه شوندگان توصیه می کند که به این فکر کنند که چگونه مهارت هایی که در چهار سال اخیر به دست آورده اند را به محل کار خود آورده اند.

دکتر ماری اسپنسر، مدیر خدمات شغلی در دانشکدۀ فنی و مهندسی میلواکی می گوید: صحبت کردن در مورد یک پروژه یا مقالۀ خاص می تواند آنچه را که در طی چهار سال اخیر یاد گرفته اید، برجسته کند، که می تواند به یک بحث بدون وقفه درباره اینکه چگونه آن مهارت های تازه کسب شده ” می توانند برای شرکت و/یا شغلی که برای آن مورد مصاحبه قرار گرفته اید، ارزشمند باشند.” منجر شود.

۲- در مورد شرکت تحقیق کنید

اگر چه در طی مصاحبه چیزهای زیاد در مورد شرکت خواهید فهمید، مطمئن شوید که برخی بررسی ها را از قبل انجام داده اید. با چک کردن وبسایت شرکت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی، خود را با بیانیه اهداف شرکت و محیط آن آشنا کنید. شرکت ها به طور افزایشی به سختی کار می کنند که نه تنها کارمندان درست را، بلکه افراد درست را استخدام کنند. با داشتن فرهنگ مناسب می توانید یک راه طولانی را در حفظ امنیت شغلی طی کنید. کیزمن می گوید ” داوطلبان شغلی، مخصوصا فارغ التحصیلان جدید یا آیندۀ کالج، نیاز به استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با کارفرمای آینده دارند.” بررسی دقیق صفحۀ فیسبوک یک شرکت، علاقه نشان دادن به چند خصوصیت و افزودن یک نظر کوتاه، یک راه عالی برای نشان دادن علاقه به کارفرماست.”

جان نیدی مدیر اجرایی مرکز شغلی اسمیت در دانشگاه باردلی ایلینویز، متقاضیان را وادار می کند که “در مورد آنچه که به طور خاص شما را به شرکت جذب کرده است و اینکه چرا فکر می کنید که  استخدام خوبی برای شما خواهد بود، آمادۀ توضیح شوید.”

۳- به شبکۀ ارتباطی خود متوسل شوید.

در صحبت از شبکه های اجتماعی، فراموش نکنید که از مجموعۀ اطلاعات تماس خود استفاده کنید. اگر افرادی را می شناسید که توسط شرکتی که در آن مصاحبه دارید استخدام شده اند، یک جلسۀ اطلاعاتی با آنها ترتیب دهید. اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالا این افراد حرف های خوبی برای شما خواهند داشت.

تیولا هوگ، مدیر خدمات شغلی در دانشگاه ترینیتی تگزاس می گوید ” به شبکۀ ارتباطی خود متوسل شوید.” ” بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید، کارفرما ممکن است فارغ التحصیلانی از آن دانشگاه ها را در خدمت خود داشته باشد.” این افراد می توانند منابع عالی برای آماده سازی در یک مصاحبۀ سخت باشند. آنها را در گروه های فارغ التحصیلان LinkedIn یا دفاتر فارغ التحصیلان دانشگاه جستجو کنید.

۴- پرسش هایی را برای مدیر استخدام آماده کنید.

یک مصاحبۀ موفق بیشتر شبیه یک گفتگوست تا یک بازجویی یکطرفه. اگرچه براونی به فارغ التحصیلان توصیه می کند که گفتار مفید و کوتاه را تمرین کنند که زمانی که مدیر استخدام از آنها درخواست می کند که درباره خودشان صحبت کنند، می تواند مفید باشد و این مساله به اندازۀ آماده داشتن یک سوال اضافی مهم است. از جزئیات بیشتری در مورد نقش بالقوۀ خود از شرکت و تجربۀ مصاحبه شوندگان سازمان پرسش کنید.

هوگ می گوید ” سوالاتی برای مصاحبه شوندگان داشته باشید، اما نه سوالاتی که در حال حاضر در شرح شغل پاسخ داده شده اند یا سوالاتی که به آسانی از طریق وبسایت پیدا می شوند.”

نیدی خاطر نشان می کند که ” هرچه سوالات روشنگرتر و متفکرانه تر باشند، علاقۀ بیشتری در شرکت ایجاد خواهید کرد.”

همانطور که برجسته کردن علاقۀ واقعی به کار، خوب است، پرسیدن سوالات، برای شما زمانهایی را فراهم می کنند تا افکار خود را جمع کرده و یک یا دو نفس عمیق بکشید.

۵- از زبان بدن مثبت استفاده کنید.

والدین، فرزندانشان را تشویق نمی کنند که بدون هیچ انگیزه ای پشت میز شام بنشینند. در یک اتاق مصاحبه، مسالۀ وضعیت قرارگیری خوب و روش پاسخگویی شما تقریبا به اندازۀ جوابهایی که به آن سوالات می دهید مهم هستند. اسپنسر می گوید، ” کتاب های طرز صحبت کردن و زبان بدن ” را مطالعه کنید. ” نسبت به شرکت و شغل مورد نظر علاقه و اشتیاق نشان دهید.”

از آنجایی که همه به طور طبیعی مهارت های زبان بدن را نمی دانند، زمان هایی را برای تمرین در مقابل آینه یا با یک دوست اختصاص دهید. شما می خواهید که تا جایی که ممکن است حرفه ای باشید.

آلانا آلبوس مدیر مرکز شغلی کالج مولنبرگ در پنسیلوانیا می گوید: “این شامل ایمیل ها، صحبت های تلفنی و برخورد با هر شخصی (مصاحبه شوندگان) که در ملاقات با او روبرو هستید می شود.” ” بسیاری از مردم به این نکات ظریف که می توانند ایجاد تفاوت کنند بی توجهند.”

ممکن است نتوانید همۀ علائم بدنی خود را حذف کنید، اما نگرانی پیش از مصاحبه می تواند با برداشتن گام های صحیح جهت آمادگی برای مصاحبه، کاهش یابد. سعی کنید آنقدر آماده باشید که بتوانید احساساتی را که مدیر کنترل به محض ورودتان به اتاق مصاحبه مدنظر قرار می دهد، کنترل کنید.

: امتیاز کاربران

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.