چگونه از شر شوره های سر خلاص شویم؟

0 101

مجله اینترنتی دلخوشی: شوره سر یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد به آن دچار هستند. دو نوع شوره سر خشک و چرب داریم. شوره خشک، رنگ سفیدی دارد و باعث خارش سر می شود. شوره چرب رنگ زردی دارد و باعث می شود کف سر بوی نامطلوبی بگیرد. این شوره ها ممکن است باعث بیماری هایی همچون پسوریازیس یا قارچ مالاسزیا شوند. برای درمان شوره سر می توان از شامپوهای ضدشوره که دارای اسید سالیسیلیک، کتوکنازول و سولفید سلنیوم هستند، استفاده کرد. ولی اگر این شامپوها به تنهایی باعث بهبود کامل شوره سرتان نشد، می توانید از روش های طبیعی برای درمان آن استفاده کنید.

شامپو ضد شوره، درمان شوره سر

اضطراب و تنش های احساسی، زخم های ایجاد شده در کف سر، استفاده زیاد از محصولات آرایشی مو و استفاده از غذاهای ناسالم را می توان از علت های به وجود آمدن شوره سر دانست.

در اینجا ما روش های طبیعی و موثری را برای درمان شوره سر به شما پیشنهاد می کنیم که با توجه به نوع شوره سرتان می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

روش های درمان شوره سر

۱- سرکه جو (سرکه مالت)

ابتدا موهای خود را با شامپو ضدشوره بشویید. سپس ۲ قاشق غذاخوری سرکه مالت را با دو لیتر آب مخلوط کنید سپس این محلول را روی موهای خود که از قبل شسته اید، بریزید و دیگر آبکشی نکنید و موهایتان را خوب خشک کنید. این شیوه برای شوره های چرب مورد استفاده قرار می گیرد.

۲- ماست و لیمو ترش

۶ قاشق غذاخوری ماست را با یک عدد لیمو ترش و دو قاشق غذاخوری پودر گیاهی مخلوط کنید و به کف سرتان بمالید و پس از ۱۲ دقیقه با شامپوی ضدشوره شستشو دهید. این ترکیب برای شوره های خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

۳- قرص آسپرین

قرص آسپرین به دلیل داشتن ماده سالیسیلیک که در شامپو ضد شوره نیز وجود دارد، باعث بهبود شوره سر می شود. برای این روش ۲ عدد قرص آسپرین را له کرده و داخل شامپوی خود بریزید و بهم بزنید. در هر بار استحمام به موهای خود از این شامپو بزنید و بعد از سه دقیقه آبکشی نمایید، سپس دوباره موها را با یک شامپوی دیگر بشویید. این روش برای شوره های خشک بسیار مفید است.

۴- سیر

سیر دارای خواص زیادی است که یکی از آنها از بین بردن شوره سر است. برای این کار سیر را به چند لایه برش دهید و بر روی پوست سرتان بمالید. برای گرفتن بوی سیر می توانید آن را با عسل مخلوط کرده و به کف سر بمالید. بعد از چند دقیقه می توانید سرتان را با آب گرم بشویید.

۵- روغن نارگیل

نتایج به دست آمده نشان می دهد که روغن نارگیل در درمان شوره سر موثر است. ۴ قاشق چایخوری از این روغن را به کف سرتان بمالید و بعد از یک ساعت با آب گرم و ترجیحا با شامپو ضد شوره سرتان را بشویید.

۶- روغن درخت چای

 بر اساس پژوهش های انجام شده ثابت شده است که روغن درخت چای تاثیر به سزایی در درمان شوره سر دارد. کافی است شامپوی حاوی این روغن را تهیه کرده و یا چند قطره از آن را داخل شامپوی خود بریزید و در هربار استحمام از آن استفاده کنید.

۷- روغن زیتون

می توانید از شامپوهای دارای این روغن پرخاصیت استفاده کنید و یا بعد از هر بار استحمام، سرتان را با چند قطره از این روغن ماساژ دهید. کمک زیادی به شما می کند تا از شر شوره های خشک خلاص شوید.

۸- آب سیب

در این روش ۳ قاشق غذاخوری از آب سیب تازه را با ۳ قاشق غذاخوری آب ولرم مخلوط کرده و آن را به کف سرتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید. این روش را چند بار در هفته انجام دهید.

۹- تخم مرغ

۱ عدد تخم مرغ را خوب بزنید سپس با ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. پس از نمدار کردن موهایتان با آب، این مخلوط را به سرتان بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

۱۰- زنجبیل و چغندر

۴ قطره عصاره زنجبیل را با ۶ قاشق غذاخوری آب چغندر مخلوط کرده و آن را به سرتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آبکشی نمایید.

گردآوری شده از:

تی نیوز

آخرین خبر

ویستا

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.