ژله قلبی توت فرنگی و پاناکوتا

0 14,042

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب قصد داریم تا یک نوع ژله بسیار زیبا و رمانتیک به شکل قلب را به شما آموزش دهیم. این ژله قلبی توت فرنگی و پاناکوتا را می توانید به مناسبت های ویژه مثل ولنتاین، سالگرد ازدواج، تولد، مهمانی های خاص و رسمی درست کنید و مهمان های خود را سورپرایز کنید. ترکیب رنگ سفید و قرمز ژله قلبی، اشتها را برمی انگیزد و به خصوص برای ولنتاین بسیار مناسب است.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

ژله ولنتاین، ژله قلبی

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید

مواد لازم برای تهیه ژله قلبی توت فرنگی و پاناکوتا

  • ژله آلوورا ۲ بسته
  • ژله توت فرنگی ۲ بسته
  • ژله توت فرنگی برای روی ژله ۴/۱ بسته
  • توت فرنگی به تعداد لازم
  • آب سرد ۲ لیوان برای ژله توت فرنگی
  • آب داغ ۱ لیوان برای ژله آلوورا + ۱ لیوان برای ژله توت فرنگی
  • شیر سرد ۱ لیوان برای ژله آلوورا
  • قالب ژله قلبی

طرز تهیه ژله قلبی توت فرنگی و پاناکوتا

– ابتدا ۲ بسته ژله توت فرنگی را در ظرفی ریخته و ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ژله کاملا حل شود. سپس در صورت امکان ژله را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا ژله کاملا حل شود. سپس ژله را از ماکروفر بیرون آورده و خوب آن را هم بزنید. حال ۲ لیوان آب سرد به ژله توت فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. ژله توت فرنگی را کنار بگذارید تا با دمای محیط کمی خنک شود و در این فاصه به سراغ ژله آلوورا بروید.

– حال ژله پاناکوتا یا سفید رنگ را آماده می کنیم. ۲ بسته ژله آلوورا را در ظرفی ریخته و سپس ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و ژله را خوب هم بزنید. حال ژله آلوورا را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا ژله آلوورا کاملا حل شود. سپس ژله را از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید. حال ژله آلوورا را کنار بگذارید و اجازه دهید تا با دمای محیط کاملا سرد شود. پس از اینکه ژله آلوورا کاملا خنک شد، حال ۲ لیوان شیر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

– پس از اینکه ژله آلوورا و توت فرنگی با دمای محیط کاملا سرد شدند حال آن ها را به روش زیر در قالب ژله می ریزیم.

مراحل ریختن ژله در قالب

– قالب قلبی مورد نظر را انتخاب کنید و کف و دیواره قالب را خیلی کم به کمک روغن چرب کنید.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– سپس یک لایه نازک همانند تصویر ژله آلوورا را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید. پس از اینکه ژله آلوورا بست، آن را از یخچال خارج کنید.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– حال یک لایه نازک از ژله توت فرنگی که کامل خنک است را روی ژله آلوورا بریزید و مجددا قالب ژله را در یخچال قرار دهید تا ژله توت فرنگی ببندد.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– سپس مجددا قالب ژله را از یخچال خارج کنید و یک لایه ژله آلوورا دقیقا هم اندازه با لایه قبلی یعنی ژله توت فرنگی، روی آن بریزید و ژله را در یخچال قرار دهید.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– سپس قالب را از یخچال خارج کنید و یک لایه ژله توت فرنگی دقیقا هم اندازه با ژله لایه قبلی یعنی ژله آلوورا روی آن بریزید و قالب ژله را در یخچال قرار دهید تا ببندد.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– این مراحل را به همین ترتیب انجام دهید تا قالب ژله پر شود. فقط لایه آخر را حتما ژله توت فرنگی بریزید تا وقتی ژله را در ظرف برمی گردانید در ظرف زیباتر جلوه کند.

– حال اجازه دهید تا قالب ژله به مدت حداقل ۸ ساعت در یخچال بماند تا ژله کاملا سفت شود و خودش را بگیرد.

– سپس قالب ژله را از یخچال خارج کرده و در کاسه ای مقداری آب داغ بریزید و قالب ژله را در آن به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید تا ژله از قالب جدا شود. اگر مطمئن شدید که ژله کاملا از قالب جدا شده است، ظرف سرو ژله را کمی خیس کنید و سپس ژله را در آن برگردانید.

– وقتی ژله را برمی گردانید ژله به صورت زیر خواهد شد و یک قلب توخالی در وسط آن ایجاد می شود.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

ژله ولنتاین، ژله قلبی

ژله ولنتاین، ژله قلبی

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– حال مقداری توت فرنگی را تمیز بشورید، برگ آنها را جدا کنید و به کمک یک دستمال تمیز آنها را کاملا خشک کنید.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– سپس همانند تصویر، دورتادور قلب توخالی روی ژله را توت فرنگی های هم اندازه بچینید.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

ژله ولنتاین، ژله قلبی

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– سپس مقدارکمی ژله توت فرنگی درست کنید و وقتی ژله کاملا خنک شد آن را داخل قلب توخالی به اندازه ای بریزید تا از اطراف قلب سرریز نکند. مراقب باشید ژله توت فرنگی باید کاملا سرد باشد وگرنه ژله لایه زیر خود را حل می کند. حال ژله را به آرامی به یخچال منتقل کنید و اجازه دهید تا ژله ببندد.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

– حال ژله قلبی توت فرنگی و پاناکوتا، آماده سرو است.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

نکات مهم و کلیدی برای تهیه ژله قلبی توت فرنگی و پاناکوتا

۱- نحوه درست کردن ژله آلوورا با بقیه ژله ها کمی فرق دارد. وقتی می خواهید شیر سرد را به ژله آلوورا اضافه کنید، حتما باید ژله آلوورا کاملا خنک شده باشد وگرنه پس از اضافه کردن شیر به آن، ژله آلوورا دلمه می شود و خراب می شود.

۲- برای درست کردن قسمت پاناکوتا یا همان ژله سفید رنگ، به جای هر بسته ژله آلوورا می توانید از ۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین استفاده کنید.

۳- سعی کنید برای زیباتر شدن ژله، لایه ها را هم اندازه بریزید. وقتی قطر لایه ها یکسان باشد ژله منظم تر و زیباتر خواهد شد.

۴- برای درست کردن ژله توت فرنگی، به جای ۱ لیوان آب داغ و ۲ لیوان آب سرد (یعنی کلا ۱ و نیم لیوان آب به ازای هر بسته ژله) می توانید برعکس عمل کنید هیچ فرقی در کیفیت نهایی ژله ندارد. اگر برای حل کردن ژله از ماکروفر استفاده نمی کنید ۲ لیوان آب داغ و ۱ لیوان آب سرد استفاده کنید. اما در صورت استفاده از ماکروفر، ۱ لیوان آب داغ و ۲ لیوان آب سرد استفاده کنید. وقتی مقدار آب سرد بیشتر باشد فقط کمک می کند تا ژله سریع تر خنک شود.

۵- قبل از اینکه ژله را در ظرف سرو برگردانید، ظرف سرو را کمی خیس کنید. چون ممکن است موقع برگرداندن ژله در مرکز ظرف قرار نگیرد. اگر ژله در مرکز ظرف برنگشت می توانید به آرامی آن را به مرکز ظرف جابه جا کنید.

ژله ولنتاین، ژله قلبی

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.