ژله دورنگ عاشقانه مخصوص ولنتاین

0 11,059

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب قصد داریم تا به مناسبت نزدیک شدن به روزولنتاین یک دسر بسیار زیبا و رمانتیک به شما آموزش دهیم. این ژله دو رنگ عاشقانه را می توانید برای هر مناسبت خاصی درست کنید و عزیزان خود را خوشحال و سورپرایز کنید. در ادامه آموزش مرحله به مرحله و تصویری ژله دو رنگ عاشقانه را به همراه تمام نکات مهم و کلیدی آن خواهید دید.

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


 

مواد لازم برای تهیه ژله دورنگ عاشقانه مخصوص ولنتاین

  • پودر ژله آلوورا ۲ بسته
  • پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته برای ژله اصلی
  • پودر ژله توت فرنگی برای قالب زدن قلب ها ۱ بسته
  • برای درست کردن ژله پاناکوتا شیری ۱ لیوان آب داغ + ۲ لیوان شیر
  • برای درست کردن ژله توت فرنگی برای ژله اصلی نصف لیوان آب داغ + ۱ لیوان آب سرد
  • برای درست کردن ژله توت فرنگی جهت قالب زدن به شکل قلب نصف لیوان آب داغ + نصف لیوان آب سرد
  • قالب ژله با طرح دلخواه
  • کاتر قلب

طرز تهیه ژله دورنگ عاشقانه مخصوص ولنتاین

برای درست کردن ژله آلوورا، ابتدا ۲ بسته پودر ژله آلوورا را داخل ظریفی ریخته و به مقدار ۱ لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آن را به مدت ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید و سپس از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. حال اجازه دهید تا ژله آلوورا به دمای محیط برسد و داغی اش که افتاد حال ۲ لیوان شیر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

برای درست کردن ژله توت فرنگی، ابتدا ۱ بسته پودر ژله توت فرنگی را داخل ظرفی ریخته و نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس ژله توت فرنگی را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید و سپس از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید تا کاملا حل و یکدست شود. حال ۱ لیوان آب سرد به ژله توت فرنگی اضافه کنید و خوب هم بزنید و اجازه دهید تا ژله با دمای محیط خنک شود.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

مراحل ریختن ژله دورنگ عاشقانه در قالب

قالب ژله مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا ما یک قالب گرد به صورت تصویر انتخاب کرده ایم که جنس آن تفلون است. البته از هر جنس قالبی می توانید استفاده کنید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

حال ژله آلوورا را داخل قالب بریزید و قالب را پر کنید. نیازی به چرب کردن قالب تفلون نداریم چون ژله پاناکوتا به راحتی بدون نیاز به فرو کردن داخل آب داغ نیز، از آن خارج می شود.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

قالب ژله آلوورا به مدت ۶ ساعت داخل یخچال بگذارید تا ژله کاملا سفت شود.

سپس قالب ژله را از یخچال خارج کنید. یک ظرف گرد را ابتدا با آب سرد کمی خیس کنید به طوریکه ژله داخل آن راحت حرکت کند. حال ژله آلوورا را داخل ظرف برگردانید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

حال به کمک یک چاقو، ژله آلوورا را به برش های هم اندازه و مرتب تقسیم کنید. گاهی چاقو را داخل آب ولرم فرو کنید و سپس ژله را برش بزنید تا راحت و تمیز برش بخورد.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

حال قالب ژله را تمیز بشویید و کاملا خشک کنید.

حال همانند تصویر برش های ژله آلوورا را با فاصله های یکسان از هم داخل قالب بچینید. و مجددا قالب را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

سپس در فواصل خالی بین ژله های پاناکوتا شیری، در هر قسمت کمی ژله توت فرنگی بریزید اما در حد چند قاشق، و قالب را تا زمانیکه ژله توت فرنگی کمی سفت شود در یخچال قرار دهید. اگر ژله توت فرنگی را یکمرتبه در جاهای خالی پر کنید، ممکن است ژله های پاناکوتا از جایشان حرکت کنند و اندازه فواصل نامساوی شود.

حال قالب را از یخچال خارج کرده و این بار فواصل خالی را کاملا با ژله توت فرنگی پر کنید و قالب را حداقل به مدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

مراحل قالب زدن قلب ها:

قالب زدن قلب های سفید رنگ:

ابتدا باید کمی ژله پاناکوتای شیری درست کنیم. اما همانطور که دیدید در حال حاضر چند تکه ژله پاناکوتای شیری داریم که از قالب خارج کرده ایم و بلااستفاده است. می توانیم به راحتی از این ژله های اضافی پاناکوتا برای درست کردن قلب ها استفاده کنیم.

