نسخه جدید پیام صوتی و چت خصوصی تلگرام

0 165

مجله اینترنتی دلخوشی: امروز ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، تلگرام آپدیت جدیدی را در نسخه ۳٫۵٫۰ ، برای کاربران خود ارائه داده است. در این آپدیت تلگرام چندین بروزرسانی جالب روی اپلیکیشن خود معرفی کرده است که شامل نسخه جدید پیام صوتی تلگرام و نسخه جدید چت خصوصی تلگرام و چندین بروزرسانی دیگر می باشد. در ادامه قابلیت های جدید نسخه ۳٫۵٫۰ تلگرام را به طور مفصل شرح خواهیم داد.

نسخه جدید تلگرام، دانلود تلگرام


 

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


 

بروزرسانی پیام صوتی تلگرام

تلگرام در نسخه جدید پیام صوتی خود چندین بروزرسانی فوق العاده جالب ارائه داده است که در ادامه هر کدام را به طور مجزا توضیح خواهیم داد. برای کاربرانی که مرتبا با پیام های صوتی در تلگرام کار می کنند، این نسخه بسیار مفید و جالب خواهد بود.

۱- نمایش بصری سیگنال صوتی:

 در این آپدیت، تلگرام پیام صوتی خود را بروزرسانی کرده است. در پیام صوتی نسخه ۲ (Voice Message 2.0)، یک رابط کاربری کاملا جدید با شکل موج روی پیام های صوتی، معرفی کرده است. به عبارت دیگر در نسخه جدید پیام صوتی تلگرام، به هنگام ضبط یک پیام صوتی، همزمان با ضبط صدا، امواج صوتی به صورت بصری بالا و پائین می روند و فرآیند پخش صدا را  نمایش می دهند.

نسخه جدید تلگرام، دانلود تلگرام

نسخه جدید تلگرام، دانلود تلگرام

۲- اجرای پیام صوتی همزمان با انجام کارهای دیگر بدون متوقف شدن پیغام صوتی

علاوه بر نمایش شکل موجی پیام صوتی تلگرام، مزیت دیگر نسخه جدید پیام صوتی تلگرام در این است که حالا شما می توانید روی یک پیام صوتی طولانی کلیک کنید و همزمان با پخش پیام صوتی و بدون متوقف شدن اجرای آن، می توانید به صفحات چت یا رسانه های دیگر سوئیچ کنید. یعنی همزمان با انجام کارتان در گروه ها یا صفحات چت دیگر، می توانید به پیام صوتی ارسال شده از طرف دوستان خود نیز گوش دهید. تلگرام با به کار گیری قابلیت چند وظیفه ای (Multi-Tasking) پیام صوتی را همچنان در پس زمینه اجرا می کند.

۳- قابلیت های جادویی Raise-to-Speak و Raise-to-Listen

از این به بعد، ضبط کردن و گوش دادن به پیام های صوتی در تلگرام خیلی راحت تر و کاربرپسند تر از قبل خواهد بود. تلگرام در نسخه جدید پیام صوتی خود، دو قالبیت جادویی Raise-to-Speak و Raise-to-Listen را ارائه داده است. این دو ویژگی جدید در پیام صوتی، با به کارگیری سنسورهای مجاورت، ژیروسکوپ و شتاب سنج، امکان پذیر شده است. این ویژگی در اکثر دستگاه های مدرن، به خوبی کار می کند اما هنوز هم برای اجرا شدن روی تمام مدل های گوشی ها، در حال کامل شدن و بررسی است.

خوب حالا ببینیم منظور از دو عبارت Raise-to-Speake و Raise-to-Listen چیست؟

Raise-to-Speak

یعنی گوشی را بالا ببرید و دم گوش خود نگه دارید و پس از شنیدن سیگنال، شروع به ضبط صدا کنید. شما بدون اینکه نیاز به فشردن دکمه مایکروفن و نگه داشتن آن داشته باشید، خیلی راحت با نگه داشتن گوشی موبایل کنار گوش خود و پس از شنیدن یک سیگنال، شروع به صحبت کنید، گویی که در حال یک مکالمه تلفنی هستید. خوب حالا اجازه دهید تا این فرآیند را دقیق تر با هم انجام دهیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

  • فرض کنید می خواهید برای یکی از دوستان خود یا یک گروه یا یک کانال تلگرام، یک پیام صوتی، ضبط و ارسال کنید.
  • وارد صفحه چت دوست خود، یا گروه یا کانال مورد نظر شوید.
  • حال بدون اینکه هیچ کار اضافه ای انجام دهید، گوشی را بالا ببرید و دم گوش خود نگه دارید.
  • به محض شنیدن یک سیگنال، شروع به صحبت کردن کنید.
  • وقتی صحبتتان تمام شد، گوشی را از دم گوش خود کنار ببرید و در این لحظه اتفاق جالبی که می افتد این است که پیام صوتی ضبط شده شما، اصطلاحا سرضرب ارسال نمی شود، بلکه در پایین صفحه منتظر تایید شما جهت ارسال است. یعنی می توانید پیام صوتی ضبط شده خود را با این روش، قبل از ارسال نهایی ، مرور کنید و سپس در صورت تمایل آن را برای گروه، کانال یا دوست خود ارسال کنید، و یا برعکس آن را کنسل کنید.

نسخه جدید تلگرام، دانلود تلگرام

Raise-to-Listen

فرض کنید که از طرف یکی از دوستانتان برای شما یک پیام صوتی ارسال شده است. وقتی روی دکمه اجرا کلیک می کنید، پیام صوتی شروع به پخش شدن می کند و روی بلندگو می رود و تمام کسانی که در اطراف شما نشسته اند احتمالا آن پیام را می شنوند. خوب با قابلیت Raise-to-Listen این مشکل کاملا حل شده است. اجازه دهید این قابلیت را نیز با هم دقیق تر بررسی کنیم.

  • روی دکمه اجرای یک پیام صوتی کلیک کنید.
  • پیام صوتی با صدای بلند شروع به پخش شدن می کند.
  • حال گوشی را به طرف گوش خود ببرید مثل زمانی که در حال یک مکالمه تلفنی هستید.
  • چه اتفاقی می افتد؟ بله، حال پخش صدا از حالت بلندگو خارج شده و فقط شما می توانید آن را همانند یک تماس تلفنی، گوش کنید.
  • حال اگر همزمان با پخش صدا، مجددا گوشی را از کنار گوش خود کنار ببرید، دوباره پیام صوتی روی بلندگو می رود.

بروزرسانی چت خصوصی تلگرام (Secret Chats 3.0)

چت های خصوصی با تایمرهای خود- تخریب و رمزگذاری end-to-end، روشی عالی برای ارسال اطلاعات محرمانه و حساس در تلگرام هستند. بدون اینکه نگران شنود پیام های محرمانه، استیکرها، تصاویرو ویدئوها های ارسالی خود باشید می توانید با کمک چت خصوصی، به راحتی با روشی ایمن داده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.