نحوه محاسبه میزان پروتئین مورد نیاز روزانه بدن

0 5,671

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا زنان نسبت به مردان به پروتئین بیشتری نیاز دارند؟ در حقیقت جواب کوتاه به این سوال، بله است اما به احتمال زیاد دلیل این مساله شما را سورپرایز خواهد کرد. هنگامی که در مورد پروتئین صحبت می شود، ما فرض می کنیم که میزان پروتئین مورد نیاز بدن زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است، به دلیل اینکه مردان ماهیچه های بزرگ تری دارند. اما واقعیت این است که نیازهای بدن شما به پروتئین از طریق جنسیت شما تعیین نمی شود و این میزان نیاز پروتئین به اندازه فیزیکی شما (قد و وزن)، سطح تمرینات ورزشی و سلامت کلی بدن شما بستگی دارد.

پروتئین، مصرف پروتئین ورزشکاران

قانون پروتئین بالا: چه زن چه مرد، هرچقدر که شما از لحاظ فیزیکی فعال تر باشید، پروتئین بیشتری نیاز خواهید داشت.

تقریبا می توان گفت که در هر ماده غذایی، پروتئین یافت می شود بنابراین خبر خوب این هست که اگر شما یک رژیم غذایی متعادل و خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد شما در دریافت میزان پروتئین مورد نیاز روزانه بدنتان، مشکلی نخواهید داشت.

چطور میزان نیاز شخصی پروتئین بدن خود را محسابه کنید:

۱- وزن خود را به کیلوگرم در نظر بگیرید.

۲- وزن خود را به کیلوگرم در میزان “سطح تقریبی فعالیت روزانه بدن” ضرب کنید. عدد “سطح تقریبی فعالیت روزانه بدن” را به صورت زیر انتخاب کنید:

  • در سبک زندگی با فعالیت روزانه پایه و معمولی، وزن خود را در عدد ۰٫۸ ضرب کنید.
  • در سبک زندگی نسبتا فعال (۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش معمولی، ۳ تا ۵ روز در هفته)، وزن خود را در عدد ۱ ضرب کنید.
  • در سبک زندگی با ورزش روزانه سنگین، وزن خود را در عدد ۱٫۳ تا ۱٫۵ ضرب کنید. هر چقدر که تمرینات سنگین تری داشته باشید، این عدد افزایش پیدا می کند و حتی تا عدد بالاتر از ۲ نیز افزایش پیدا می کند.

۳- عددی که در نهایت از ضرب وزنتان به کیلوگرم در سطح تقریبی فعالیت روزانه بدنتان محاسبه کرده اید، نشان دهنده میزان نیاز روزانه بدن شما به پروتئین بر اساس گرم است.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.