کوکوی مرغ به شکل دونات!

0 7,415

مجله اینترنتی دلخوشی: کوکوی مرغ یکی از انواع بسیار خوشمزه کوکوهاست. این نوع کوکو خیلی سریع آماده می شود و طرز پخت آن همانند اکثر کوکوها فوق العاده ساده و راحت است. بنابراین هر شخصی می تواند حتی با کمترین تجربه، آن را به بهترین شکل درست کند. از آنجایی که داخل این کوکو، مرغ چرخ کرده و سبزیجات است، بنابراین حتی برای افرادی که رژیم غذایی دارند نیز غذای سالم و مناسبی محسوب می شود. شکل ظاهری این نوع کوکوی مرغ دقیقا شبیه به دونات است بنابراین برای تنوع هم که شده حتما آن را برای یک وعده غذایی خود امتحان کنید. همچنین این غذاها جزو غذاهای مورد علاقه بچه ها می باشد، پس با ظاهر فریبنده این کوکوهای مرغ که به شکل دونات هستند، کودکان خود را تشویق به خوردن غذاهای سالم کنید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

کتلت مرغ، دونات

کتلت مرغ، دونات

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید

نفرات سرو: ۲ نفر

زمان پخت: ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ به شکل دونات:

  • مرغ چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای سبز ۱ عدد بزرگ
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • آویشن به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه کوکوی مرغ به شکل دونات:

– پیاز را با رنده ریز، رنده کنید و آب آن را بگیرید.

– فلفل دلمه ای را با رنده درشت، رنده کنید و آب آن را بگیرید.

– در یک کاسه بزرگ مرغ چرخ کرده، پیاز رنده شده آب گرفته، فلفل دلمه ای رنده شده آب گرفته، نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن را بریزید و خوب با دست ورز دهید تا کاملا مخلوط شوند و مخلوط بافت منسجمی پیدا کند. اگر به انواع کوکو یا کتلت با گوشت علاقه مند هستید، کوکوی محلی اردبیل که از ترکیب گوشت و سبزی معطر تشکیل شده است را نیز امتحان کنید. همچنین کتلت گوشت نیز می تواند جزو غذاهای مورد علاقه شما باشد.

– ماهیتابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و کمی روغن به آن اضافه کنید و صبر کنید تا روغن کمی داغ شود. سپس حرارت را کم کنید. و مقداری زردچوبه در روغن بریزید تا دونات ها خوشرنگ تر شوند.

– کمی دست خود را داخل یک کاسه آب بزنید، حال به اندازه یک گلوگه کوچک از مخلوط گوشتی بردارید و در کف دست به صورت یک دایره کوچک باز کنید و در مرکز آن با استفاده از انگشت دست خود یک سوراخ ایجاد کنید و کوکوی مرغ را داخل روغن بیاندازید تا سرخ شود.

کتلت مرغ، دونات

– تمامی مخلوط را به همین شکل درست کنید و در روغن سرخ کنید.

کتلت مرغ، دونات

– سپس کوکوی مرغ به شکل دونات را در دیس سرو بکشید و با سلیقه خود تزیین کنید و تا داغ هستند نوش جان کنید.

کتلت مرغ، دونات

کتلت مرغ، دونات

کتلت مرغ، دونات

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.