قابلیت جدید و جالب تلگرام: ربات های درون خطی

0 236

مجله اینترنتی دلخوشی: امروز ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴ و به عبارتی ۴ ژانویه ۲۰۱۶، تلگرام نسخه ۳٫۴ خود را با حجم ۳۶ مگابایت، منتشر کرد و در وبلاگ رسمی خود این خبر را اعلام کرد.

تلگرام در نسخه جدید خود، ربات های درون خطی یا ربات های Inline را معرفی کرده است. این قابلیت جالب تلگرام به کاربران امکان تعامل راحت با ربات های تلگرام را می دهد.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

همانطور که می دانید، تلگرام دارای تعداد زیادی ربات است که کاربران تلگرام می توانند برای پرسش و دریافت سرویس هایی با این ربات ها ارتباط برقرار کنند. در نسخه های قبلی تلگرام برای برقراری ارتباط با ربات ها، کاربر باید به صفحه مربوط به آن ربات وارد می شد یا اینکه آن ربات را در کانال یا گروه یا لیست خود اضافه و عضو می کرد تا می توانست درخواست هایی را از آن ربات داشته باشد و سپس ربات لیستی از اطلاعاتی که مرتبط با درخواست کاربر بود برای کاربر در صفحه چت ارسال می کرد. سپس کاربر می توانست مطالب مورد نظر خود را از لیستی که ربات برایش ارسال کرده است، برای کانال ها یا گروه های دیگر فوروارد کند. بنابراین ارتباط با ربات های تلگرام کار راحتی نبود. تلگرام در نسخه جدید خود، روش سریع تری را برای ارتباط با ربات ها معرفی کرده است.

ربات های درون خطی تلگرام Inline Bots

با قابلیت جدید ربات های درون خطی، ربات های تلگرام در همه جا حاضرند و به عنوان یک ابزار در دسترس در هر صفحه چت، کانال تلگرام یا گروه تلگرام ، قابل استفاده هستند، و اهمیتی ندارد که آیا شما آن ربات را در گروه یا کانال یا چت عضو کرده اید یاخیر. پس بدون عضو کردن ربات ها می توانید با آنها به سادگی و در هرجایی در ارتباط باشید.

ربات های درون خطی می توانند با سرویس ها و خدمات مختلفی به شما کمک کنند، مثل ارسال سریع تصاویر انیمیشن و تصاویر Gif، تصاویر جستجو شده در وب، ویدئوهای یوتیوب، مقالات ویکی پدیا و مواردی از این قبیل.

روش کار با ربات های درون خطی تلگرام

تلگرام چندین ربات inline نمونه را ایجاد کرده و در اختیار کاربران قرار داده است تا روش کار با آنها را ببینند و امتحان کنند. همچنین دست برنامه نویسان را باز گذاشته تا ربات های درون خطی مورد نظر خود را ایجاد کنند. لیست نمونه ربات های درون خطی تلگرام به صورت زیر است:

– ربات @gif

– ربات @vid

– ربات @pic

– ربات @bing

– ربات @wiki

– ربات @imdb

– ربات @bold

برای اینکه روش عملکرد این ربات های درون خطی را ببینید، به روش زیر عمل کنید:

۱- وارد یک صفحه چت شوید.

۲- نام ربات مورد نظر را در قسمت تایپ پیام، وارد کنید.

۳- سپس با یک فاصله، کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و بدون انجام کار دیگری کمی صبر کنید تا تلگرام لیستی از پاسخ های مرتبط با کلمه کلیدی شما را برایتان لیست کند.

۴- حال می توانید به راحتی روی مطلب مورد نظر نشان داده شده کلیک کنید و آن را مثلا برای گروه، کانال یا چت، فوروارد و ارسال کنید.

۵- با این روش می توانید بدون هیچ زحمتی، مطالب مورد نظر خود را از طریق ربات ها برای کانال ها، گروه ها یا کاربران دیگر تلگرام، به اشتراک بگذارید.

۶- ربات های درون خطی تلگرام، هیچ کدام از پیام های ارسالی شما در چت را نمی بینند، در واقع آنها فقط کلمه کلیدی که بعد از نامشان در قسمت پیام تایپ می کنید را دریافت می کنند و به آن پاسخ می دهند.

ربات های درون خطی تلگرام چگونه کار می کنند؟

در اینجا دو مثال از روش کارکردن با ربات های درون خطی تلگرام را به شما نشان می دهیم.

۱- وارد صفحه چت تلگرام شوید – فرقی نمی کند که یک چت خصوصی باشد یا در قسمت چت گروه یا کانال باشد.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

۲- نام ربات @gif را وارد کنید. کار این ربات جستجوی تصاویر با فرمت Gif است. پس از تایپ کردن نام ربات یک فاصله بزنید.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

۳- همانطور که در تصویر می بینید ربات تصاویر انیمیشن Gif را جستجو می کند.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

۴- سپس نام کلمه کلیدی مورد نظرتان که می خواهید ربات برایتان در آن زمینه تصاویر انیمیشن جستجو کند را تایپ کنید و کمی صبر کنید تا عملیات جستجوی ربات تمام شود. در اینجا ما کلمه کیک را به انگلیسی وارد کرده ایم.

۵- وقتی عملیات جستجوی ربات تمام می شود، لیستی از تصاویر gif را به شما نشان می دهد.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

۶- حال می توانید به راحتی با کلیک کردن روی تصویر مورد نظرتان، آن را برای یک گروه یا کانال یا شخص ارسال کنید.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

۷- در مثال بعدی از ربات @vid کمک می گیریم. کار این ربات جستجوی ویدئوها از سایت youtube است. در قسمت تایپ متن، نام ربات @vid را وارد کنید.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

۸- سپس یک فاصله بزنید و در ادامه کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید. در اینجا ما کلمه دسر را به انگلیسی وارد کرده ایم.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

۹- حال پس از جستجو، ربات @vid لیستی از ویدئوها را که مرتبط با کلمه کلیدی وارد شده توسط شما بوده است را برایتان نشان می دهد.

۱۰- حال می توانید با کلیک روی هر کدام از ویدئوها، آن ویدئو را برای شخص، کانال یا گروه دیگر ارسال کنید.

ربات درون خطی تلگرام، نسخه جدید تلگرام

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.