روش هایی موثر برای چاق کردن صورت های لاغر

0 607

مجله اینترنتی دلخوشی: اغلب افراد لاغر و یا کسانیکه با رژیم های غذایی وزن خود را پایین آورده اند، دارای صورت لاغری هستند و خواهان این هستند که به صورت موضعی صورت خود را چاق کنند. البته برای چاقی موضعی صورت، روش هایی مانند تزریق چربی و جراحی نیز وجود دارند، اما روش هایی دائمی و مطمئن نیستند و دارای عوارض زیادی هستند. در اینجا ما راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید خودتان در منزل با روشهای ساده و بدون عوارض خطرناک، صورت خود را چاق کنید و به آن شادابی ببخشید.

ماسک صورت، چاقی صورت

۱- استفاده از ماسک آلوورا

مالیدن ژله داخل گیاه آلوورا به صورت و گونه ها بسیار موثر است. این کار را روزانه قبل از حمام نیم ساعت تا ۱ ساعت انجام دهید. زمانیکه ژله آلوورا را به صورت خود مالیدید، مقداری آن را با حرکات چرخشی نوک انگشتانتان، ماساژ دهید.

۲- نوشیدن آب کافی

یکی از نکات موثر در چاقی صورت، نوشیدن آب کافیست اما متاسفانه بسیاری از افراد به آن توجهی نمی کنند و یا با جایگزین کردن نوشیدنی هایی مانند آب میوه و چای، تشنگی خود را برطرف می کنند. در حالیکه باید هر فردی روزانه ۸ لیوان آب بنوشد تا هم سلامتی خود را تضمین کند و هم آب کافی بافت های میانی سلول های صورت تامین شود و در نتیجه باعث پر و چاق شدن صورت شود.

۳- استفاده از ماسک خیار

خیار دارای بافتی پرآب است و خاصیت آب رسانی به پوست را دارد. می توانید آن را به صورت خوراکی بخورید و یا اینکه به صورت حلقه شده یا رنده شده روی پوست صورت خود قرار دهید و به صورت ماسک به تمام صورت خود بمالید. این کار را هفته ای ۳ مرتبه و هر بار ۲۰ دقیقه انجام دهید. پس از دو هفته نتیجه آن را خواهید دید. ماسک خیار نه تنها باعث چاقی صورت می شود بلکه باعث شفاف شدن و سلامت پوستتان نیز می شود.

۴- استفاده از ترکیب مغزها و خرما

۴ عدد از هر یک از مغزهای بادام، پسته و فندق را با ۲ عدد خرما میکس کرده و آنها را به صورت توپک های کوچک درست کنید و روزانه ۶ عدد الی ۸ عدد از آنها را میل نمایید. مصرف مغزهای روغنی به چاق شدن صورتتان کمک بسیار زیادی می کند.

۵- خوراکی های سرشار از ویتامین E بخورید.

از جمله مواد غذایی دارای ویتامین E می توان به برگ اسفناج، سبزیجات سرشار از فیبر، سیب زمینی شیرین، تخم مرغ، جوانه گندم، آواکادو، بادام و تخمه آفتاب گردان اشاره کرد. در این میان مغزهای بادام و تخمه آفتاب گردان میزان بیشتری از ویتامین E را دارا می باشند. قرص ویتامین E را نیز با دوز مناسب و با مشورت با پزشک می توانید استفاده کنید.

۶- استفاده از ماسک گلابی

گلابی نیز از میوه های پرآب تلقی می شود و تاثیر به سزایی در آب رسانی به پوست دارد. می توانید پوره گلابی را به صورت ماسک روی پوست خود بمالید و به مدت سه مرتبه در هفته و هر بار ۲۰ دقیقه آن را استفاده کنید. گلابی را به صورت خوراکی نیز می توانید مصرف کنید. همچنین می توانید گلابی را با خیار مخلوط کرده و از ماسک ترکیبی این دو استفاده کنید.

۷- استفاده از ماسک سیب

سیب را در مخلوط کن له کنید و آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باقی بماند. استفاده از ماسک سیب باعث چاقی و شفافیت بیشتر پوست شما می شود. همچنین می توانید ۱ لیوان آب سیب و هویج را هر صبح میل کنید و اثرات آن را ببینید.

۸- استفاده از ماسک عسل

عسل خواص ضدعفونی کنندگی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم است که باعث چاقی صورت می شود. ماسک عسل یکی از موثرترین درمان ها برای خشکی پوست است و پوست خشک و مرده را از بین می برد و پوستی شفاف را جایگزین آن می کند. برای تهیه ماسک عسل ابتدا یک قاشق مرباخوری از آن را داخل ظرفی ریخته و درون آب گرم قرار می دهیم تا عسل باز شود. سپس ۱ قاشق چایخوری آب لیمو ترش به آن اضافه کرده یک روز درمیان به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

۹- استفاده از ماسک گل رس

ماسک گل رس یکی از قدیمی ترین ماسک هایی است که پیشینیان ما و همچنین مردم کشور هند و مصر، برای جوانسازی پوست از آن استفاده می کردند. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و به شکل خمیری دربیاورید سپس به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

۱۰- ماسک گلیسیرین و گلاب

گلیسیرین باعث جذب رطوبت می شود و پوست را مرطوب نگه می دارد و باعث آبرسانی به پوست می شود. گلاب نیز خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و پوست را تمیز و پاک می کند. این دو ماده دارای خواصی هستند که می توانند برای تقویت پوست گونه ها موثر باشند و موجبات چاقی صورت را فراهم می آورند. این ماسک را می توانید هر شب قبل از خواب به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.