ترفندهایی برای یک خانه تکانی سریع و راحت

0 270

مجله اینترنتی دلخوشی: با نزدیک شدن به فصل بهار و آغاز سال نو، دغدغه خانه تکانی نیز شروع می شود که کار آسانی بنظر نمی آید و وقت زیادی را از شما می گیرد. ما به شما نکاتی را پیشنهاد می کنیم تا بوسیله آن ها بتوانید خانه تکانی نسبتا راحت تر و موفق تری داشته باشید و روز های پایانی زمستان را با خیال آسوده تری بگذرانید.

گردگیری، خانه تکانی عید

نکات خانه تکانی:

برای انجام یک خانه تکانی راحت، باید ترفندها و نکات خانه تکانی را بدانید:

۱- دور ریختن وسایل کهنه : اولین قدم در خانه تکانی عید دور ریختن لوازم و لباس های کهنه است.همچنین اگر نمی خواهید از وسایلی به مدت طولانی استفاده کنید آن ها را در انباری خانه تان نگهداری کنید.

۲- مرتب کردن منزل : با مرتب کردن وسایل منزل و گذاشتن آن ها در جای خود دیگر  دچار سردرگمی درانجام نظافت نمی شوید و کارهایتان نیز سریع تر پیش می رود.

۳- گردگیری : ابتدا لوستر ها و پنجره ها را گردگیری کنید. از سطوح بالاتر شروع کنید سپس به سطوح پایین بپردازید. برای گردگیری از دستمال های مایکروفایبر استفاده کنید و قبل از استفاده آن را با آب مرطوب کنید.

۴- شستن وسایل کثیف : وسایلی را که نیاز به شستشو دارند را بشویید ، خشک کنید و در جای خود قرار دهید. ملافه ها و رو بالشی هایتان را هر هفته بشویید و تمیز نگهدارید. پرده های خانه را نیز درآورده و با مواد شوینده مناسب شستشو دهید سپس اتوکشی نمایید.

۵- شفاف کردن اجاق گاز: ابتدا اجاق گازتان را با مواد شوینده تمیز کرده و برای شفافیت بیشتر آن از آمونیاک استفاده کنید، به این صورت که پنبه ای آغشته به آمونیاک را به تمام اجاق گاز بمالید و بگذارید ۱۰ ساعت به همان حالت بماند سپس با پارچه ای تمیز که به آمونیاک و نمک آغشته شده است آن را تمیز کنید.

۶- تمیز کردن کابینت ها : حداقل سالی یکبار کابینت های خود را به صورت اساسی تمیز کنید. ابتدا ظرف های داخل کابینت را درآورده و بشویید و خشک کنید. سپس کف پوش های کابینت را بشویید و اگر به صورت یکبار مصرف هستند آن ها را تعویض نمایید. ظرف ها را به صورت مرتب درون کابینت چیده سپس قسمت بیرونی کابینت را دستمال کشی کنید. دقت کنید برای قسمت بیرونی کابینت از اسکاج، دستمال یا مواد شوینده ای که ممکن است روی کابینت ها خط و خش بیندازد یا رنگ آن را تحت تاثیر قرار دهد استفاده نکنید.

۷- از بین بردن لکه های وسایل چوبی :  برای از بین بردن لکه های روی وسایل چوبی، آن ها را با مقداری خمیردندان یا اب نمک غلیظ تمیز نمایید.

۸- تمیز کردن حمام و دستشویی : حمام و دستشویی محل هایی هستند که تجمع آلودگی و میکروب در آن ها زیاد است. با توجه به جنس دیوارها و کف حمام و دستشویی تان مواد شوینده متناسب با آن ها را انتخاب کنید تا آسیبی به آنها وارد نشود و روی آنها را خط و خش نیندازد. برای شستن شیر آلات از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید زیرا لعاب روی شیرآلات را از بین میبرد. با استفاده از سرکه سفید یا آب لیمو ترش شیر آلات حمام و دستشویی را بشویید تا شفاف شوند.

۹- تمیز کردن کف خانه : کف خانه آخرین مرحله برای تمیز کردن است که با توجه به جنس آن (پارکت ،سرامیک ،فرش و …) تمیز کردنش نیز متفاوت خواهد بود و باید از مواد شوینده متناسب با آن ها استفاده نمود.

گردآوری شده از:

می شاپ تی وی ، پارسینه ، قطره

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.