قلب های ژله ای زیبا برای تزئین کیک و دسر

0 10,750

مجله اینترنتی دلخوشی: در این مطلب می خواهیم یک ایده بسیار شیک و زیبا و در عین حال ساده را برای تزئین انواع دسر و ژله به شما آموزش دهیم. به کمک چند سایز کاتر قلب و دو رنگ ژله، می توانید یک سورپرایز شیک و رمانتیک روی ژله و دسر ها درست کنید و دیگران را حیرت زده کنید. این قلب های ژله ای دو رنگ زیبا، ژله ها و دسرهای شما را فوق العاده زیبا و جذاب می کنند. می توانید برای مناسبت های تولد، سالگرد ازدواج و ولنتاین، دسرهای خود را با این قلب ها رمانتیک و عاشقانه کنید. در ادامه آموزش این ژله قلبی زیبا را به صورت تصویری و مرحله به مرحله خواهید دید.

تزیین دسر،ژله ولنتاین

تزیین دسر،ژله ولنتاین

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

با تشکر از شما خواننده عزیز. بیایید به جای تصویر برداری از دستورات آشپزی و انتشار تصاویر دستورات آشپزی، با کلیک کردن بر روی لینک های آشپزی از سرآشپز دلخوشی حمایت کنید


توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


 

برای مشاهده نمونه ژله تزیین شده با این ژله های قلبی، روی لینک طرز تهیه ژله سورپرایز لاو، کلیک کنید.

مواد لازم برای تهیه ژله های قلبی تزئینی:

  • پودر ژله آلوورا ۱ بسته
  • پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته
  • کاتر قلب در دوسایز

طرز تهیه ژله های قلبی تزئینی:

– وقتی تصمیم دارید تا ژله ها را به کمک کاتر قالب بزنید، سعی کنید آنها را کمی غلیظ تر و سفت تر از حالت عادی درست کنید. این مهمترین نکته در درست کردن ژله های قالبی است. اگر بافت ژله رقیق باشد، نمی توانید بدون آسیب دیدن و به راحتی آن را قالب بزنید یا اینکه آن را  به روی دسر یا ژله خود منتقل کنید. البته این موضوع در مورد ژله هایی که باشیر درست می شود، صادق نیست. ژله های پاناکوتا را در حالت عادی نیز می توان خیلی راحت به کمک کاتر قالب زد. سعی کنید ژله هایی که فقط با آب تهیه می شوند را کمی غلیظ تر درست کنید، تا در نهایت کارتان شیک، تمیز و مرتب باشد.

– برای درست کردن ژله قرمز رنگ، ابتدا ۱ بسته پودر ژله توت فرنگی را داخل ظرفی بریزید و نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس ژله توت فرنگی را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید. سپس ژله را از ماکروفر خارج کرده و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در این مرحله می توانید کمی رنگ خوراکی ژله ای قرمز نیز برای خوشرنگ تر شدن ژله به آن اضافه کنید. سپس ۱ لیوان آب سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید. کف یک قالب یا ظرف گرم نگدارنده غذا از جنس پلاستیک را خیلی کم با روغن چرب کنید و ژله را به قطر ۱ سانت داخل آن بریزید و به مدت حداقل ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود و برای قالب زدن آماده شود.

– برای درست کردن پاناکوتا شیری، ابتدا ۱ بسته پودر ژله آلوورا را داخل ظرفی بریزید و نصف لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید. سپس ژله آلوورا را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروفر قرار داده و سپس آن را خارج کنید و انقدر هم بزنید تا کامل یکدست شود. حال ژله را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد. وقتی ژله آلوورا از حرارت افتاد، حال ۱ لیوان شیر که به دمای محیط رسیده است را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حال همانند ژله توت فرنگی، کف یک ظرف را کمی چرب کنید و ژله آلوورا را به قطر ۱ سانت در قالب بریزید و به مدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

– وقتی هر دو رنگ ژله آماده شد، لبه های ژله را از قالب جدا کنید و کمی ژله را از اطراف بلند کنید تا از قالب جدا شود.

– حال ژله توت فرنگی را با کاتر سایز بزرگ تر قالب بزنید.

– سپس ژله آلوورا را با کاتر سایز کوچتر قالب بزنید.

تزیین دسر،ژله ولنتاین

– حال وسط قلب قرمز رنگ را به کمک کاتر قلب کوچک، خالی کنید.

تزیین دسر،ژله ولنتاین

تزیین دسر،ژله ولنتاین

– حال قلب سفید کوچک را داخل مرکز قلب قرمز بزرگ قرار دهید.

تزیین دسر،ژله ولنتاین

– حال می توانید عکس این کار را هم انجام دهید. یعنی ژله آلوورا را کاتر قلب بزرگ قالب بزنید و وسط آن را با کاتر قلب کوچک خالی کنید، و یک قلب قرمز در مرکز آن قرار دهید.

تزیین دسر،ژله ولنتاین

تزیین دسر،ژله ولنتاین

– تمام قلب ها را به همین ترتیب قالب بزنید.

تزیین دسر،ژله ولنتاین

– می توانید این کار را با انواع رنگ های ژله ها، کاترها با سایزها و طرح های مختلف انجام دهید.

– وقتی تمام قلب ها را آماده کردید، می توانید آنها را برای تزیین کیک، بستنی، ژله، و انواع دسرها استفاده کنید. این قلب ها را به مدت چند روز نیز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

تزیین دسر،ژله ولنتاین

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.