ژله های پاناکوتا را داخل ظرفی بریزید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

و ظرف را روی بخار کتری یا روی شوفاژ قرار دهید تا شروع به گرم شدن کند. مراقب باشید برای آب کردن ژله پاناکوتا به هیچ عنوان از ماکروفر استفاده نکنید چون ممکن است ژله خیلی داغ شود و شیر آن ببرد و دلمه شود. ما از حرارت شوفاژ برای این کار کمک گرفتیم. ژله که کمی شروع به آب شدن کرد آن را از روی شوفاژ یا بخار کتری بردارید و انقدر بهم بزنید تا تکه های دیگر آن هم با حرارت و گرمی قسمت های آب شده، آب شوند. همانطور که می بینید ژله ای کاملا یکدست داریم.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

حال ژله پاناکوتا شیری را به قطر ۱ سانتی متر داخل یک ظرف بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا همزمان با ژله اصلی فرصت کافی برای سفت شدن داشته باشد.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

وقتی کاملا سفت شد آن را به صورت قلب های مرتب قالب بزنید تا برای تزیین ژله از آنها استفاده کنیم.

قالب زدن قلب های قرمز رنگ:

برای ژله های قلبی ریز توت فرنگی نیاز به درست کردن یک ژله غلیظ تر نسبت به ژله های عادی داریم. ابتدا ۱ بسته پودر ژله توت فرنگی را داخل ظرفی ریخته و سپس نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید و ژله را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا کاملا حل شود. ژله را از ماکروفر خارج کنید و مجددا هم بزنید تا کاملا حل شود. حال نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حال ژله توت فرنگی غلیظ را داخل قالبی به قطر ۱ سانتی متر بریزید و داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا همزمان با ژله اصلی و قلب های سفید رنگ زمان کافی برای سفت شدن را داشته باشد. می توانید این کارها را از شب قبل انجام دهید و فردای آن شروع به قالب زدن قلب ها و  تزیین ژله کنید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

پس از اینکه ژله توت فرنگی نیز کاملا سفت شد آن را با کاتر قلب به صورت قلب های هم اندازه و مرتب قالب بزنید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

تزیین ژله دورنگ عاشقانه ولنتاین

– وقتی تمام ژله های کاملا سفت شدند، حال قالب را از یخچال خارج کنید.

– به کمک دست یا یک چاقو لبه های ژله را از دیواره قالب جدا کنید.

– سپس قالب را به مدت ۶ ثانیه داخل آب داغ قرار دهید. اگر ژله را زیاد داخل آب داغ نگه دارید ژله آب می شود و به هم رنگ پس می دهد.

– وقتی مطمئن شدید که ژله کاملا از قالب جدا شده است، ظرف سرو را کمی خیس کنید، و به آرامی ژله را داخل آن برگردانید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

– حال روی قسمت های سفید یک قلب قرمز و روی قسمت های قرمز یک قلب سفید قرار دهید. برای اینکه ژله قلبی روی ژله اصلی بایستد و کاملا بچسبد باید پشت آن خشک باشد، پس اگر دیدید کمی لیز می خورد به کمک یک دستمال کاغذی کمی پشت قلب را خشک کنید و سپس سرجایش قرار دهید.

– دورتادور ظرف را نیز به سلیقه خود با ژله های قلبی توت فرنگی تزیین کنید.

دسر ولنتاین، ژله ولنتاین

نکات مهم و کلیدی برای تهیه ژله دورنگ عاشقانه مخصوص ولنتاین

۱- می توانید ژله آلوورا را در همان قالب خودش بدون خارج کردن از قالب هم برش دهید اما شاید برش ها یکسدت و مرتب در نیاید.

۲- برای برش زدن ژله به قطعات مساوی کمی چاقوی خود را داخل آب ولرم فرو کنید تا این کار را تمیز تر و راحت تر انجام دهید.

۳- ژله ای که برای قالب زدن قلب های قرمز استفاده می کنید حتما باید کمی غلیظ تر و سفت تر از ژله های عادی شود.

۴- موقع قالب زدن ژله ها با کاتر قلب، کمی کاتر را خیس کنید تا ژله به کاتر نچسبد و کار قالب زدن راحت تر انجام شود.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.